2012-11-17, 18:08
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suff
Är det bara jag som kan bli läskigt indragen i en bra serie för att sedan bli lite tom inombords när serien tar slut, nästan som man förlorat något?

Farligt att gilla något för mycket
Det är riktigt jobbigt. Har just sett klart Beaking Bad för några veckor sedan. En dag när jag kom hem fanns det inte fler avsnitt Kändes som ett riktigt tomrum i mitt liv. Kan någon vänlig själ försöka fylla det med en grym serie som påminner om BB??
Citera
2012-11-19, 18:11
Medlem
Chicken-hawks avatar
Jag letar efter rekommenderade tv-serier som jag kan följa som inte är dystra och mörka och som är någorlundanya. Vill ha lite färg och glatt innehåll med inslag av humor eller nära. Söker något i stil med serierna som Grimm, The Looney Tunes Show, Solsidan, Ultimate Spiderman, Ben 10Omniverse och Star Wars: The Clone Wars samt Super Hero Squad. Något från Marvel/Capcom samt DC Comics. Svenskt som utländskt, humor/komedi, action, fantasy/horror, animerat och mystery (EJ MANGA). Tack påförhand.
Citera
2012-11-19, 18:53
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicken-hawk
Jag letar efter rekommenderade tv-serier som jag kan följa som inte är dystra och mörka och som är någorlundanya. Vill ha lite färg och glatt innehåll med inslag av humor eller nära. Söker något i stil med serierna som Grimm, The Looney Tunes Show, Solsidan, Ultimate Spiderman, Ben 10Omniverse och Star Wars: The Clone Wars samt Super Hero Squad. Något från Marvel/Capcom samt DC Comics. Svenskt som utländskt, humor/komedi, action, fantasy/horror, animerat och mystery (EJ MANGA). Tack påförhand.

Pushing daisies är en mycket färgglad och fin serie som dock bara fick 2 säsonger.
Citera
2012-11-19, 19:47
Medlem
Chicken-hawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Pushing daisies är en mycket färgglad och fin serie som dock bara fick 2 säsonger.

Tack, den ska jag kolla in.
Citera
2012-11-21, 03:25
Medlem
fmlfmlfmls avatar
The Boondocks är en riktigt grym serie, är snart färdig med s.3 och börjar redan få ångest för att den snart är slut..

Men två serier som måste ses är Californication och Oz, mina absoluta favoriter och extremt sevärda!
Citera
2012-11-22, 09:26
Medlem
svulles avatar
Jag söker serier som kretsar kring framgångsrika personer. Företagsledare, advokater eller generellt "lyckade personer".

Jag har exempelvis sett:
Suits
Boston Legal
Boss
Scandal
Entourage
Californication
(om han nu kan klassas som lyckad)
Citera
2012-11-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggaragga
Jag letar efter en ny serie med "buddy"-inslag. 2 människor med olika bakgrunder och skillnader som måste samarbeta. Vill gärna ha med karaktärer som är överjävliga och smarta inom något område. Jag gillar rapp och smart dialog och gärna moderna miljöer. Mina 3 favoritserier (som innehåller detta bland annat) är Breaking Bad, Suits och White Collar.

House stämmer in på alla dina kriterier...

Citat:
Ursprungligen postat av Chicken-hawk

Community och Chuck borde passa perfekt för dig.
Citera
2012-11-23, 07:04
Medlem
BridgeRocks avatar
Jag listar alla serier jag tittat på den senaste tiden och uppskattat, sen får någon vänlig själ gärna ge mig tips på ny serie att följa.

Helt utan inbördesordning:
Chuck
Two and a half men
How I met your mother
Greek
Blue mountain state
Glory Daze
Entourage
90210
Burn Notice
Modern Family
Big bang theory
Sons of anarchy
Scrubs
My name is Earl
That 70s show
Awkward
Men at work
Mad love

Som ni ser så är det mest komedi/drama.
Citera
2012-11-23, 11:50
Medlem
Alatzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Jag listar alla serier jag tittat på den senaste tiden och uppskattat, sen får någon vänlig själ gärna ge mig tips på ny serie att följa.

Helt utan inbördesordning:
Chuck
Two and a half men
How I met your mother
Greek
Blue mountain state
Glory Daze
Entourage
90210
Burn Notice
Modern Family
Big bang theory
Sons of anarchy
Scrubs
My name is Earl
That 70s show
Awkward
Men at work
Mad love

Som ni ser så är det mest komedi/drama.

Vad gäller gäller komedi tycker jag helt klart att du ska spana in Parks and Recreation, en mockumentary i the Office-anda( som också rekommenderas starkt om du inte redan sett!, personligen gillar jag US versionen bättre än UK men det är väl olika )

New Girl är också en riktigt bra, hyfsat ny komedi. Har hört att vissa tycker den är lite tjejig men i mitt tycke är det inte så farligt, inte mer en vad som redan finns i din lista

Visst det är inte komedi, men Game of Thrones tycker jag inte man får missa. Riktigt fängslande och spännande. Mäktig serie i Lotr-sättning med en riktigt bra story också, inte bara "häftigt"

Sedan känner du säkert till The Walking Dead också, men tar med den eftersom du drar upp många stora/välkända serier i listan. En zombieserie värd att spana in!
Citera
2012-11-23, 20:01
Medlem
KidCoopers avatar
Letar efter en serie som är lik Supernaturial, Fringe och Being humnan, dvs letar efter någon serie med övernaturligt eller sci fi eller varför inte en kombination
Citera
2012-11-23, 20:58
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
Letar efter en serie som är lik Supernaturial, Fringe och Being humnan, dvs letar efter någon serie med övernaturligt eller sci fi eller varför inte en kombination

Jag älskar de serierna så bäst att jag lämnar mina tips:
Doctor Who
Continuum
Stargate Atlantis
Dark angel
Warehouse 13
The dead zone
Citera
2012-11-23, 21:05
Medlem
KidCoopers avatar
Citat: