2011-11-18, 18:32
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
Här går jag lite OT, men jag är nämligen på jakt efter ett par bra in-ear lurar och undrar vad för bärbart ni lyssnar med. Jag vill ha ett par lurar där man kan avnjuta den fläskiga basen och drivet i en Deicide-dänga, öset i en Pantera-låt och samtidigt det karga och fylliga i en Lantlossång. Någon som har något tips?

Tipset är väl att undvika att använda "in ear"
En enig läkarkår tillstår att dessa mycket lätt orsakar hörselskador.
Kör utanpåliggande istället.

Vill be alla kolla in denne norske basvirtuos, här tolkas Kalmargänget Spawn of Possession:

http://www.youtube.com/watch?v=GD8LS-A_w80&feature=BF&list=MLGxdCwVVULXeSxtrx1XVnLVfGC_ jStfxC&index=40
Citera
2011-11-18, 22:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Arckanum - Kampen

Mycket bra band det här. Särskilt de 2 första plattorna som är nostalgi, men även hans senare verk är riktigt bra, fast på ett helt annat sätt!
Citera
2011-11-20, 13:25
Medlem
Akkadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Arckanum - Kampen

Mycket bra band det här. Särskilt de 2 första plattorna som är nostalgi, men även hans senare verk är riktigt bra, fast på ett helt annat sätt!

In Følva Felr från Sviga Læ är så djävulsk bra. Riffen är gudomliga!
Citera
2011-11-20, 14:18
Medlem
Frank Friendlys avatar
Nya Antediluvina har läckt. ska lyssna non-stop ett par dagar nu.

Innan var det Ash borer - s/t
Citera
2011-11-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Nya Antediluvina har läckt. ska lyssna non-stop ett par dagar nu.

Through the Cervix of Hawwah är årets skiva för mig. Antediluvian blir bättre och bättre för varje släpp.
Citera
2011-11-20, 20:29
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electricfuneral
Through the Cervix of Hawwah är årets skiva för mig. Antediluvian blir bättre och bättre för varje släpp.

Håller nog Under Wing of Asael högre fortfarande, vi får se efter 50 genomlyssningar av Hawwah hur det ligger te.
Absolut ett av årets bästa. Finns risk att wrathprayer snappar åt sig första platsen med tanke på hur "promo" låten låter.

Tycker wrathprayer får sno sig på för det börjar bli dags att snickra på årsbästalistan
Citera
2011-11-20, 22:59
Medlem
Brethils avatar
Drudkh- Sunwheel
I väntan på deras kommande platta, ska släppas i slutet av februari.
Citera
2011-11-21, 18:05
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Tipset är väl att undvika att använda "in ear"
En enig läkarkår tillstår att dessa mycket lätt orsakar hörselskador.
Kör utanpåliggande istället.

Vill be alla kolla in denne norske basvirtuos, här tolkas Kalmargänget Spawn of Possession:

http://www.youtube.com/watch?v=GD8LS-A_w80&feature=BF&list=MLGxdCwVVULXeSxtrx1XVnLVfGC_ jStfxC&index=40
Enig läkarkår? Det påstås minst lika ofta att det är fördelaktigt att använda in ear-lurar då de blockerar ljud från omgivningen, vilket leder till att volymen inte alls behöver vara lika hög.

Vad du söker är Sennheiser CX 400-II, inget annat. Är inne på mitt fjärde-femte par nu och har inga som helst planer på att prova några andra. Otroligt tryck i basen för den storleken, finns inget bättre att lyssna på metal med.
Citera
2011-11-21, 22:42
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Enig läkarkår? Det påstås minst lika ofta att det är fördelaktigt att använda in ear-lurar då de blockerar ljud från omgivningen, vilket leder till att volymen inte alls behöver vara lika hög.

Vad du söker är Sennheiser CX 400-II, inget annat. Är inne på mitt fjärde-femte par nu och har inga som helst planer på att prova några andra. Otroligt tryck i basen för den storleken, finns inget bättre att lyssna på metal med.
Kan skriva under på det. Har ett par sådana som jag är mycket nöjd med. Kommer köpa likadana när dom går sönder. Kompisen har ett par han med och är väldigt nöjd! Sennheiser vet vad dom pysslar med...

Lyssnar på Convulse - World Without God
Fet finsk death anno -92 av den gamla skolan.
Citera
2011-11-21, 22:58
Medlem
Lonewolf17s avatar
Jag lyssnar just nu på Bathory (RIP) och låten Hades i och för sig så funkar Quorthon i alla lägen och inte att förglömma Mayhem Dark Funeral och ibland snurrar Repulsion i spelaren
Citera
2011-11-22, 10:06
Medlem
alprazolam_s avatar
Det har blivit en del atmosfärisk bm här på sistone. Ash Borer, Fell Voices, Skagos, Panopticon, Alda och annat.

Just nu är det Addaura - Demo 2010 som spelas.

Edit: Måste slänga in ett tips om Alda´s platta : Tahoma :. Great atmosfär...

http://www.youtube.com/watch?v=pv_9jJAWfH0
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-11-22 kl. 10:16.
Citera
2011-11-22, 22:53
Medlem
Adversariuss avatar
Nu jävlar, mina herrar!

Efter alla dessa år är det äntligen dags för våra favoritpolacker i Mgła att släppa ny fullängdare.

"With Hearts Toward None" heter den, ligger på 44 min uppdelade på 7 spår. Ska tydligen släppas i början på 2012. En låt från skivan är uppladdad och den låter i mitt tycke fantastisk. Det råder fan i mig ingen tvekan om vilka som ligger bakom. Samma melankoliskt ondskefulla riff, och trummorna verkar glädjande nog både ljud- och spelmässigt påminna mycket om den legendariska insatsen på Groza. Samplespåret(nr IV på skivan) går att ladda ned genom denna sida:

https://metal.jux.com/45277

Bättre nyheter kunde man fan i mig knappast få såhär på tisdagkvällen. Verkar som att ribban för nya black-släpp kommer sättas farligt högt, och farligt tidigt, nästa år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in