2012-05-23, 16:07
Medlem
B3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomu
Hej.

Söker serier som;

Entourage

Suits är ganska likt vince synvinkel om entourage. Alltså hur han utvecklas som "skådespelare" i entourage liknar suits. Suits handlar om en lat snubbe som fotografiskt minne som ska bevisa att han klarar att bli en advokat utan någon utbildning.

Skit bra serie imo
Citera
2012-05-24, 17:45
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Jag har just sett klart första säsongen av Homeland och skulle vilja se en liknande serie så abstinensen avtar tills den andra säsongen drar igång i September. Intelligent manus, mycket twists i storyn osv, inte 24 och The Wire dock. Gärna någon underskattad som inte visats på Svensk TV.
Citera
2012-05-25, 03:36
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Någon som vet en skön gäng/order/militär serie
typ som FUll metal alchemist,Sons of anachy,the black donnellys, Star wars the clone wars, whitefang.
(vet om naruto,bleach etc. vill ha något som typ har ett slut typ)
Citera
2012-05-26, 18:48
Medlem
SneakyCreatures avatar
Jag har aldrig någonsin uppskattat sci-fi förrän nu då jag börjat kolla på battlestar galactica. Finns det något liknande som jag kan följa upp den med?
Det jag uppskattar med bsg är karaktärsskildringarna, skådespeleriet, ploten såklart och att musik och klippning är lite mer intressant än i all annan sci-fi jag sett hittills.
Citera
2012-05-26, 19:07
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyCreature
Jag har aldrig någonsin uppskattat sci-fi förrän nu då jag börjat kolla på battlestar galactica. Finns det något liknande som jag kan följa upp den med?
Det jag uppskattar med bsg är karaktärsskildringarna, skådespeleriet, ploten såklart och att musik och klippning är lite mer intressant än i all annan sci-fi jag sett hittills.

Firefly.
http://www.imdb.com/title/tt0303461/
Citera
2012-05-26, 20:01
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Firefly.

Fast den lades ner efter en säsong va? Det är anledningen att jag
aldrig börjat titta på den. Inte så kul att börja gilla en serie och så klipps handlingen av helt plötsligt.
Citera
2012-05-26, 20:19
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Fast den lades ner efter en säsong va? Det är anledningen att jag
aldrig börjat titta på den. Inte så kul att börja gilla en serie och så klipps handlingen av helt plötsligt.

Det är otroligt frustrerande att den lades ner men jag tycker defenitivt att man ska se den ändå. Sen finns det även en bra film som fortsätter historien.
Citera
2012-05-27, 03:15
Medlem
SneakyCreatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Firefly.

Den har jag hört om ja, tack!
Citera
2012-05-27, 03:20
Medlem
Cornholio.s avatar
Rekommendera mig en tv-serie på Franska. Ett krav är att det ska gå och ordna med Engelsk subtitle. Mina två favorit serier för övrigt är That 70's show och Malcolm in the middle. Jag föredrar komedier men annat går också bra.
Citera
2012-05-27, 13:47
Medlem
Lieutenants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyCreature

Som föregående har sagt så firefly och därefter kan du titta på filmen Serenity.

Sen har du Caprica som utspelar sig innan Battlestar galactica.

Sen finns Stargate Atlantis, Stargate SG1, Stargate Universe, Star Trek: The Next Generation (min personliga favorit av Star Trek), Star Trek: Voyager, Star Trek: Deep Space Nine, Star Trek: Enterprise.

Men nåt jag starkt rekommenderar är Farscape och Farscape: The Peacekeeper Wars (The peacekeeper Wars ska du se efter Farcape serien).
Citera
2012-05-27, 15:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3n
Suits är ganska likt vince synvinkel om entourage. Alltså hur han utvecklas som "skådespelare" i entourage liknar suits. Suits handlar om en lat snubbe som fotografiskt minne som ska bevisa att han klarar att bli en advokat utan någon utbildning.

Skit bra serie imo
Så alla serier där karaktärer utvecklas i är lik Entourage?
Riktigt skev och långsökt motivering.
Citera
2012-05-27, 18:06
Medlem
B3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Så alla serier där karaktärer utvecklas i är lik Entourage?
Riktigt skev och långsökt motivering.

Absolut inte. I nästan alla serier utvecklas väll karaktärerna?
Tänkte mer på bägge serierna handlar om hur de blir bättre skådespelare eller advokat och på så sätt liknar varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in