2012-05-14, 23:56
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edenbelow
Efter allt snack om Forgotten Woods var jag tvungen att undersöka vad det hela handlade om, och jag kan nu erkänna att jag fallit hårt för deras debut, As the Wolves Gather. Till en början tyckte jag det var något långsamt och förstod inte riktigt storheten som Mordum87 med fler såg, men konstigt nog kände jag för att lyssna om på skivan flera gånger, tills jag insåg att jag hade hittat en ny favorit. Vet fortfarande inte riktigt vad som drar mig tillbaka till skivan, bara att jag gillar den. Ger mig samma känslor som Nyktalgia ger mig, fast det är något långsammare, vilket kanske är dess styrka.

Låter förbannat fint må jag säga! Jo Forgotten Woods har (hade) någonting väldigt särskilt! Somsagt, jag har haft "Sjel av Natten" cdn i rätt många år, lyssnat på den titt som tätt och konstaterat att jag gillat den som fan, men inte tagit mig längre än så. Sen när Adversarius började tjattra lite grann om dom flera sidor tillbaka i tråden, tog jag mig i kragen och kollade upp, och det tog inte många vändor förrän jag fattade att jag var väldigt sent ute med att (åter)upptäcka FW. Tycker hela trilogin är så förbannat bra att jag bara vill skjuta mig själv!
Alla tre är faktiskt lika stora favoriter idag, kan inte bara välja en, de är magnifika allihop!

Kom precis hem från jobbet här, gick upp till grannen och snodde ett glas av dennes fina årgångs-Whiskey (han jobbar ute till sjöss), men inte för mycket så han kommer märka det!
Slängde mig i soffan och slängde på en av världens andra bästa jävla skivor som följt med sedan den släpptes:
Armagedda - Ond Spiritism (Djaaeeefvulens Skalder)
Förbannat ond och (som Adversarius skulle säga) "så jävla döende", fantastisk platta! Och ett sånt jävla gött avslut på den här dagen!

Armagedda - Döpt i oheligt vatten
*Bugar*
Citera
2012-05-14, 23:58
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Satte på Antaeus - Blood Libels för första gången....JÄVLAR HELVETES ALLAH

Vilka galenskaper, vilken drivkraft, vilken jävla platta!

Kände mig manad att lyssna om den igen, satan. Detta är garanterat bland de bättre BM plattorna jag hört någonsin.

Så jävla glad att jag har så mycket kul att upptäcka inom Black Metal, har bara skrapat på ytan på band som Drudkh, Deathspell Omega och Negura Bunget.

Avundas dig som precis upptäckt plattan!
Obeskrivligt mästerligt (och framför allt, brutalt) album!
Citera
2012-05-15, 02:55
Medlem
Mordum87s avatar
Ajaj va klockan är mycket! Och här sitter jag och fortfarande sippar på Whiskeyn! Tagit sin tid haha.
Har avverkat flertalet skivor denna afton, och några är:
Armagedda - Ond Spiritism (motivering helt överflödig)
Aska - Där vanvett gror (jo produktionen är verkligen muddig, men jag tycker det är lite av bandets charm)
Forgotten Woods - As the Wolves Gather (jag vill dö till den här skivan, tillsammans med de andra 2)
Abyssic Hate - Suicidal Emotions (...)

Och just i skrivande stund är det föga förvånande:
Hypothermia - Rakbladsvalsen I
som spisas, och det är fortf obeveklig kärlek!
Jag går till sängs när plattan är slut!
Citera
2012-05-15, 05:08
Medlem
Frank Friendlys avatar
Kom precis hem från första passet på nytt jobb. Fattar inte ett skit. tur att lönen är hög annars hade jag skitit i det här jobbet.

Blåser ur hjärnan med teitanblood.
Citera
2012-05-15, 13:31
Medlem
alprazolam_s avatar
Efter att bara lyssnat på rap i 2 veckor ungefär så har jag idag spelat Thorns och Force of Darkness en hel del. Just nu är det Emperor vs Thorns som manglar i mina öron. En jäkligt bra platta!
Citera
2012-05-15, 15:00
Medlem
SadCats avatar
Har lyssnat på Apati - Morgondagen säkert 20ggr nu i rad. Fruktansvärd bra låt.

Går vidare med lite random Lifelover. Har inget med BM eller DM att göra men hittar ingen annan tråd detta passar i
Citera
2012-05-15, 15:04
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Kom precis hem från första passet på nytt jobb. Fattar inte ett skit. tur att lönen är hög annars hade jag skitit i det här jobbet.

Blåser ur hjärnan med teitanblood.
Finns det några lågavlönade jobb alls i Norge?

NP: Katatonia - Brave Murder Day
Citera
2012-05-15, 15:34
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Finns det några lågavlönade jobb alls i Norge?

NP: Katatonia - Brave Murder Day

Hehe det beror på hur man ser det. Busschaffisarna har klagat lite sista tiden. Deras ingångslön är 120 i timmen.

Np: Krief De Soli - Munus solitudinis
Har inte riktigt bestämt mig angående den här skivan, har blivit störd varje gång jag ger den ett försök
Citera
2012-05-15, 16:30
Medlem
Mordum87s avatar
Den här tisdagen får vara en dag i nostalgins tecken!
Har precis dammat av mästerverket "To Lay like old ashes" här med Austere.
Samt så tänker därefter köra deras split med Isolation, som innehåller deras kanske bästa låtjävel "There's nothing left."

Men tills dess:
Austere - To fade with the dusk
de tre sista minuterna är så förbannat vackra! En melodi som fan i mig lustdödar ens innanmäte!
Citera
2012-05-15, 17:09
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Den här tisdagen får vara en dag i nostalgins tecken!
Har precis dammat av mästerverket "To Lay like old ashes" här med Austere.
Samt så tänker därefter köra deras split med Isolation, som innehåller deras kanske bästa låtjävel "There's nothing left."

Men tills dess:
Austere - To fade with the dusk
de tre sista minuterna är så förbannat vackra! En melodi som fan i mig lustdödar ens innanmäte!

Har To Fade With the Dusk som ringsignal . To Lay Like Old Ashes är som du säger, ett mästerverk.

Har inte lyssnat alls på spliten med Isolation. Får bli en lyssning senare ikväll.

Om ni gillar Austere så måste ni kolla in deras andra band. Grey Waters och Germ.
Citera
2012-05-15, 17:28
Medlem
Jesusmarychains avatar
Drudkh - When the Flame Turns to Ashes.

Diggar att deras inspiration från folk musik syns tydligare på BOTW
Citera
2012-05-15, 17:49
Medlem
Adversariuss avatar
De första gångerna jag lyssnade på Vexing Verses tyckte jag den var bra, men inte mycket mer. Nu när jag däremot vandrade ut i eftermiddagssolen och gav den en ordentlig genomlyssning blev jag tvärt förälskad. Det är ju en fullkomligt jävla bindgalen platta. Efter den får det nog bli lite Cryptopsy - None So Vile.

NP: The Arrival of Satan - Morbid Libido
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in