2010-01-16, 01:10
Medlem
Fantomernas avatar
Top Chef gjorde en kort säsong som de kallade för "Top Chef Masters" då världsberömda kockar tävlade mot varandra. Inga Gordon Ramsays eller andra tv-kockar, utan snarare berömda, otroligt skickliga och respekterade kockar som t. ex Eric Ripert och Hubert Keller.
Citera
2010-01-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Den gode Gordon lär ju knappast vara med i nåt kocktävlingsprogram; jag törs lova dig att han inte är med i ett program där han inte får skrika högst. Sen har han ju 10 resturanger över hela världen, med ungefär 12 Michelin stjärnor. Tro mig. Han behöver inte vara med på TV längre

Undantaget är som sagt Kitchen Nightmares och Hells Kitchen och dom, där han ju som bekant får skrika högst

Har inte dom flesta av hans restauranger konkat om jag minns fel?
Citera
2010-01-16, 16:54
Medlem
hejdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artiq
Finns det ngn tv serie där kända kockar tävlar mot varandra? Då menar jag världskända kockar. Har ett speciellt intresse för gordon ramsay och undrar om han är med i ngt liknande.

Jag tror det har gått nån komediserie om en resturang. Den liknade "It´s always sunny in philadelphia" typ. Är det nån som vet vilken serie jag pratar om? Jag tror den gick våren 08 kanske på 3an.
Citera
2010-01-17, 02:06
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Söker tips på bra och spännande serier där man verkligen fastnar för karaktärerna och serien i sig givetvis. Serier jag tidigare sett och som jag älskat är:

Rescue Me
Sopranos
Battlestar Galactica
Six feet Under
True Blood
The office US

Håller just nu på att kolla Entourage, men jag har inte riktigt fastnat för denna serien.

OZ och Deadwood, särskilt Deadwood har fantastiska karaktärer!
Citera
2010-01-17, 02:08
Medlem
cavedivers avatar
Finns det nåt liknande the unit eller the ultimate force?
Citera
2010-01-17, 02:10
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krlsn
Hallå!
Söker en serier som inte är så lång, 1 säsong, 8-10 entimmarsavsnitt, och inga serier som blivit nedlagda efter första säsongen utan sådana som från början är tänkta att vara en säsong. Huvudkaraktärerna ska gärna vara "djupa" och utvecklas under seriens gång.

ex. Band of Brothers

Tack!

Generation Kill!!! Är dessutom baserad på verkliga personer varav en spelar i serien. En nutida band of brothers... Klockren
Citera
2010-01-17, 02:11
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
The Wire, bästa serien som gjorts.

Håller med!

Goda tvåor är Deadwood, Generation kill och OZ
Citera
2010-01-17, 04:31
Medlem
adagios avatar
Stargate Atlantis, någon serie förutom SG som är liknande??
Citera
2010-01-17, 09:33
Medlem
xstahs avatar
Tjenare

Söker serier som liknar:

The Shield
Sopranos
The Black Donnellys
Dirt
Entourage

Som ni kanske ser så är en av dom sakerna jag söker något åt det kriminella/maffia hållet. sen kan jag tipsa dom som söker liknande serier att kolla igenom The Black Donnellys (12 avsnitt)

Tack!
Citera
2010-01-18, 18:07
Medlem
crosby87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xstah
Tjenare

Söker serier som liknar:

The Shield
Sopranos
The Black Donnellys
Dirt
Entourage

Som ni kanske ser så är en av dom sakerna jag söker något åt det kriminella/maffia hållet. sen kan jag tipsa dom som söker liknande serier att kolla igenom The Black Donnellys (12 avsnitt)

Tack!

Har inte sett så mkt Entourage, men har fått för mig att Californication kan liknas med den en aning, rätta mig om jag har fel någon som sett båda serierna.
Citera
2010-01-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crosby87
Har inte sett så mkt Entourage, men har fått för mig att Californication kan liknas med den en aning, rätta mig om jag har fel någon som sett båda serierna.
Entourage är mer "feel good" enligt mig. Californiacation är lite mer "djup" och "mörk" eller vad man ska säga, men fortfarande väldigt rolig och underhållande.
Citera
2010-01-18, 18:32
Medlem
-juicyfruit-s avatar
hej, nån som känner en serie som liknar trailor park boys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in