2012-09-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Prison Break och Sons of Anarchy har hittills varit mina favoriter. Kan någon vänlig själ rekommendera mig någon serie som liknar dessa?

OZ, fyfan nu kommer nostalgin fram när man satt sent på kvällarna och kollade på OZ, fyfan vilken serie - vilka karaktärer!

http://www.imdb.com/title/tt0118421/
Citera
2012-10-01, 00:08
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17
Scrubs! Vilken serie, den sjuka humorn.

Jag söker en serie som liknar scrubs, men sjuk underbar humor. Nästan som the big bang theordy. Absolut inte de vanlia serierna som How i met your mother, 2 and a half men osv. Lite udda för har sett alla andra.

Om du vill gå ett steg sjukare så kan du se brittiska serien Green Wing.
Citera
2012-10-01, 00:37
Medlem
Pumbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fawe17
Scrubs! Vilken serie, den sjuka humorn.

Jag söker en serie som liknar scrubs, men sjuk underbar humor. Nästan som the big bang theordy. Absolut inte de vanlia serierna som How i met your mother, 2 and a half men osv. Lite udda för har sett alla andra.
Community?
Citera
2012-10-01, 16:26
Medlem
loafmasters avatar
Hur bra är egentligen Parks & Recreations? Är ett stort fan av Greg Daniels sedan hans inblandning i The Office samt King of the Hill. Hur står sig serien i jämförelse med dessa två?
Citera
2012-10-01, 21:16
Medlem
är fortfarande på jakt efter en serie som liknar

Sons of Anarchy
Oz
Prison Break

Jag söker efter serier som innehåller:
gäng
fängelse
gängkrig
raskrig
brott
droger
Citera
2012-10-01, 21:31
Medlem
EvelKnievels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Prison Break och Sons of Anarchy har hittills varit mina favoriter. Kan någon vänlig själ rekommendera mig någon serie som liknar dessa?
Breaking bad!

Samma svar till dig ett inlägg upp.
Citera
2012-10-02, 02:07
Medlem
BBQFMLs avatar
Okej, jag är alldeles för lat för att läsa igenom alla sidor för att jag är så trött och vill bara sova. Dock vill jag vakna imorgon och kunna läsa att en snäll själ har tipsat mig om en grym tv-serie!

Jag har sett/kollar:
Breaking Bad (Älskar)
Sons of Anarchy (Älskar)
Suits (älskar)
Game of Thrones (Riktigt bra)
Chuck (Helt okej, sevärt)
Californication (Bra)
Big Bang Theory (Älskar)
How I met your mother (Älskar)
Prison Break (Börjar bra men blir sedan dåligt i sista säsongen)
True Blood (Ledsenade lite senaste säsongen, tyckte det gick till överdrift)

Skrev lite personliga tankar efter varje ifall någon känner igen någon och vet någon som liknar dessa kanske eller kanske bara något helt NYTT och sevärt!

Puss & kram
Citera
2012-10-02, 04:57
Medlem
Gaggaraggas avatar
Söker en serie lik t.ex. Suits. Det jag söker är rappa och välskrivna dialoger, intressanta karaktärer och karaktärsutveckling i modern tid. Helst realistiskt, så inget fantasy eller sci-fi. Helst ingen "renodlad" komediserie. Mina två andra favoritserier är Community och Breaking Bad om det hjälper.
Citera
2012-10-02, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BBQFML
Okej, jag är alldeles för lat för att läsa igenom alla sidor för att jag är så trött och vill bara sova. Dock vill jag vakna imorgon och kunna läsa att en snäll själ har tipsat mig om en grym tv-serie!

Jag har sett/kollar:
Breaking Bad (Älskar)
Sons of Anarchy (Älskar)
Suits (älskar)
Game of Thrones (Riktigt bra)
Chuck (Helt okej, sevärt)
Californication (Bra)
Big Bang Theory (Älskar)
How I met your mother (Älskar)
Prison Break (Börjar bra men blir sedan dåligt i sista säsongen)
True Blood (Ledsenade lite senaste säsongen, tyckte det gick till överdrift)

Skrev lite personliga tankar efter varje ifall någon känner igen någon och vet någon som liknar dessa kanske eller kanske bara något helt NYTT och sevärt!

Puss & kram

White Collar och Men at Work kan du titta på ^^..
Citera
2012-10-02, 07:27
Medlem
mophrs avatar
Behöver tips på anime i stil med Naruto och Avatar: The Last Airbender, dvs vältecknade serier med bra plot, varierade miljöer, mycket strider och bra karaktärer med olika förmågor etc. Har funderat på One Piece, men det finns så många avsnitt och de verkar i många fall vara så filler-artade att det är lite avskräckande. Kollade även en trailer på Basilisk, kan det kanske vara något att ha? Är dessvärre bara en säsong i så fall, vill gärna ha tips på lite längre grejer.
Citera
2012-10-02, 17:49
Medlem
Gaggaraggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mophr
Behöver tips på anime i stil med Naruto och Avatar: The Last Airbender, dvs vältecknade serier med bra plot, varierade miljöer, mycket strider och bra karaktärer med olika förmågor etc. Har funderat på One Piece, men det finns så många avsnitt och de verkar i många fall vara så filler-artade att det är lite avskräckande. Kollade även en trailer på Basilisk, kan det kanske vara något att ha? Är dessvärre bara en säsong i så fall, vill gärna ha tips på lite längre grejer.

Du hävdar att One Piece har många fillers med gillade Naruto? Hmmm.
Det är tyvärr så med de större serierna. Ge One Piece en chans, även Bleach kan ha det du letar efter. Digimon är/var faktiskt en helt ok serie också (mycket bättre än de flesta animes riktade till en bredare målgrupp). Min favoritanime är dock Death Note, inga "strider" i den benämningen du letar efter, men bra skit ändå.
Citera
2012-10-02, 19:19
Medlem
Söker dramaserier som man verkligen fastnar för.
Har kollat på One Tree Hill och OC så jag söker något som efterliknar de serierna. Jag är dock öppen för andra serier med inslag av drama då jag tycker att den genren är den som får mig att vilja se mer.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in