Citat:
Ursprungligen postat av
DonVanberg
Precis sett klart Breaking Bad, kanske den bästa serie som gjorts, bara Lost som möjligtvis överträffar den. Söker nu en liknande, med andra ord ett jävligt spännande actiondrama typ.
Sett lite av Dexter men inte riktigt fastnat för den. Tacksam för svar!

Dexter är långt ifrån den kvaliten som Breaking Bad har så det är inte konstigt om den inte föll i smaken. Lost var bra men ballade ur efter 34 säsonger och lite för suspekta händelser.
Breaking Bad är kanon även om den serien också har sina ups and downs. Men helt klart mycket sevär och jag önskar idag att jag inte hade sett den och helt plötsligt fick fem säsonger i knät.
Det jag fastnat för nu är Boardwalk Empire som håller mycket hög kvalite. Även om det inte är meth-kokande outsiders så är det ändå ett stycke amerikansk historia med spritsmuggling och maffians gryende tillvaro.
Något annat jag skulle vilja ha osett är Sopranos och helt plötsligt få alla säsongerna i knät.
Det har gjorts många bra serier och även om det är några år sedan så står sig många än idag. Hatar serier i hypermodern stil där superhjälten lyckas med allt och har hemliga vapen samtidigt som det sitter en datanörd och plockar fram blueprints på varenda byggnad i stan och hackar in sig på husdjursaffärernas kassaregister och konstaterar att boven köpt en fågelbur kontant förra veckan. Sådant går bort.
Boardwalk Empire är mitt trumfkort för stunden.