2013-03-01, 23:03
Medlem
ludwiqs avatar
Tjenna fb, behöver lite hjälp med ny serier!

Har precis kollat klart Chuck, och behöver en ny RIKTIGT bra serie för att slå de! (Förmodligen omöjligt).

Serier som jag sätt och gillat:
Chuck
Suits
Dexter
HIMYM
Entoruage
Californication
SoA
Prison Break

Serier jag sätt och ogillat:
Game of Thrones
Alcatraz
Band of Brothers

Är det någon serier ni ser som jag bör se och har missat totalt?
Citera
2013-03-02, 19:54
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq

Har precis kollat klart Chuck, och behöver en ny RIKTIGT bra serie för att slå de! (Förmodligen omöjligt).

Chuck
Suits
Dexter
HIMYM
Entoruage
Californication
SoA
Prison Break

Game of Thrones
Alcatraz
Band of Brothers

Hur kan man inte gilla Band of brothers? Kan du vara snäll och berätta det för mig?

Eftersom du gillade SoA så skulle jag tipsa dig om att kolla upp resten av alla serier som HBO producerat, eftersom de är så förbannat bra på att producera kvalitativa serier i alla dess former.
Citera
2013-03-02, 20:01
Medlem
Citat:

Chuck
Suits
Dexter
HIMYM
Entoruage
Californication
SoA
Prison Break

Game of Thrones
Alcatraz
Band of Brothers

Breaking Bad. Jag har samma smak som dig förutom att jag hatar HIMYM och älskar Band of Brothers, och Breaking Bad är det bästa jag har sett. Ha lite tålamod dock, det tar några avsnitt för serien att komma igång, men sen kommer du knarka den. Andra serier ser man, Breaking Bad knarkar man.
Citera
2013-03-03, 00:46
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Breaking Bad. Jag har samma smak som dig förutom att jag hatar HIMYM och älskar Band of Brothers, och Breaking Bad är det bästa jag har sett. Ha lite tålamod dock, det tar några avsnitt för serien att komma igång, men sen kommer du knarka den. Andra serier ser man, Breaking Bad knarkar man.

Blir nog Breaking Bad, verkar som de flesta här inne älskar Breaking Bad förövrigt!
Citera
2013-03-03, 00:47
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Hur kan man inte gilla Band of brothers? Kan du vara snäll och berätta det för mig?

Eftersom du gillade SoA så skulle jag tipsa dig om att kolla upp resten av alla serier som HBO producerat, eftersom de är så förbannat bra på att producera kvalitativa serier i alla dess former.

Kollade de två första avsnitten av Band Of Brothers, och fastnade helt enkelt inte bara, men ska nog ge de ett försök senare :-)
Citera
2013-03-03, 02:15
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafiosos
Skulle vilja ha en ny serie. Som har gått 2-3 säsonger minst.

Spelar ingen roll om det är The Office liknande, eller mer åt Walking Dead hållet. Så både komedi, action och drama blir bra!

Tackar för tips.

Arrow, underbart rolig och spännande serie!
http://www.imdb.com/title/tt2193021/
Citera
2013-03-03, 04:29
Medlem
Cornholio.s avatar
...som är lik That 70's Show och Trailer Park Boys
Citera
2013-03-03, 15:02
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Kollade de två första avsnitten av Band Of Brothers, och fastnade helt enkelt inte bara, men ska nog ge de ett försök senare :-)
Det ska du absolut göra med tanke på att nästan varje avsnitt är regisserat av olika regissörer. Tror de är 6-7 st som haft ett finger med. Och skillnaden märks verkligen. Det första/de första avsnitten är ju rätt sega, men om man ser varje avsnitt som en film istället för ett avsnitt så blir det lättare att bedömma dem var för sig. Om du råkar gilla den så har du ju även fortsättningen "The Pacific" som är ganska bra även den.

Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
My name is Earl
Its always sunny in Phiadelphia
Death valley
Senast redigerad av marcus90_kung 2013-03-03 kl. 15:08.
Citera
2013-03-03, 15:03
Medlem
Citat:

De två första avsnitten är ju bara någon form av väg in i serien där de presenterar karaktärer och liknande. När de väl kommit in i själva kriget blir avsnitten mycket bättre.
Citera
2013-03-03, 15:47
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
My name is Earl
Its always sunny in Phiadelphia
Death valley
Har tyvärr redan sätt vart ända avsnitt av alla tre
Citera
2013-03-03, 16:38
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Todd and the Book of Pure Evil
Peep Show
The IT Crowd
The Drunk and on Drugs Happy Funtime Hour
The Mighty Boosh
Psychoville
Death Comes to Town
Black Books
Citera
2013-03-03, 17:29
Medlem
Hejsan ärade medlemmar.

Jag måste säga att jag är lite smått förkrossad av att Suits inte kommer igen förrän ett bra tag..

Jag är ute efter en serie som är något sånär lik Suits. Detta har säkert redan tagits upp tidigare i tråden men jag har tyvärr inte tid att leta igenom alla 275 sidor.

Känner att Suits ger mig ork och motivation till ekonomistudierna vid universitet och skulle gärna vilja ha en liknande serie att kolla på fritiden.

Hoppas någon känner för o hjälpa mig

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in