2012-03-31, 20:24
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Håller inte med! Tycker nog faktiskt Fran Marder är hans bästa skiva. Däremot kanske Boka Vm Kaos har hans båda absolut bästa låtar enligt mig, speciellt Bafomet!

ælska mik i kaos svarti hafi
agios o bafomet! agios o bafomet!

Ikväll får det bli lite dödsmetal/grindcore.

Dying Fetus - Pissing In The Mainstream
http://www.youtube.com/watch?v=bKa0-vLXReo
Citera
2012-03-31, 21:08
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel
Just nu är det Arckanum - Fran Marder. Helt vansinnigt bra skiva. Någon som håller med?
Lyssnade oerhört mycket på Arckanum för runt 3-4 år sedan.
Tycker även jag att "Fran Marder" är hans främsta verk utan tvekan, tätt följd av uppföljaren "Kostogher", som även den är riktigt grym!.
Därefter började det gå nedåt. "Kampen" tycker jag är väldigt trist.
Splitten med Svartsyn var ju visserligen fin! Men när "Antikosmos" äntligen kom.. fyfan vilket antiklimax. Första låten "Svarti" är riktigt bra, sen är resten av skivan väldigt VÄLDIGT medioker.
Sen dess har jag inte lyssnat på Arckanum, tror det dog där. Fick visserligen plattan "PPPPPPPPPPPP" av flickvännen på cd i julklapp ett år, men den snurrade inte många varv den heller.
Så nej, "Fran Marder" är och förblir hans bästa verk!
"Natens myrkr lyses op af manens sorghsna skipilseir!!!!"
Citera
2012-03-31, 21:24
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Edit: Om vi jämför den franska scenen så är den inte lika smockfull av idioter som den Svenska, kolla bara på Mr Shining - Kvarforth, större idiot får man leta under varenda sten i Asien för att hitta

Kvarforth är dock en extrem avvikelse. Han är så efterbliven och "fittig" i totalt negativ bemärkelse att han går över och bortom alla gränser och kan endast jämföras med sig själv där han sitter på sin illusoriska tron i ett äckligt vakum av sin egen avföring. Jag brukar vanligtvis kunna lyssna på musik trots att skaparna ligger på samma mentala nivå som en runktrasa, men i det här fallet går det bara inte längre.

Och jag menade inte att Neige var en av skaparna bakom KPN. Kanske uttryckte mig lite tossigt.

NP: Marduk - ROM 5:12
Marduks tveklöst bästa album. Går inte ens att bestrida detta faktum, så försök inte.
Citera
2012-03-31, 21:27
Medlem
lamehaters avatar
Amesoeurs - Bonheur Amputé

Oerhört bra.

Inlägg redigerat på grund av jävligt dålig faktkoll från min sida.
Senast redigerad av lamehater 2012-03-31 kl. 21:33.
Citera
2012-03-31, 22:04
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
NP: Marduk - ROM 5:12
Marduks tveklöst bästa album. Går inte ens att bestrida detta faktum, så försök inte.
Struntprat, det vet väl alla att "Panzer Division Marduk" är deras bästa platta, din lilla ljusdyrkare.

NP: Marduk - Christraping Black Metal
http://www.youtube.com/watch?v=Rao24CjiZJM

Allt de gjorde fram till och med "Panzer..." var ju lysande, men sen gick det helt åt helvete och de började spela trötta doomlåtar istället för rasande black metal.

För övrigt låter det för jävla roligt när Mogge pratar på svenska om Satan och att förgöra kristendomen och så vidare, med sin grova Norrköpingsdialekt, typ som på slutet här: http://www.youtube.com/watch?v=BpcV_FlkDvc
Citera
2012-03-31, 22:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Struntprat, det vet väl alla att "Panzer Division Marduk" är deras bästa platta, din lilla ljusdyrkare.

NP: Marduk - Christraping Black Metal
http://www.youtube.com/watch?v=Rao24CjiZJM

Allt de gjorde fram till och med "Panzer..." var ju lysande, men sen gick det helt åt helvete och de började spela trötta doomlåtar istället för rasande black metal.

För övrigt låter det för jävla roligt när Mogge pratar på svenska om Satan och att förgöra kristendomen och så vidare, med sin grova Norrköpingsdialekt, typ som på slutet här: http://www.youtube.com/watch?v=BpcV_FlkDvc

Tycker ärligt talat att medelperioden "Heaven shall burn...." och framåt t.om "World Funeral" är den klart tråkigaste och mest intetsägande perioden som Marduk haft.
Visst att ""Panzer..." har Christraping BM och Fistfucking Gods Planet, som är två riktiga dängor, men överlag så är det väldigt jävla trist black metal vi snackar om.
Marduk's storhetstid var "Those of the Unlight" och "Rom 5:12", inget snack om saken.
"Wormwood" var ju oerhört tråkig måste jag säga! Snacka om att bandet låter trött!
Hoppas dock på en uppryckning iom "Serpent Sermon". (inte för att jag bryr mig nämnvärt om Marduk nu längre, det är Mortuus som gör bandet intressant)

np: Pendulum - La Verre
Kall, old-school och väldigt fransk bm. Gillar det hittills, men klart hört bättre.
Citera
2012-03-31, 22:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Lyssnar på Abigor - Fractal Possession

Jävligt bra skiva. Fattar inte rating hos M-A...

Edit: Just nu lyssnar jag på låten Lair of Infinite Desperation mycket bra!

http://www.youtube.com/watch?v=9_TC8MxPC78

Trummorna. Jag säger bara trummorna. Extremt originellt hur låten är uppbyggd också.
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-03-31 kl. 22:35.
Citera
2012-04-01, 00:05
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Tycker ärligt talat att medelperioden "Heaven shall burn...." och framåt t.om "World Funeral" är den klart tråkigaste och mest intetsägande perioden som Marduk haft.
Visst att ""Panzer..." har Christraping BM och Fistfucking Gods Planet, som är två riktiga dängor, men överlag så är det väldigt jävla trist black metal vi snackar om.
Marduk's storhetstid var "Those of the Unlight" och "Rom 5:12", inget snack om saken.
"Wormwood" var ju oerhört tråkig måste jag säga! Snacka om att bandet låter trött!
Hoppas dock på en uppryckning iom "Serpent Sermon". (inte för att jag bryr mig nämnvärt om Marduk nu längre, det är Mortuus som gör bandet intressant)

np: Pendulum - La Verre
Kall, old-school och väldigt fransk bm. Gillar det hittills, men klart hört bättre.

Håller helt med. Känns som att de mest gick på tomgång fram tills ROM 5:12 kom. Både musiken och lyriken på Panzer Division och deras liknande plattor är jävligt standard, tråkiga och intetsägande. Nog för att de gör det jävligt bra även när de går på tomgång och jag kan uppskatta musiken men för att dra en jämförelse så är Panzer Division Marduk förskola medans ROM 5:12 är Chalmers tekniska högskola. Så extremt jävla överlägset släpp på alla sätt och vis hur man än vrider och vänder på det. Det är så mycket känsla och stämning i den skivan så jag får gåshud och pansarpung. Sen att den tematiskt är starkt inspirerad av Memento Mori konst-genren ger den ytterligare 666 poäng i min bok.

Wormwood var verkligen ett jävla antiklimax. Hade så stora förväntningar på den plattan efter deras föregående mästerverk. Sen när den släpps är det bara en tråkig, själlös pissplatta och ingenting fastnar eller växer hur mycket jag än lyssnar på skiten. Textmässigt verkar de bara ha hakat på den här kreddiga kaosgnostiska/drakoniska trenden utan att ens tro på skiten själva.

NP: Necros Christos - Christ Was Not of Goatborn Blood
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-04-01 kl. 00:09.
Citera
2012-04-01, 00:09
Medlem
sp3tts avatar
Javisst är Rom 5:12 Mardukus bästa platta och Wormwood lite av en besvikelse, men jag tycker inte att man får glömma Plague Angel. Den är väl mer standard än Rom 5:12, men jag tycker ljudbilden passar perfekt med låtarna och Mortuus röst. Jag ser Plague Angel som ett nödvändigt steg innan de kunde göra Rom 5:12.

När vi ändå öser beröm över Rom 5:12 får jag väl nämna vad jag nog gillar mest med plattan. Basen. Satan vad bra ljud det är från den.

Marduk - Life's Emblem (men måste slå på The Levelling Dust efter. Basen. Basen.)
Citera
2012-04-01, 00:38
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Håller helt med. Känns som att de mest gick på tomgång fram tills ROM 5:12 kom. Både musiken och lyriken på Panzer Division och deras liknande plattor är jävligt standard, tråkiga och intetsägande. Nog för att de gör det jävligt bra även när de går på tomgång och jag kan uppskatta musiken men för att dra en jämförelse så är Panzer Division Marduk förskola medans ROM 5:12 är Chalmers tekniska högskola. Så extremt jävla överlägset släpp på alla sätt och vis hur man än vrider och vänder på det. Det är så mycket känsla och stämning i den skivan så jag får gåshud och pansarpung. Sen att den tematiskt är starkt inspirerad av Memento Mori konst-genren ger den ytterligare 666 poäng i min bok.
Och jag tycker precis tvärtom. Rom 5:12 är så tråkig så man nästan somnar, eller börjar fundera på om man inte ska lyssna på Hecate Enthroned eller Stryper istället.

NP: Marduk - Legion
http://www.youtube.com/watch?v=Q9QOLLvL7To

Grym låt hämtad från en av de bästa liveplattorna någonsin, Live in Germania. Helt snortajt och brutalt, dessutom med rätt uppsättning medlemmar, det vill säga Legion på sång, B. War på bas och herr Andersson på trummor.
Citera
2012-04-01, 08:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Och jag tycker precis tvärtom. Rom 5:12 är så tråkig så man nästan somnar, eller börjar fundera på om man inte ska lyssna på Hecate Enthroned eller Stryper istället.

NP: Marduk - Legion
http://www.youtube.com/watch?v=Q9QOLLvL7To

Grym låt hämtad från en av de bästa liveplattorna någonsin, Live in Germania. Helt snortajt och brutalt, dessutom med rätt uppsättning medlemmar, det vill säga Legion på sång, B. War på bas och herr Andersson på trummor.

Hädare! Legion sög hårt.

Blev till att jobba idag, så nu sitter jag här bakis och frusen och petar i mig lite kaffe till tonerna av Cultes des Ghoules - Häxan
Väldigt behövligt innan ett 12h pass.
Citera
2012-04-01, 09:09
Medlem
Mordum87s avatar
Såg nu att dom har stängt ned Metal Archives, man möts av samma bild som på megaupload.
Är gravt jävla trött på det här nu.
Slänger på en passande jävla dänga bara därför:
Nasum - Du är bevakad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in