2012-02-21, 13:21
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Hehe lycka till hoppas du får jobbet som Grönans motsvarighet till Lisebergs kaninen
Hehe man tackar, jag tror du är inne på något där. Får ta fram min inre nymoderata entreprenörsanda och föreslå en ny maskot för stället som jag kan agera. Den Stora Spypåsen kanske, med allt sockervadd de trycker i sig innan de hoppar på attraktioner som vänder tarmsystemet ut och in med alla G-krafter. Alternativt Gröna Pund som min sångare föreslog, en gigantisk fluffig grön kanyl. Med ett skarpladdat maskingevär för att hjälpa ungarna som inte kan bestämma sig för om de vågar åka alla självmordsmaskiner de har där(ja, är höjdrädd som bara fan). Det skulle ju öka deras intäkter något grymt. Åsidosatt det faktum att ingen kommer återvända. Men vem åker å andra sidan dit fler än en gång om året? Fan, jag är helt uppvriden på en näve ritalin nu, nu ska munlädret fladdra.

NP: Mgla - With Hearts Toward None IV
Citera
2012-02-21, 14:03
Medlem
Losifers avatar
Erebus Enthroned - Enthroning The Harbinger Of Death
Citera
2012-02-21, 14:30
Medlem
UnholyGraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperishable
Nu kommer jag kanske avbryta denna väldigt seriösa diskussion och motsäga att black metal inte ska vara kul men nu är det trots allt vecka 8 och även om jag inte längre har själva lovet är det Sportlov. Så jag har lyssnat igenom Snöbollskrieg och Offerblod i vallabod. Ingen Jesus Krist i vår svarta pist!

NP: Sportlov - Bloddopad av Satan

Helt rätt.

Hela den där grejen med att inget skall vara roligt och att man skall vara en ond mörkermagiker är ju förjävla kul dock.

NP: Inverted Cross - Summoning the Dead
Citera
2012-02-21, 15:44
Medlem
Mordum87s avatar
Det var helvete vad folk gick igång på den här "gå i skogen på natten"-grejen! Jag ber om ursäkt för mitt uppenbart trångsynta inlägg, var ju inte meningen att det skulle se ut som om att jag kastade skit på alla fellow-dö/svartrockare. Sry.

I skrivande stund så avnjuts det en alldeles för stark kopp kaffe till "Songs to Leave" vinylen med Forgotten Tomb. (återpressen ifrån Agonia, jag sitter inte på några dyrgripar whatsoever på vinyl)

Således:
Forgotten Tomb - Steal my Corpse
Citera
2012-02-21, 16:08
Medlem
UnholyGraves avatar
Att gå i skogen är ju aptrevligt, är absolut inte det jag reagerade på.
Citera
2012-02-21, 16:54
Medlem
InnesIs avatar
Pentagrammaton

Citat:
Mina kopplingar till den tron är inte så stor som du vill göra den. Jag är mer hemma i exempelvis Thelema på många sätt.

Detta är intressant. Du är den andra personen jag stött på som både uttryckt sympati för Thelema och anti-kosmiska idéer (jag utgår ifrån dina kommentarer om det negativa och att du sympatiserar med de negativa målen i din andlighet). Den första kunde inte förklara hur de hängde ihop dock. Jag är nyfiken på hur du får det att gå samman. Men det tar vi i PM. Vi är nog off topic som det är.

Citat:
Du antydde att min religion växt fram genom black metal fanatism vid tidig ålder och så var inte alls fallet. Där förringade jag helt korrekt tycker jag. Jag menade inte alls att förringa det du skrev och din akademiska kunskap utan att du skyltade med det för att ge vikt åt det du skrev.

Fair enough! Men jag framhäver fortfarande att jag inte nämnde min akademiska bakgrund för att ge vikt åt det jag skrev utan snarare för att du tog upp ämnet först (amatöranalyser vilket framställdes som ett i det fallet nedvärderat begrepp gentemot, vad jag antog avsåg professionell analys).

Citat:
Jag känner att jag här borde definiera vad jag anser vara positivt och negativt i andlighet. . .

Positivt= Allt som bidrar till och hjälper gud och hans skapelse och uppskjuter undergången.

Negativt= Allt som bidrar till att påskynda undergången och motverkar gud och hans skapelse.

Ur den synvinkeln är mitt mål totalt negativt. Det är därför termer som gift är passande. Jag ser såklart inte frigörandet av min "svarta flamma" som något "negativt" som jag inte vill vara med om under några omständigheter.

Ok jag förstår. Det är lite som terminologin i frihetsdebatten - negativ frihet vs positiv frihet. Om man vill vara lite lustig kan man alltså säga att du ställer dig positiv till negativ spiritualitet (och då negativ i den mening att den negerar Gud och skapelsen).
Citera
2012-02-21, 18:37
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Trummisen är ju från det där poserbandet Opeth

Neeeeeeeeeeeeeej!
Jag visste att det fanns en anledning till att jag inte lyssnat på de tidigare. Nu ska jag snorta Zyklon B blandat med PCP och gå ut på stan i slagsmålvästen och känga ner småbarn för att återfå självkänslan och kredd inom "scenen".

I lurarna spelas när jag nu ger mig ut Cultes Des Ghoules - Conjurers Of Archaic Powers (split med Goat Tyrant). Och det är såklart kassett. Allt annat är mainstream. Svarar InnesI när jag kommer tillbaka.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-02-21 kl. 18:45.
Citera
2012-02-21, 19:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Neeeeeeeeeeeeeej!
Jag visste att det fanns en anledning till att jag inte lyssnat på de tidigare. Nu ska jag snorta Zyklon B blandat med PCP och gå ut på stan i slagsmålvästen och känga ner småbarn för att återfå självkänslan och kredd inom "scenen".

I lurarna spelas när jag nu ger mig ut Cultes Des Ghoules - Conjurers Of Archaic Powers (split med Goat Tyrant). Och det är såklart kassett. Allt annat är mainstream. Svarar InnesI när jag kommer tillbaka.
Både Triumphator och Cultes Des Ghoules är bra skit!

Själv har jag lyssnat massor på Svarti Loghin - Drifting Through the Void jäkligt mycket! Bra platta som fan även om det inte är mycket till BM. Eller, ja; det är inte BM överhuvudtaget... Deras första platta var väl inte BM direkt kanske heller, men mer åt det hållet än denna iaf. Riktigt bra grupp iaf!
Citera
2012-02-21, 19:27
Medlem
kvertys avatar
Paysage d'Hiver - Der Weg
http://www.youtube.com/watch?v=4EBiWolcUFU&feature=related

Fyfan vad jag älskar allt som Wintherr skapar.
Citera
2012-02-21, 22:56
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Detta är intressant. Du är den andra personen jag stött på som både uttryckt sympati för Thelema och anti-kosmiska idéer (jag utgår ifrån dina kommentarer om det negativa och att du sympatiserar med de negativa målen i din andlighet). Den första kunde inte förklara hur de hängde ihop dock. Jag är nyfiken på hur du får det att gå samman. Men det tar vi i PM. Vi är nog off topic som det är.

Vi kom ju tidigare i tråden fram till att Satanism är högst relevant i en tråd om black metal och jag tycker diskussionerna gör tråden roligare och intressantare för alla inblandade.

Ja, jag följer ju inte längre Thelema. "Äkta" Satanism och Thelema arbetar mot olika mål. De står i konflikt med varandra. Thelemiten söker att bli en del av gud och hans skapelse medans Satanisten söker förstöra detta och söka sig över och bortom det. Men Satanisten kan ändå hämta otroligt mycket inspiration och hjälp från Thelema. Liber AL har influerat och hjälpt mig mycket mer än alla kaos-gnostiska skrifter.

Citat:
Fair enough! Men jag framhäver fortfarande att jag inte nämnde min akademiska bakgrund för att ge vikt åt det jag skrev utan snarare för att du tog upp ämnet först (amatöranalyser vilket framställdes som ett i det fallet nedvärderat begrepp gentemot, vad jag antog avsåg professionell analys).

Ja okej, vi släpper det.

Citat:
Ok jag förstår. Det är lite som terminologin i frihetsdebatten - negativ frihet vs positiv frihet. Om man vill vara lite lustig kan man alltså säga att du ställer dig positiv till negativ spiritualitet (och då negativ i den mening att den negerar Gud och skapelsen).

Svar ja. Men även jag ser mycket av detta negativa som negativt även från mitt perspektiv. Den vänstra handens väg är en ensam, kall och hård uppförsbacke som kryllar av fällor och risken att man aldrig når sitt mål och istället slutar som ett av de maskätna lik som kantar vägen är enorm. Men hellre det än underkastelse, blint slaveri och uppskjutandet av det oundvikliga för att blidka en arrogant gris till jehova. Jag är en hatfull motreaktion till universum. Jag är karma i arbete. Och vår sida kommer slutligen att vinna. Det är tom. det orena ljusets slavar villiga att medge. Mörkret var, mörkret är och mörkret skall slutligen stå ensam kvar som segrare.

Zazas, Zazas, Nasatanada Zazas!

NP: Mortuus - S/T
Citera
2012-02-22, 00:09
Medlem
Pentagrammatons avatar
Nu bringar jag eder mycket goda nyheter!

Från Northern Heritages hemsida:

"Mgla CD is on its way. It will be released as soon as CD arrives. LP version will follow soon, but small delay in factory keeps us still waiting for test press. Still, should be no more than couple weeks? T-shirt with simple design will be issued at same time with CD."

Woohooo! Men jävla piss att LP'n låter vänta på sig, det är ju den man vill åt. Ska man behöva gå omkring som en utböling i flera veckor medans alla andra lyssnar på sina CD's
Nåja, är man äkta så är man.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-02-22 kl. 00:11.
Citera
2012-02-22, 00:15
Medlem
Necromantia - Scarlet Evil Witching Black
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här