2012-01-08, 23:29
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag hade fördomen om SciFi-TV som lökiga lågbudgetproduktioner där hela handlingen cirkulerade kring ett billigt studiobygge och där minst en av skådisarna hade fåniga uppbyggda papier-mache-huvuden och hela handlingen var ostig dialog (Xenodroiderna anfaller vi måste morpha oss till hyperspace.. bleep bleep ) .. men när jag såg Battlestar Galactica så smälte jag. Det var en riktigt bra serie som inte kändes fånig eller lågbudget, och där handlingen kretsade kring riktiga mänskliga relationer mot en Sci-Fi-kontext.

Finns det några anda Sci-Fi-serier av liknande hög kvalitet som jag kan fördjupa mig i?

Du har ju en spinoff som handlar om hur allt startade 50år innan: Caprica
Dock bara en säsong, men den går väl av farten i abstinens . BSG filmerna antar jag du sett redan, annars finns ju några såna.

Annars är väl en pilot på gång som placerar sig nånstans mitt emellan händelserna i BSG och Caprica: BSG: Blood & Chrome

Annat av intresse kan väl vara Space: Above and Beyond, också military sci-fi/space opera, från slutet av 90-talet. En blandning mellan BSG och Staship Troopers känns nära till hands. Dock också den yxad efter 1 säsong.

Babylon5 kanske? mer spaceopera, novel för tv.

Firefly är väl ett måste i sammanhanget? Glöm inte filmen Serenity som avslutning på serien.
Senast redigerad av boored 2012-01-08 kl. 23:38.
Citera
2012-01-09, 00:00
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
...

Tack för tipsen. Ska kolla upp. Angående det Battlestar-relaterade: Synd på nerlagda Caprica, och att Blood and chrome är en prequel. Har lite svårt för sånt, när man stoppar in handlingen innan något man vet händer sedan. Lite ospännande med tidigare cyclon-wars när man vet vad som kommer hända med Caprica, och hur det gick med mänsklighetens sökande efter jorden.. Skulle vara roligare med en fortsättning.
Citera
2012-01-09, 00:54
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tack för tipsen. Ska kolla upp. Angående det Battlestar-relaterade: Synd på nerlagda Caprica, och att Blood and chrome är en prequel. Har lite svårt för sånt, när man stoppar in handlingen innan något man vet händer sedan. Lite ospännande med tidigare cyclon-wars när man vet vad som kommer hända med Caprica, och hur det gick med mänsklighetens sökande efter jorden.. Skulle vara roligare med en fortsättning.

mmm, svårt att spekulera men tydligen vill folk ha mer pang-pang och mindre story

Jo, verkligen synd om Caprica,. jag gillade den mer än BSG(fast jag vet dom flesta inte håller med), tyckte den hade så mycket potential till alla möjliga politiska intriger mellan planeter och makter i stil med Babylon5.
Citera
2012-01-09, 01:25
Medlem
Fratikos avatar
Tjenare!

Jag söker en serie som är lik californication, entourage och true blood, på det sättet att det finns en story men det finns alltid härliga tjejer med i bilden ( ni som sett dessa serier vet vad jag menar ).

Tack!
Citera
2012-01-09, 01:57
Medlem
Testo4lifes avatar
Jag söker en serie som är lik

White collar
The mentalist

mvh
Citera
2012-01-09, 14:13
Medlem
losdrivaren999s avatar
Nepp! Menar Conan Barbaren som Arnold spelade på 80-talet+nya Conan filmen

Citat:
Ursprungligen postat av berjer
"The pacific" är snarlik band of brothers fast den utspelar sig i stillahavsområdet istället för i Europa.
Det är också en miniserie från HBO.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pacific_(TV_miniseries)

Menar du detective conan?

Isf heter serien "case closed" och det finns 130st avsnitt översatta till engelska och 8st filmer som är översatta till engelska (om jag inte minns fel).

Totalt finns det 20 säsonger (än så länge), och 643 avsnitt (det är ett avsnitt till på säsongen som kommer ut 14 januari).
Citera
2012-01-09, 14:20
Medlem
Nu har jag sett alla
Sanctuary tur den inte slutade med en jävla cliffhanger
Misfits ÄLSKAR
Weeds
Falling skies
The walking dead
Terra nova

Är lite less just nu för jag vet inte vad jag ska glo på nu, försökte hitta Heros s01 men var lite trögt där.

Nå andra förslag.

Gillade även Stargate alla varianter.
Citera
2012-01-09, 15:17
Medlem
paradxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokkish
Har sett
Supernatural
Fringe
Lost
Terra Nova
Sons of Anarchy
Flashforward
Stargate SG-1/Universe/Atlantis
Dollhouse
Harpers Island
Warehouse 13
V
Battlestar Galactica

Gillar inte
Dexter
Firefly
Walking Dead

Som ni ser så söker jag någon Sci-Fi serie som är lagom töntig ös på med tips nu!

Farscape http://www.imdb.com/title/tt0187636/
Citera
2012-01-09, 16:47
Bannlyst
Söker något i stil med Terra Nova, alltså att små grupper försöker överleva, eller något bakåt i tiden.
Jag har sett Lost, The Walking Dead mm.
Citera
2012-01-09, 19:03
Medlem
Farescape har jag oxå sett men tack
Citera
2012-01-09, 20:07
Medlem
rekords avatar
Nån som kan rekommendera något som liknar 24?
Är ute efter spänningen, där de hela tiden händer något.
Citera
2012-01-09, 22:27
Medlem
Gameboy92s avatar
Något likt Mission Impossible filmerna? Har sett alla Bourne och Bond filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in