Citat:
Ursprungligen postat av Edenbelow
Efter allt snack om Forgotten Woods var jag tvungen att undersöka vad det hela handlade om, och jag kan nu erkänna att jag fallit hårt för deras debut, As the Wolves Gather. Till en början tyckte jag det var något långsamt och förstod inte riktigt storheten som Mordum87 med fler såg, men konstigt nog kände jag för att lyssna om på skivan flera gånger, tills jag insåg att jag hade hittat en ny favorit. Vet fortfarande inte riktigt vad som drar mig tillbaka till skivan, bara att jag gillar den. Ger mig samma känslor som Nyktalgia ger mig, fast det är något långsammare, vilket kanske är dess styrka.
Låter förbannat fint må jag säga! Jo Forgotten Woods har (hade) någonting väldigt särskilt! Somsagt, jag har haft "Sjel av Natten" cdn i rätt många år, lyssnat på den titt som tätt och konstaterat att jag gillat den som fan, men inte tagit mig längre än så. Sen när Adversarius började tjattra lite grann om dom flera sidor tillbaka i tråden, tog jag mig i kragen och kollade upp, och det tog inte många vändor förrän jag fattade att jag var väldigt sent ute med att (åter)upptäcka FW. Tycker hela trilogin är så förbannat bra att jag bara vill skjuta mig själv!
Alla tre är faktiskt lika stora favoriter idag, kan inte bara välja en, de är magnifika allihop!
Kom precis hem från jobbet här, gick upp till grannen och snodde ett glas av dennes fina årgångs-Whiskey (han jobbar ute till sjöss), men inte för mycket så han kommer märka det!
Slängde mig i soffan och slängde på en av världens andra bästa jävla skivor som följt med sedan den släpptes:
Armagedda - Ond Spiritism (Djaaeeefvulens Skalder)
Förbannat ond och (som Adversarius skulle säga) "så jävla döende", fantastisk platta! Och ett sånt jävla gött avslut på den här dagen!
Armagedda - Döpt i oheligt vatten
*Bugar*