2013-09-22, 23:12
Medlem
ShaneMacGowans avatar
TV-serie med onyktra eller drogpåverkade roller

Tjena, jag söker TV-serier där skådespelarna spelar onyktra eller drogpåverkade och göra galna, roliga saker.

Tänk typ Workaholics, där de dricker och röker i nästan varje avsnitt, något i den stilen vore underbart!

Om tråden är felplacerad så får Mod gärna flytta den.
Citera
2013-09-22, 23:41
Medlem
Its allways sunny in philadelphia är dom fulla och höga varje avsnitt och gör en hel del sjuka saker. Kan vara något kanske
Citera
2013-09-22, 23:52
Medlem
najkSWEs avatar
Hej! Jag söker serier som matchar mina favoriter Vänner, Entourage och How to make it in America!

Dvs serier som liknar dessa med humor och karaktärer och helst är 20 min. per avsnitt! Väldigt viktigt att manuset är originellt och att karaktärerna är intressanta.
Citera
2013-09-22, 23:56
Medlem
ShaneMacGowans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamejkanmikrejsy
Its allways sunny in philadelphia är dom fulla och höga varje avsnitt och gör en hel del sjuka saker. Kan vara något kanske

Tackar, ska ta en titt!
Citera
2013-09-23, 02:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Gillade du den borde du se det danska originalet, Riget.

Tack för tipset, men har redan sett den långt före Kingdom hospital som jag fick tips på här, gillade Riget bättre men det var mest pga skådespelarna, Ernst-Hugo Gäregård t ex var helt outstanding.

Något mer tips?

Vill alltså ha nåt i stil med American Horror Story, inte Kingdom Hospital eller Riget som jag redan sett.

Zombies och vampyrer verkar vara otroligt inne nu, men inte riktigt min stil. Gillar kluriga berättelser, om man ska ta exempel från filmen är 6e sinnet och The Orphanage precis min stil. Blir inte störd av blod och läbbigheter men det är storyn som ska vara viktigast.
Citera
2013-09-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaneMacGowan
Tjena, jag söker TV-serier där skådespelarna spelar onyktra eller drogpåverkade och göra galna, roliga saker.

Tänk typ Workaholics, där de dricker och röker i nästan varje avsnitt, något i den stilen vore underbart!

Skins
Eastbound and down
Blue mountain state
Californication
Citera
2013-09-24, 22:54
Medlem
"Herrskap och tjänstefolk."
"Downton Abbey."
"Skenet bedrar."
Citera
2013-09-24, 23:27
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Att såga The Mentalist med följa Criminal Minds blir för mig väldigt dubbelt och konstigt. Samma sak när man ser How I Met Your Mother, New Girl och Scrubs... Men testa White Collar, det är en serie som de flesta uppskattar.

Fast du borde läsa vad jag skriver: "serier jag följer eller ha följt och som jag tycker eller har tyckt varit bra". Finns inget som säger att jag längre följer Criminal Minds. Tror jag såg serien fram tills ett par år sedan. De avsnitt jag sett av The Mentalist går inte hem hos mig, smaken är, precis som baken, delad och jag vet att folk som har helt olik smak från mig hyllar serien och då känner jag mig ännu mindre motiverad att börja följa en serie.
Citera
2013-09-25, 02:11
Medlem
krautbrains avatar
Söker roliga komediserier alt filmer, stand up.
Jag finner för varje år mindre och mindre roligt. Det mesta är bara förutsägbara repetitioner.
Har gett det mesta en chans i form av serier men har säkert missat något guldkorn.
Vad jag har gillat dom senaste åren:
Brittiska The Office
South Park
Bill Burr
Bill Hicks (upptäckte han relativt sent)
Its always sunny in Philadelphia.

Har du som jag en relativt kort lista, som innehåller det mesta ifrån min, men tycker att någon punkt saknas så fyll gärna på. Finns ingen mening att du tipsar mig om du har en mycket längre lista då jag troligtvis inte kommer att tycka dina förslag suger .

Tror att det jag gillar skulle kunna klassas som intelligent underbältethumor med en dos samhällskritik. Family Guy ingår ej i denna kategori!!!!!
Citera
2013-09-25, 02:42
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaneMacGowan

Det finns bara en serie du behöver se.

Trailer Park Boys

När det kommer till fylla, droger och roliga saker så är det här den överlägset bästa serien på temat.
Citera
2013-09-25, 23:10
Medlem
Fhitals avatar
Nu när Burn Notice har tagit slut så hade jag gärna hittat en liknande serie.

Burn Notice handlar om Michael Westen som är en avstängd CIA agent och hans vänner. Tillsammans gör dom alla möjliga "jobb" för olika klienter eller även CIA (dock off the books").

En härlig serie som inte är för mörk och ondskefull är det alltså.
Citera
2013-09-26, 09:39
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Söker roliga komediserier alt filmer, stand up.
Jag finner för varje år mindre och mindre roligt. Det mesta är bara förutsägbara repetitioner.
Har gett det mesta en chans i form av serier men har säkert missat något guldkorn.
Vad jag har gillat dom senaste åren:
Brittiska The Office
South Park
Bill Burr
Bill Hicks (upptäckte han relativt sent)
Its always sunny in Philadelphia.

Har du som jag en relativt kort lista, som innehåller det mesta ifrån min, men tycker att någon punkt saknas så fyll gärna på. Finns ingen mening att du tipsar mig om du har en mycket längre lista då jag troligtvis inte kommer att tycka dina förslag suger .

Tror att det jag gillar skulle kunna klassas som intelligent underbältethumor med en dos samhällskritik. Family Guy ingår ej i denna kategori!!!!!
Prova:
Absolute Power(finns även som mer skruvad radioserie)
http://www.imdb.com/title/tt0386149/reference

The Thick of It
http://www.imdb.com/title/tt0459159/reference
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in