Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Har nu lyssnat igenom "Purging Tongues" (lite senare än alla andra) 4ggr. Och jag måste säga att till en början blev jag rätt besviken. Produktionen är till skillnad från "Seven Chalices", oerhört muddig, på gränsen till störande. Ska det vara så eller har jag helt enkelt fått fatt i någon skitdåligt rippad jävel?
(320kbs STÅR det iaf).
Jag älskar "Seven Chalices" då den verkligen bröt av det mesta inom genren som kom och fanns vid samma tidpunkt. Hursomhelst ska "Purging Tongues" köpas på vinyl, det kanske blir en helt annan känsla.
Vad tycker övrigt folk om "Purging Tongues"? (antar det finns tycke längre bak, men sådant kan ju ändras med tiden)
np: Kthrss - Kross fyre
Har lyssnat igenom den en eller två gånger, det var inget som fastnade. Tror fan jag ska bryta Terror Propaganda-lyssningen nu och köra den igen. Det behövs efter en arbetsdag som denna. Jag lovar: det finns INGEN som helst framtid för alla födda efter 1991-1992. Jag har sett pirayastim kring ett hästkadaver som varit lugnare och mer sansade än dessa små kretiner. Ingen som helst jävla auktoritet har man heller, i synnerhet inte som vikarie. Ska inte dra allt man fått genomlida i det värsta förortsskolorna, men you get the picture. Och inget kan man göra; man vill ju vråla "Om ni inte håller käften denna sekund så syr jag ihop era anus och tvångsmatar er med var sin flaska laxermedem så att era tarmsystem spricker inifrån, era pubertala små evolutionsdefekter" men allt man kan få ur sig är "Håll tyst nu!" och liknande totalt futila utrop. Samt skriva arga anteckningar om dem till ordinarie lärare. Ah, livet...
Back to topic: lyssnar på Purging Tongues nu. Håller med om det luddiga ljudet; det är nog delvis avsiktligt och dels pga halvtaskiga vinylrippar, tror jag. Bra, men inget märkvärdigt. Jag älskar också Seven Chalices, men har aldrig lyckats uppnå den nivå av dyrkan som alla andra uppvisar. Detta huvudsakligen pga trummorna. De är alldeles, alldeles för lågt mixade och när det blastas hörs de knappt. För mig tar det ifrån mycket av musikens tyngd och slagkraft, den hade varit så mycket bättre om den hade haft lite feta trummor att backa upp "sätta en mikrofon i nedre tjocktarmen efter en rejäl mexikansk middag och fyra vällagrade starköl"-gitarrerna, som ju är löjligt bra. Allt annat är kanon, det är bara de där satans trummorna.
NP: Teitanblood - Purging Tongues
Pentagrammaton: Det är du med konstiga vikinganicket på A som postade innan mig va?