2012-02-22, 00:35
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
*Mgla-nyheter*
Ujj så fint. Blir CD och t-shirt för mig med andra ord. Har gått runt och vevat de två släppta spåren konstant på sistone, blir ett av de mest efterlängtade släppen på mycket länge för min del. Och tröjor hittar jag fan inga alls.

Håller på att bekanta mig med Nefandus nu, har börjat med demon och det låter jävligt bra hittills. Över förväntan. Hoppas fullängdarna håller samma klass. Sången är väl inte den bästa jag hört men allt med musiken är klockrent.

NP: Nefandus - In The Moonlight
Citera
2012-02-22, 00:49
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ujj så fint. Blir CD och t-shirt för mig med andra ord. Har gått runt och vevat de två släppta spåren konstant på sistone, blir ett av de mest efterlängtade släppen på mycket länge för min del. Och tröjor hittar jag fan inga alls.

Håller på att bekanta mig med Nefandus nu, har börjat med demon och det låter jävligt bra hittills. Över förväntan. Hoppas fullängdarna håller samma klass. Sången är väl inte den bästa jag hört men allt med musiken är klockrent.

NP: Nefandus - In The Moonlight

Ja fy fan, det här har man sett fram emot ett bra tag nu. Vette fan om jag kommer klara att hålla mig tills LP'n släpps. En Mgla tröja hade inte suttit helt fel det heller. Speciellt nu när jag tappat bort min ofermod tischa

Nefandus är obeskrivligt bra. Gillar inte deras gamla saker så värst mycket men "Death Holy Death" är ett mästerverk. Blev helt jävla knockad av den första gången jag hörde den och det är nog mitt absoluta favoritalbum alla kategorier. Om du såg Tiamtü som en besvikelse kommer du nog förlåta Belfagor efter att ha hört Death Holy Death.

NP: Nefandus - Theli - Opposer of Life
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-02-22 kl. 00:52.
Citera
2012-02-22, 01:02
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ja fy fan, det här har man sett fram emot ett bra tag nu. Vette fan om jag kommer klara att hålla mig tills LP'n släpps. En Mgla tröja hade inte suttit helt fel det heller. Speciellt nu när jag tappat bort min ofermod tischa

Nefandus är obeskrivligt bra. Gillar inte deras gamla saker så värst mycket men "Death Holy Death" är ett mästerverk. Blev helt jävla knockad av den första gången jag hörde den och det är nog mitt absoluta favoritalbum alla kategorier. Om du såg Tiamtü som en besvikelse kommer du nog förlåta Belfagor efter att ha hört Death Holy Death.

NP: Nefandus - Theli - Opposer of Life
Jo, både Mika och Jonas har den där förmågan att göra allt de medverkar i intressant. Jag har säkert hört den förut, har tankat all möjlig skit i mina dagar utan att lyssna ordentligt. Ska ge mig in på den strax tänkte jag, håller på med första skivan nu. Den är bra den med, schysst 90-talssound, men jag tycker nog demon var snäppet starkare.
Citera
2012-02-22, 01:15
Medlem
Adversariuss avatar
Jävlar, det där blev lite chockartat. Det var verkligen inte alls vad jag väntade mig eller hoppades på. Har bara hört två låtar i och för sig, men varken riffen eller produktionen faller mig särskilt mycket i smaken. Inte den rena sången heller. Men dåligt är det ju inte, ska lyssna vidare och se om jag kommer in lite bättre i den.

np Nefandus - Behind the Red Lotus
Citera
2012-02-22, 01:19
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Jo, både Mika och Jonas har den där förmågan att göra allt de medverkar i intressant. Jag har säkert hört den förut, har tankat all möjlig skit i mina dagar utan att lyssna ordentligt. Ska ge mig in på den strax tänkte jag, håller på med första skivan nu. Den är bra den med, schysst 90-talssound, men jag tycker nog demon var snäppet starkare.

Instämmer. I princip alla band de killarna varit med i är favoriter. Demon har jag nog fan inte ens hört. Får ta och göra det. Jag gillade första fullängadaren men den fastnade som inte riktigt och saknade "det där speciella" för mig, och bleknar totalt i jämförelse med nya plattan.

OT: Ren gissning från min sida men var det du som skrev ett inlägg i ett annat forum ang Mgla nyss? Gissningen grundas på ämnet och att namnet användaren har finns i din signatur.
Citera
2012-02-22, 01:22
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Jävlar, det där blev lite chockartat. Det var verkligen inte alls vad jag väntade mig eller hoppades på. Har bara hört två låtar i och för sig, men varken riffen eller produktionen faller mig särskilt mycket i smaken. Inte den rena sången heller. Men dåligt är det ju inte, ska lyssna vidare och se om jag kommer in lite bättre i den.

np Nefandus - Behind the Red Lotus

Men.. texterna då? Det här blev lite av ett antiklimax, haha. Hoppas den växer för dig.
Citera
2012-02-22, 07:24
Medlem
new-noises avatar
Darkthrone - Too Old Too Cold
Citera
2012-02-22, 07:56
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:

Men.. texterna då? Det här blev lite av ett antiklimax, haha. Hoppas den växer för dig.
Texterna har jag ännu inte läst, men de är jag övertygade om att de är bra. Ska ge skivan fler chanser så klart, var ju rätt mosig i skallen igår och hann inte ens med alla låtar vad jag minns. Och många skivor fastnar ju inte alls de första gångerna, sen klickar något till.

Ang. det andra forumet så stämmer det bra. Du är inte den slöaste kniven i lådan du!
Citera
2012-02-22, 08:17
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Texterna har jag ännu inte läst, men de är jag övertygade om att de är bra. Ska ge skivan fler chanser så klart, var ju rätt mosig i skallen igår och hann inte ens med alla låtar vad jag minns. Och många skivor fastnar ju inte alls de första gångerna, sen klickar något till.

Ang. det andra forumet så stämmer det bra. Du är inte den slöaste kniven i lådan du!

Det är de indeed. Om du som jag köper plattan för att komma åt texterna så skaffa LP versionen. CD versionen är ett jävla hafsjobb där de missat att inkludera texter osv. Hoppas verkligen att plattans storhet visar sig för dig. Min världsbild krakellerar om inte alla älskar den skivan.

Ja jävlar, det var på tiden att mitt detektivarbete bar frukt!
Då kan du nog gissa vem jag är där också om du är lika finurlig som jag.
Citera
2012-02-22, 13:45
Medlem
Mordum87s avatar
Har nu lyssnat igenom "Purging Tongues" (lite senare än alla andra) 4ggr. Och jag måste säga att till en början blev jag rätt besviken. Produktionen är till skillnad från "Seven Chalices", oerhört muddig, på gränsen till störande. Ska det vara så eller har jag helt enkelt fått fatt i någon skitdåligt rippad jävel?
(320kbs STÅR det iaf).
Jag älskar "Seven Chalices" då den verkligen bröt av det mesta inom genren som kom och fanns vid samma tidpunkt. Hursomhelst ska "Purging Tongues" köpas på vinyl, det kanske blir en helt annan känsla.

Vad tycker övrigt folk om "Purging Tongues"? (antar det finns tycke längre bak, men sådant kan ju ändras med tiden)

np: Kthrss - Kross fyre
Citera
2012-02-22, 14:54
Medlem
Frank Friendlys avatar
Purging tounges, mediokert.
Överhypat släpp från genrens bästa men om fullängdarn låter lika dant så är det dags att lämna facklan vidare. Dock absolut inget att anmärka på angående ljudet.

Det låter typ som hela släppet är ett intro.
Citera
2012-02-22, 15:02
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Har nu lyssnat igenom "Purging Tongues" (lite senare än alla andra) 4ggr. Och jag måste säga att till en början blev jag rätt besviken. Produktionen är till skillnad från "Seven Chalices", oerhört muddig, på gränsen till störande. Ska det vara så eller har jag helt enkelt fått fatt i någon skitdåligt rippad jävel?
(320kbs STÅR det iaf).
Jag älskar "Seven Chalices" då den verkligen bröt av det mesta inom genren som kom och fanns vid samma tidpunkt. Hursomhelst ska "Purging Tongues" köpas på vinyl, det kanske blir en helt annan känsla.

Vad tycker övrigt folk om "Purging Tongues"? (antar det finns tycke längre bak, men sådant kan ju ändras med tiden)

np: Kthrss - Kross fyre
Har lyssnat igenom den en eller två gånger, det var inget som fastnade. Tror fan jag ska bryta Terror Propaganda-lyssningen nu och köra den igen. Det behövs efter en arbetsdag som denna. Jag lovar: det finns INGEN som helst framtid för alla födda efter 1991-1992. Jag har sett pirayastim kring ett hästkadaver som varit lugnare och mer sansade än dessa små kretiner. Ingen som helst jävla auktoritet har man heller, i synnerhet inte som vikarie. Ska inte dra allt man fått genomlida i det värsta förortsskolorna, men you get the picture. Och inget kan man göra; man vill ju vråla "Om ni inte håller käften denna sekund så syr jag ihop era anus och tvångsmatar er med var sin flaska laxermedem så att era tarmsystem spricker inifrån, era pubertala små evolutionsdefekter" men allt man kan få ur sig är "Håll tyst nu!" och liknande totalt futila utrop. Samt skriva arga anteckningar om dem till ordinarie lärare. Ah, livet...

Back to topic: lyssnar på Purging Tongues nu. Håller med om det luddiga ljudet; det är nog delvis avsiktligt och dels pga halvtaskiga vinylrippar, tror jag. Bra, men inget märkvärdigt. Jag älskar också Seven Chalices, men har aldrig lyckats uppnå den nivå av dyrkan som alla andra uppvisar. Detta huvudsakligen pga trummorna. De är alldeles, alldeles för lågt mixade och när det blastas hörs de knappt. För mig tar det ifrån mycket av musikens tyngd och slagkraft, den hade varit så mycket bättre om den hade haft lite feta trummor att backa upp "sätta en mikrofon i nedre tjocktarmen efter en rejäl mexikansk middag och fyra vällagrade starköl"-gitarrerna, som ju är löjligt bra. Allt annat är kanon, det är bara de där satans trummorna.

NP: Teitanblood - Purging Tongues

Pentagrammaton: Det är du med konstiga vikinganicket på A som postade innan mig va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in