Är ollat less på alla "dramakomedier" som av egen erfarenhet är förlöjligad drama med ett roligt skämt per säsong, klarar fan inte ens av skiten på bakfyllan. Samma med sit-coms och animerat..
Med den bittra starten kommer det kanske inte som en överraskning när jag säger att jag letar efter serier som kretsar runt självdestruktiva personer (huvudroller är ju en fördel). Några exempel på serier jag gillat starkt är: Rescue Me, Californication och House M.D (i alla fall andra halvan av serien). Även Skins var bra. Förmodligen svårt att hitta något liknande som håller hög standard, men man kan ju ha missat några guldkorn.
Några andra serier jag gillat skarpt:
Jericho
The Black Donnellys
Band of Brothers
Criminal Minds
Generation Kill
How the West Was Won
Serier jag sett, gillat mer eller mindre, men inte vill se liknande av:
OZ
The Pacific
Over There
True Blood
Lie to Me
Dexter
Prison Break
Entourage
Myggan
Thief
Breaking Bad
Life
Las Vegas
Scrubs
Big Bang Theory
Two and a half men
Hem Till Midgård
Serier jag gett en värdig chans men som ändå visat sig suga snopp:
O.C
90210
Chuck
Burn notice
Reaper
Psych
The Mentalist
Kyle XY
Weeds
Heroes
Joey
The War At Home
Day Break
How I Met Your Mother (ja okej, första 2 säsongerna var faktiskt riktigt roliga)
Hade inte tänkt mig ett så långt inlägg, men det spårade visst iväg någonstans.. Hoppas någon har något trevligt tips, backar inte för lite okända serier, snarare tvärtom!
[quote=Skohornet]Är ollat less på alla "dramakomedier" som av egen erfarenhet är förlöjligad drama med ett roligt skämt per säsong, klarar fan inte ens av skiten på bakfyllan. Samma med sit-coms och animerat..
Med den bittra starten kommer det kanske inte som en överraskning när jag säger att jag letar efter serier som kretsar runt självdestruktiva personer (huvudroller är ju en fördel). Några exempel på serier jag gillat starkt är: Rescue Me, Californication och House M.D (i alla fall andra halvan av serien). Även Skins var bra. Förmodligen svårt att hitta något liknande som håller hög standard, men man kan ju ha missat några guldkorn.
Shameless passar bra in, Nurse jackie kan funka. Sopranos om du missat den, the shield är bra men kanske inte så rolig.
En riktigt bra serie som jag rekommenderar alla att se är misfits!! Riktigt jäkla skön serie som ska vara något i stil med skins (har jag hört, ej sett skins sj).
Alltså kolla vekligen på den, ni kommer inte att ångra er! Bästa serien jag nånsin sett förutom entourage, men vilken kan toppa den, right?
It's always sunny in philadelphia kanske? Annars är How i met your mother enligt mig den bästa serien någonsin, Scrubs är också en storfavorit. Serier med stor mysfaktor är ju dock Cheers, Nightrider och Spin City .
Någon som skulle kunna rekommendera en serie lik Criminal minds? Gärna något som har med seriemördare att göra. (Ni behöver inte rekommendera Dexter x))
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!