2011-09-21, 15:12
Medlem
Rodah15s avatar
Blue Mountain State
Citera
2011-09-21, 15:12
Medlem
Blue Mountain State
Freaks and Geeks
Citera
2011-09-21, 15:16
Medlem
Hasslarns avatar
Vinnaren blev Blue Mountain State, tack
Citera
2011-09-21, 17:01
Medlem
Skohornets avatar
Är ollat less på alla "dramakomedier" som av egen erfarenhet är förlöjligad drama med ett roligt skämt per säsong, klarar fan inte ens av skiten på bakfyllan. Samma med sit-coms och animerat..

Med den bittra starten kommer det kanske inte som en överraskning när jag säger att jag letar efter serier som kretsar runt självdestruktiva personer (huvudroller är ju en fördel). Några exempel på serier jag gillat starkt är: Rescue Me, Californication och House M.D (i alla fall andra halvan av serien). Även Skins var bra. Förmodligen svårt att hitta något liknande som håller hög standard, men man kan ju ha missat några guldkorn.

Några andra serier jag gillat skarpt:

Serier jag sett, gillat mer eller mindre, men inte vill se liknande av:

Serier jag gett en värdig chans men som ändå visat sig suga snopp:

Hade inte tänkt mig ett så långt inlägg, men det spårade visst iväg någonstans.. Hoppas någon har något trevligt tips, backar inte för lite okända serier, snarare tvärtom!
Citera
2011-09-21, 21:49
Medlem
[quote=Skohornet]Är ollat less på alla "dramakomedier" som av egen erfarenhet är förlöjligad drama med ett roligt skämt per säsong, klarar fan inte ens av skiten på bakfyllan. Samma med sit-coms och animerat..

Med den bittra starten kommer det kanske inte som en överraskning när jag säger att jag letar efter serier som kretsar runt självdestruktiva personer (huvudroller är ju en fördel). Några exempel på serier jag gillat starkt är: Rescue Me, Californication och House M.D (i alla fall andra halvan av serien). Även Skins var bra. Förmodligen svårt att hitta något liknande som håller hög standard, men man kan ju ha missat några guldkorn.

Shameless passar bra in, Nurse jackie kan funka. Sopranos om du missat den, the shield är bra men kanske inte så rolig.
Citera
2011-09-21, 23:14
Medlem
En riktigt bra serie som jag rekommenderar alla att se är misfits!! Riktigt jäkla skön serie som ska vara något i stil med skins (har jag hört, ej sett skins sj).

Alltså kolla vekligen på den, ni kommer inte att ångra er! Bästa serien jag nånsin sett förutom entourage, men vilken kan toppa den, right?
Citera
2011-09-21, 23:44
Medlem
gabbamanes avatar
Tips på feelgood TV-serier, tack!

Jag har nu TV-torka och vill ha en ny serie att följa. Att Entourage är slut är bara sorgligt.

Jag vill ha feelgood tv-serier där det går bra för huvudpersonerna i serien! Man ska må bra av att titta på serien.

Liknande serier i rangordning är:
1.Entourage
2.Californication (går inte alltid bra men slutar oftast bra)
3.How to make it in America
4.Suits

Snälla hjälp med lite tips!
Citera
2011-09-21, 23:47
Medlem
jamesdeans avatar
Känns som i princip vilken random sitcom borde funka bra. Det händer ju sällan 'djupa' saker i amerikanska sitcoms.
Citera
2011-09-22, 00:17
Medlem
MystEquals avatar
It's always sunny in philadelphia kanske? Annars är How i met your mother enligt mig den bästa serien någonsin, Scrubs är också en storfavorit. Serier med stor mysfaktor är ju dock Cheers, Nightrider och Spin City .
Citera
2011-09-22, 17:35
Medlem
Vill ha tips på serier som påminner om Cityakuten. (Inte Grey's anatomy, tycker inte om den!) Tack
Citera
2011-09-22, 20:10
Medlem
awestbys avatar
Någon som kan rekommendera en serie i stil med: Dexter, Breaking bad, Prison break, Games of thrones?
Tack på förhand.
Citera
2011-09-24, 03:48
Medlem
phnklols avatar
Någon som skulle kunna rekommendera en serie lik Criminal minds? Gärna något som har med seriemördare att göra. (Ni behöver inte rekommendera Dexter x))
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in