Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-04, 19:09
  #1
Medlem
Norlins avatar
Topic! Har nu sett klart på Stargate sg-1 och -atlantis och behöver ett bra substitut. Är mest inne på Battlestar Galactica och Buffy the vampire slayer men kom gärna med förslag.
Citera
2009-04-04, 19:12
  #2
Medlem
Firefly är den bästa sci-fi-serien som har gjorts någonsin. Dock bara 14 avsnitt av nån konstig anledning.

Se Firefly!
Citera
2009-04-04, 19:12
  #3
Medlem
ari4presidents avatar
heroes kan väll klassificeras som en sci fi serie? Rekommenderar denna serie, speciellt volym 1 o 3
Citera
2009-04-04, 19:17
  #4
Medlem
Norlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ari4president
heroes kan väll klassificeras som en sci fi serie? Rekommenderar denna serie, speciellt volym 1 o 3

Följer redan denna serie

Ang. Firefly har jag hört att hon som är doktor (aka the hottie) i atlantis har en stor roll i den?
Citera
2009-04-04, 19:22
  #5
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin
Följer redan denna serie

Ang. Firefly har jag hört att hon som är doktor (aka the hottie) i atlantis har en stor roll i den?

Är ju bara att kolla: http://www.imdb.com/title/tt0303461/
Citera
2009-04-04, 19:25
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Battlestar Galactica och Firefly som nämnts.

Lite mer lätta Sci-Fi serier som Dr Who 2005 och Tourchwood.

Lite äldre serier som redan är avslutade Star Trek: The Next Generation, Star Trek: Voyager, Star Trek: Enterprise och Farscape.
Citera
2009-04-04, 19:28
  #7
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin

Ang. Firefly har jag hört att hon som är doktor (aka the hottie) i atlantis har en stor roll i den?

Ja, även hon som spelar Adria i SG-1 är med i Firefly.

Har du sett någon Star Trek-serie innan eller har något uppfattning om det?
Citera
2009-04-04, 19:33
  #8
Medlem
zorander1s avatar
Firefly är som sagt bäst

Babylon 5 är riktigt bra också.
Speciellt säsong 2-4 den första och sista är lite sisådär...

Legend of the Seeker är förvisso fantasy men den har grymt bra story i de flesta avsnitt öven om skådespeleriet lämnar mycket att önska.
Citera
2009-04-04, 19:35
  #9
Medlem
Norlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Ja, även hon som spelar Adria i SG-1 är med i Firefly.

Har du sett någon Star Trek-serie innan eller har något uppfattning om det?

Okej.

Nej, inte sett någon säsong av Star Trek. Skulle gärna vilja kolla igenom dem men då känner jag att jag måste kolla från början. Från första säsongen och den är ju lite... b. Så jag kommer nog inte ha tålamod att kolla igenom den. Ser jag sci-fi vill jag ha sci-fi med najsiga animationer kombinerat med en bra handling.

Kollade på en Firefly trailer på tuben och det blir nog fan att kolla på det. Eftersom den bara var 14 eps tar jag gärna fler förslag.
__________________
Senast redigerad av Norlin 2009-04-04 kl. 19:42.
Citera
2009-04-04, 19:45
  #10
Medlem
obin_gams avatar
-And you are...?
-The Doctor.
- What, doctor WHO?
- Nah, just The Doctor

Citera
2009-04-04, 20:30
  #11
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin
Okej.

Nej, inte sett någon säsong av Star Trek. Skulle gärna vilja kolla igenom dem men då känner jag att jag måste kolla från början. Från första säsongen och den är ju lite... b. Så jag kommer nog inte ha tålamod att kolla igenom den. Ser jag sci-fi vill jag ha sci-fi med najsiga animationer kombinerat med en bra handling.


Ett tips är att se på Star Trek Enterprise, serien gjordes 2001-2005 (det vill säga moderna specialeffekter) men ligger handlingsmässigt före de andra serierna. Kortfattat kan man säga att man får följa besättningen på Jordens första rymdskepp som kan åka riktigt långt.
Gillar du avsnitten från Stargate med skeppen Prometheus, Daedalus och Odyssey så kanske den är något.
Dessutom har besättningen inte lika åtsittande uniformer som i de andra serierna

Problemet är väl att man går miste om lite namn- och rasreferenser som dyker upp, men den är helt klart sevärd och lite underskattad (vissa säger att den är för modern, för mycket action osv...) bland de riktiga Star trek-fansen.
__________________
Senast redigerad av Enfattigen 2009-04-04 kl. 20:34.
Citera
2009-04-04, 21:42
  #12
Medlem
Terminator serien är ganska ok
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback