2011-04-17, 07:21
Medlem
Freddetegens avatar
Läste bara igenom de 5-6 första sidorna av tråden, så har missat en del.

Men hitta väldigt bra tips på liknande serier man ser nu som är lockande som jag nog skall ge en chans.
Sen så vill jag tipsa om en annan serie (som möjligvits nämnts) som heter Supernatural, Handlar om att två bröder söker efter deras far som är borta. Så handlar det om massa övernaturliga fenomen och urban ledgends. Den är verkligen att rekomendera.
Citera
2011-04-17, 12:12
Medlem
Teskeds avatar
Jag söker någonting som liknar OC eller One Tree Hill. Kan även liknas med Grey's Anatomi. Ni förstår förhoppningsvis stuket, även om jag inte riktigt kan sätta ord på det.
Citera
2011-04-17, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
Jag söker någonting som liknar OC eller One Tree Hill. Kan även liknas med Grey's Anatomi. Ni förstår förhoppningsvis stuket, även om jag inte riktigt kan sätta ord på det.

Skaparna bakom Greys Anatomy håller på med att producera en ny serie, sjukhusliknande. Den heter Off the map, visas på kanal 5 22.00 på onsdagar har jag för mig.
Citera
2011-04-17, 13:56
Medlem
Teskeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Skaparna bakom Greys Anatomy håller på med att producera en ny serie, sjukhusliknande. Den heter Off the map, visas på kanal 5 22.00 på onsdagar har jag för mig.
Tyvärr har min flickvän(som jag nu är utomjordiskt snäll mot och letar serier åt) redan sett alla avsnitt av denna serie. Alla som sänts i USA då. Bra förslag annars!
Citera
2011-04-17, 19:55
Medlem
Drumss avatar
Då försöker vi igen då, eftersom jag precis sett klart förra serien.. Söker någon som är lik dessa:

The League <- Absolut roligaste serien jag sett.
Misfits
Weeds
HIMYM
Community
Blue mountain state
Californication
Dexter
How to make it in america
entourage
Eastbound and down
The big bang theory
sons of anarchy
the walking dead
the boondocks
spartacus blood and sand
the black donnelys
House
Spartacus
X-files

Funderade på The Wire eller Oz, men Oz har jag sett igenom när det gick på TV när jag var tonåring, och The Wire tror jag att jag såg 3-4 avsnitt av men inte alls gillade. The Shield kanske, kan det vara något?

Tips på komediserier skulle vara grymt! Som sagt ovan älskar jag verkligen The league, så något liknande hade varit grymt!
Citera
2011-04-18, 12:54
Bannlyst
Söker efter serier som liknar Skins. Behöver inte vara samma koncept men gärna en serie som handlar om sex, droger och bråk.
Citera
2011-04-18, 22:34
Medlem
Jo jag vet att detta aldrig hänt osv. Uttryckte mig lite luddigt kanske, menar såklart serier som utspelar sig för länge sen så att säga, lite antikt etc.
Citera
2011-04-18, 23:39
Medlem
savoxovass avatar
Sharpe med Sean Bean i huvudrollen är en bra historisk tv-serie som utspelar sig under Napoleonkrigen.

De bygger på en bokserie av Bernard Cornwell och började spelas in 1993, men den senaste omgången är bara några år gammal.

Det finns även en rätt bra 80-tals robin hood serie som gick mycket på tv3 under 90-talet. Femman brukade även visa en wilhelm tell tv-serie ifrån 80-90-talet.(edit crossbow hette den)
Senast redigerad av savoxovas 2011-04-18 kl. 23:48.
Citera
2011-04-18, 23:49
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zett
Rekommenderar denna serie, mycket bra gjord och påminner om Xena och The Legend of the Seeker sammanställt.
Eller bara som Xena med bra kvalité och bra manus.

Plus att man får se Xena naken
Citera
2011-04-19, 21:43
Medlem
Freddetegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drums
Då försöker vi igen då, eftersom jag precis sett klart förra serien.. Söker någon som är lik dessa:

Misfits
Weeds
HIMYM
Community
Blue mountain state
Californication
Dexter
entourage
Eastbound and down
The big bang theory
sons of anarchy
the walking dead
the boondocks
spartacus blood and sand
the black donnelys
House
Spartacus
X-files

Funderade på The Wire eller Oz, men Oz har jag sett igenom när det gick på TV när jag var tonåring, och The Wire tror jag att jag såg 3-4 avsnitt av men inte alls gillade. The Shield kanske, kan det vara något?

Tips på komediserier skulle vara grymt! Som sagt ovan älskar jag verkligen The league, så något liknande hade varit grymt!

Som jag nämnde tidigare i tråden, Supernatural är absolut en riktig bra serie! med lite övernaturliga krafter osv, ge den en chans, den är sevärd!
Citera
2011-04-19, 21:53
Medlem
Freddetegens avatar
Har en ny Serie här som kommit nu och som släpptes idag faktiskt. Den heter Game Of Thrones och utspelar sig under vikingatiden. Det är HBO som har gjort den (dom som gjort True Blood bl.a)
Här är en liten trailer för en som är intresserade: http://www.youtube.com/watch?v=J7JYw5kQg_Y

Är lite gamla LOTR skådespelare med som höjer standarden i serien en bit

Hoppas ni gillar den, några av er iaf.

mvh
Citera
2011-04-19, 22:02
Medlem
Upfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddetegen
Har en ny Serie här som kommit nu och som släpptes idag faktiskt. Den heter Game Of Thrones och utspelar sig under vikingatiden. Det är HBO som har gjort den (dom som gjort True Blood bl.a)
Här är en liten trailer för en som är intresserade: http://www.youtube.com/watch?v=J7JYw5kQg_Y

Är lite gamla LOTR skådespelare med som höjer standarden i serien en bit

Hoppas ni gillar den, några av er iaf.

mvh

Tack för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Drums

Misfits
Weeds
HIMYM
Community
Blue mountain state
Californication
Dexter
entourage
Eastbound and down
The big bang theory
sons of anarchy
the walking dead
the boondocks
spartacus blood and sand
the black donnelys
House
Spartacus
X-files

Burn Notice kanske kan vara värt att kolla upp. Det är väl lika några av dom ovan nämnda. Det handlar om en spion som blir "bränd" (sparkad typ) och försöker komma tillbaka in i spion världen samtidigt som han gör lite småjobb på sidan om. Lite Macgyver över det hela, action och skön humor.

http://www.youtube.com/watch?v=6BVO_OdXny4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in