2011-09-24, 08:35
Medlem
Illuminaughtys avatar
Har nu sett och sett om Oz, Sopranos och The Wire. Älskat allihop.
Vad har HBO gjort mer i samma stil?
Citera
2011-09-24, 21:50
Medlem
LokalaNyheters avatar
söker lite action och aktiva serier där det händer saker hela tiden.. Serier jag sätt o gillat är

Lost
Prison Break
Sons Of Anarchy
Burn Notice
White Collar
Nikita
Breaking Bad
Chuck
Dexter
Human Target
Heroes

Dessa är dom jag kommer på nu och dom alla GILLAR jag väldigt så i stil med någon utav dessa hade varit perfekt..

Tack på förhand!
Citera
2011-09-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminaughty

Boardwalk Empire kanske?
Citera
2011-09-25, 04:34
Medlem
Illuminaughtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Boardwalk Empire kanske?
Satt givetvis på nålar den började gå. Den är bra, men har väl hittills inte nått hela vägen riktigt.
Jag har dessutom en förkärlek för att se serier i sin helhet, eller åtminstone kunna beta av några säsonger i streck.

Fler tips, någon?
Citera
2011-09-26, 01:53
Medlem
puckots avatar
Nu efter att ha kört ett Riket-marathon för typ 3-4:e gången, ni vet den där gamla danska thriller/dramaserien som gick på svt för många år sen med Ernst-hugo som utspelar sig på ett sjukhus. Så har jag verkligen blivit ett stort fan av den serien nu, alla skruvade och bisarra karaktärer, stämningen, den svarta humorn som Ernst bidrar med och atmosfären i filmen är helt underbar.

Så nu undrar jag om det finns någon serie som påminner om Riket och om dom karaktärerna och som har samma stämning och atmosfär, och som gärna utspelar sig i en sjukhus miljö eller i en liknande byggnad. Sen måste det ju inte nödvändigtvis vara en dansk serie, det kan funka med amerikanska också eller liknande. Ja, jag känner till att det finns en nyinspelning på Riket av Stephen King, men den håller inte riktigt samma kvalite som originalet och den har jag redan sett. Men andra förslag är välkomna.

Dock har jag svårt att se att det skulle kunna finnas någon serie som faktiskt slår Riket och som verkligen skulle kunna leva upp till samma kvalite. Men om det finns någon som sitter på några bra tips så skulle jag vara tacksam. Har verkligen fått smak för den typen av serier. Måste inte nödvändigtvis vara drama eller thriller heller, även skräck kan funka.
Citera
2011-09-26, 13:54
Medlem
Hola!

Letar efter en ny tv-serie att följa, gillar INTE sitcoms. Det ska vara lite liknande Prison break och walking dead, dvs att man måste hänga med i serien. Den ska inte utspelas på samma ställe hela tiden som ex. The big bang theory.

Har inte sett så speciellt många tv-serier så, vad har jag missat?!
Citera
2011-09-26, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yekox
Hola!

Letar efter en ny tv-serie att följa, gillar INTE sitcoms. Det ska vara lite liknande Prison break och walking dead, dvs att man måste hänga med i serien. Den ska inte utspelas på samma ställe hela tiden som ex. The big bang theory.

Har inte sett så speciellt många tv-serier så, vad har jag missat?!

Rekommenderar starkt Fairly Legal.
Citera
2011-09-26, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Nu efter att ha kört ett Riket-marathon för typ 3-4:e gången, ni vet den där gamla danska thriller/dramaserien som gick på svt för många år sen med Ernst-hugo som utspelar sig på ett sjukhus. Så har jag verkligen blivit ett stort fan av den serien nu, alla skruvade och bisarra karaktärer, stämningen, den svarta humorn som Ernst bidrar med och atmosfären i filmen är helt underbar.

Så nu undrar jag om det finns någon serie som påminner om Riket och om dom karaktärerna och som har samma stämning och atmosfär, och som gärna utspelar sig i en sjukhus miljö eller i en liknande byggnad. Sen måste det ju inte nödvändigtvis vara en dansk serie, det kan funka med amerikanska också eller liknande. Ja, jag känner till att det finns en nyinspelning på Riket av Stephen King, men den håller inte riktigt samma kvalite som originalet och den har jag redan sett. Men andra förslag är välkomna.

Dock har jag svårt att se att det skulle kunna finnas någon serie som faktiskt slår Riket och som verkligen skulle kunna leva upp till samma kvalite. Men om det finns någon som sitter på några bra tips så skulle jag vara tacksam. Har verkligen fått smak för den typen av serier. Måste inte nödvändigtvis vara drama eller thriller heller, även skräck kan funka.

Det enda jag kommer på nu är House. Skön huvudkaraktär och bisarr humor. Men knappast skräck, thriller eller drama. Möjligtvis lite av det sista.
Citera
2011-09-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot

Twin Peaks, udda karaktärer, thriller, fängslande men skruvad handling ibland. Tycker man om David Lynch är detta ett måste!
Citera
2011-09-29, 23:59
Medlem
Plejads avatar
Ladda hem skilda världar, det är både trevligt och sentimentalt
Citera
2011-09-30, 04:17
Medlem
Rekommendera mig gärna en serie som är lik "Raskens."

Eller "Mor gifter sig."
Citera
2011-09-30, 18:20
Medlem
Tokkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Någon som kan rekommendera en serie i stil med: Dexter, Breaking bad, Prison break, Games of thrones?
Tack på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Illuminaughty

Boardwalk Empire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in