• 1
  • 2
2008-06-22, 00:35
Medlem
Hallå alla Fb:are

Just nu jobbar jag deltid och har jävligt massa tid över, brukar inte göra mycket under dagarna(brukar gå ut på kvällarna), så jag tänkte börja kolla på serier på jag inte har kollat ännu. Såg klart Reaper idag, ganska bra serie. Men nu behöver jag tips...

Serier som jag följer:
Heroes
Prison Break
Smallville
Las Vegas
Chuck
Scrubs
Grey's Anatomy

kollar även på Naruto och Bleach

Har funderingar på att börja titta på Lost...men är lite osäker...
Tipsa även Manga serier som är "likt" Naruto och Bleach
2008-06-22, 00:39
Medlem
Smockes avatar
Twin Peaks (30 avsnitt) och The X-Files (202 avsnitt).
2008-06-22, 00:48
Medlem
Jag noterar att du inte har tittat på en enda av HBO:s serier. The Wire, Sopranos och Rome faller annars ganska många gossar i smaken (Six Feet Under går heller inte av för hackor).

Sen har du den andra kabelkanalen Showtime med serier som Dexter och Californication.

Mina favoriter fetstilade.
2008-06-22, 00:48
Medlem
SkinnyFistss avatar
Lost och 24 är de serier som poppar upp i huvudet när jag läser vad du gillar.
Battlestar Galactica och Dexter borde även dessa funka.
Sen slår aldrig Josh Whedons serier aldrig fel. Buffy, Angel och Firefly.

Är du intresserad av mer än lättillgänglig handling och vill djupdyka i mer komplexitet, intressanta karaktärer och relationer och liknande så bör du kolla på några av HBOs serier.
Rome, Oz och The Wire är fantastiska, men Six Feet Under är (trots att den inte verkar SÅ intressant vid första anblick) den bästa serien jag någonsin sett, med stort marginal. Jag vill nästan varna dig för den eftersom det finns risk att alla TV-serier i samma genre kommer verka hopplöst ointressanta efteråt.

Sedan finns det såklart några riktigt bra komediserier.
It's Always Sunny in Philadelphia, Arrested Development, The Office och Extras.

Edit: Angående The Wire och Six Feet Under så måste jag säga att även om SFU som jag skrev ovan är min överlägsna favoritserie så finns det ingenting som slår The Wire i ren kvalitet. Enda anledningen att jag föredrar SFU är att den greppar tag om mig känslomässigt på ett sätt som aldrig The Wire lyckas med.
Senast redigerad av SkinnyFists 2008-06-22 kl. 00:56.
2008-06-22, 00:51
Medlem
j.elangas avatar
The Sopranos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2008-06-22, 01:01
Medlem
requiem1s avatar
Skulle nog säga Entourage, Dexter eller den svenska klassikern SPUNG
2008-06-22, 01:11
Medlem
Anka:Ps avatar
House är en av mina favorit serier så den rekomenderar jag starkt, sedan kan du alltid kolla på lite Burn Notice, helt ok. New Amsterdam är också helt okej, även om det bara finns 8 avsnitt.
2008-06-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stardeath
Jag noterar att du inte har tittat på en enda av HBO:s serier. The Wire, Sopranos och Rome faller annars ganska många gossar i smaken (Six Feet Under går heller inte av för hackor).

Sen har du den andra kabelkanalen Showtime med serier som Dexter och Californication.

Mina favoriter fetstilade.

Håller med helt. Vill du ha lite kvalitet måste du gå över till kabelkanalerna HBO och Showtime. Serier som The Wire, Oz och The Sopranos får du bara inte missa. The Wire är nog den bästa serien som har sänts på TV. Sen har HBO också serier som Rome och Entourage. En feelgood serie som Entourage passar perfekt under sommaren.

Showtime har också många bra serier. Mina favoriter är Dexter och Weeds. Doug Wilson från Weeds är klockren.
Om du gillar storslagna kostymserier kan du titta lite på The Tudors. Helt okay serie, men inte i närheten av Romes klass.

Vill du ha lite komedi får du inte missa It's Always Sunny in Philadelphia som sänds på FX. Andra bra serier på FX är The Shield och Rescue Me.

Efter serier som The Wire och The Sopranos kommer du ha svårt att njuta av skitserier som Prison Break igen.

EDIT: Hur kunde jag glömma Arrested Development?! Världens bästa komediserie. Tre underbara säsongen du bara måste se!
Senast redigerad av Chayim 2008-06-22 kl. 01:19.
2008-06-22, 01:16
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zarnexx
Reaper
Heroes
Smallville
Chuck

Kan inte passa nåt bättre än Buffy och Angel till dom(144+110 episoder, enjoy)
2008-06-22, 01:51
Medlem
*alexxx*s avatar
Married with children
2008-06-22, 01:54
Medlem
Tack till alla svar...

jag ska försöka ge ett svar till alla

SkinnyFists, Chayim: Jag ska börja kolla på The Wire och The Sopranos och man måste kolla på en komedi serie så Arrested Development får en chans...

SkinnyFists: Jag brukade kolla på Battlestar Galactica men slutade efter säsong tre, märkte att säsong fyra har börjat så den ska jag se. Rome brukade jag kolla på kanal 5 men tror inte att jag såg säsong två...
Efter så får jag ge Six Feet Under en chans.

Chayim: Jag har försökt att se Dexter men klarar inte av den....fråga inte varför....

requiem1: Entouragem är inte serien som The OC?

edit: Finns det någon bra manga serie likt naruto eller bleach?
Senast redigerad av zarnexx 2008-06-22 kl. 01:56.
2008-06-22, 01:59
Medlem
Belldozers avatar
Deadwood (första säsongen kan kännas seg i början, sedan blir den sanslöst bra).
Weeds (precis som Deadwood lite seg i början, S04 började sändas i USA för några dagar sedan).
Breaking Bad
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in