2013-05-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej-Party
Söker en ny tv-serie att kika på, de här serierna är de jag gillat mest hittills:

1. Lost
2. Game Of Thrones
3. Vampire Diaries
4. Sons Of Anarchy

Har ni något att rekommendera mig? Har givetvis sett mycket andra serier med men det där är topp 4.

Fringe!
Citera
2013-05-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
För i helvete! Supernatural! http://www.imdb.com/title/tt0460681/?ref_=sr_1

Kollade på pilotavsnittet nyss. Snacka om mardrömmar. När morsan hängde i taket höll jag på att baja i brallan, haha. Själva serien i sig är väl inte särskilt läskig men just den scenen var fan sjukt äcklig, haha! Sen händer det igen med flickvännen! Och jag ska sova själv inatt Kommer vara tvungen att sova i soffan, kommer aldrig gå in i sovrummet ikväll.

Men jag gillade den Ska fortsätta kolla! Har dissat den innan för jag trodde den var löjlig. Lite löjlig verkar den vara, men inte för löjlig. Tack för ett bra tips!
Citera
2013-05-26, 01:26
Medlem
DukeSilvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dayne
Jag gillar serier med övernaturliga inslag och/eller påhittader miljöer. Men jag vill inte att serien ska vara löjlig, typ som Eureka.

Några serier jag följer/har följt:
V (nya), The 4400, Once upon a time, Heroes,

Defiance (SyFy)

Citat:
Ursprungligen postat av Dayne
Game of Thrones, The walking dead m.m.

Vikings (History Channel)

Citat:
Ursprungligen postat av theiceberg
Jag såg precis klart alla avsnitt av Hemlock Grove. Jag är helt trollbunden... Kommer att läsa boken också.

Känner ni till några liknande serier? Har lite svårt för äldre serier tyvärr (1999-), och så får det gärna vara ned hokus pokus, mysterier etc. Tack på förhand!

American Horror Story, Arkiv X, den kortlivade Happy Town från ett par år sedan samt kommande Under The Dome som kommer i höst (baserad på Stephen Kings roman).

Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Jag är grymt sugen på en serie som liknar Entourage

Episodes

Citat:
Suits/

Franklin & Bash (lika dålig), White Collar (mycket bättre)
Citera
2013-05-26, 10:21
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Precis kollat klart på The Sopranos, samt följer jag Game Of Thrones och väntar in de nya säsongerna av Dexter och Suits.. Jag är grymt sugen på en serie som liknar Entourage/Suits/Californication, alltså en serie som är bra gjord samtidigt som den är rolig och lite snygga brudar är ju alltid ett +
Antar jag sett de vanligare serierna så kom gärna på förslag som är lite oväntade.. (inga äldre serier helst)

ge tips.. fortfarande inte hittat någon!
Citera
2013-05-27, 13:26
Medlem
Citat:
ge tips.. fortfarande inte hittat någon!
White Collar, dock vet jag inte hur oväntad den är... De som kollar analogt i Sverige har ju dock i de flesta fall missat den, men tror knappast att dem hittar denna tråd. =P

Jag råkar ju vara tjej själv, men Hilarie Burton och Gloria Votsis borde väl båda anses se bra ut... =P + diverse biroller...
Citera
2013-05-27, 22:29
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
White Collar, dock vet jag inte hur oväntad den är... De som kollar analogt i Sverige har ju dock i de flesta fall missat den, men tror knappast att dem hittar denna tråd. =P

Jag råkar ju vara tjej själv, men Hilarie Burton och Gloria Votsis borde väl båda anses se bra ut... =P + diverse biroller...
Aldrig hört talats om, verkar ju helt klart intressant blir nog ta en titt på den senare.
tack för tipset!
Citera
2013-05-27, 22:37
Medlem
Citat:
Aldrig hört talats om, verkar ju helt klart intressant blir nog ta en titt på den senare.
tack för tipset!
Ingen fara! Baserat på vad du i övrigt gillar så har vi ganska lika smak så borde gå hem, frånsett vad vi anser vara ögongodis (White Collar har för båda)... =P
Citera
2013-05-28, 12:08
Medlem
Jag har sett följande:
Arrow
Prisonbreak
Blue mountain state
Entourage
Games of thrones
Breaking bad
Hawaii five-0
Big Bang theory
Alcatraz
Suits
How I met your mother.
Letar efter en ny serie, gärna någon rolig med smarta repliker. Tack på förhand
Citera
2013-05-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaaspeer
Jag har sett följande:
Arrow
Prisonbreak
Blue mountain state
Entourage
Games of thrones
Breaking bad
Hawaii five-0
Big Bang theory
Alcatraz
Suits
How I met your mother.
Jag är tråkig och rekommenderar dig samma serie som alla andra, White Collar, mycket underhållande dialog. Komiska inslag löpande utan att detta är huvudsyftet eller övertar från huvudhandlingen...

Vill du bara ha roliga repliker så gör en återblick på första säsongen av Svensson Svensson, den ligger på Youtube... =P
Citera
2013-05-28, 13:53
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Jag har sett följande:
Arrow
Prisonbreak
Blue mountain state
Entourage
Games of thrones
Breaking bad
Hawaii five-0
Big Bang theory
Alcatraz
Suits
How I met your mother.
Sett och gillat alla serier du sett utan alcatraz(tyckte den sög). Så antar vi gillar ungefär samma stil så jag rekomderar Californication, Dexter, SoA och How to make it i America (riktigt underhållande good-feeling serie).
Citera
2013-05-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Jag är tråkig och rekommenderar dig samma serie som alla andra, White Collar, mycket underhållande dialog. Komiska inslag löpande utan att detta är huvudsyftet eller övertar från huvudhandlingen...

Vill du bara ha roliga repliker så gör en återblick på första säsongen av Svensson Svensson, den ligger på Youtube... =P

Tack, ska kolla in White Collar
Citera
2013-05-28, 15:55
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Jag har sett följande:
Arrow
Prisonbreak
Blue mountain state
Entourage