2013-01-27, 01:12
Medlem
KungPungPats avatar
Jag har hittat beviset för gud åt er nu:

Gifted Indigo Child http://youtu.be/TNCRYMwKBVU

Klart ni får gärna förklara hur ett barn kan vara sådär begåvad genom evolution eller trail and error?
Har hon haft tid att genom trail and error lära sig att måla sådär?

Eller är det som hon säger tror ni?

Bevis för gud och att vi alla har ett tredje öga som i princip är en "direkt kontakt" med gud om den används rätt?

Mvh
Citera
2013-01-27, 01:46
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Klart ni får gärna förklara hur ett barn kan vara sådär begåvad genom evolution eller trail and error?

Bevis för gud och att vi alla har ett tredje öga som i princip är en "direkt kontakt" med gud om den används rätt?

Mvh

I en stor population finns det alltid personer som är mer begåvade än andra. Inget konstigt med det. Vissa utvecklar sin medfödda bolltalang och blir högt rankade i världseliten i tennis. Andra är artistiskt lagda och kan kanske försörja sig i framtiden på att måla tavlor. Hon målar bra och är fantastisk för sin ålder men att det skulle vara omöjligt utan gud är nog att ta i. Tycker för övrigt synd om henne och hoppas hon växer upp i en accepterande omvärld då hon verkar blivit helt hjärntvättad av sina föräldrar.
Citera
2013-01-27, 02:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
I en stor population finns det alltid personer som är mer begåvade än andra. Inget konstigt med det. Vissa utvecklar sin medfödda bolltalang och blir högt rankade i världseliten i tennis. Andra är artistiskt lagda och kan kanske försörja sig i framtiden på att måla tavlor. Hon målar bra och är fantastisk för sin ålder men att det skulle vara omöjligt utan gud är nog att ta i. Tycker för övrigt synd om henne och hoppas hon växer upp i en accepterande omvärld då hon verkar blivit helt hjärntvättad av sina föräldrar.

Jasså ateisten tror att det hon säger är nånting som hennes föräldrar tvingat i henne, hon säger ju själv dom där sakerna när hennes föräldrar frågade vart hon fick det där ifrån, och vi har alla ett tredje öga mitt i huvudet som verkar vara en direktkontakt med gud..

Hon vet ju inte ens vad teckningarna betyder säger hon..

Hahahaha närå klart att barn ljuger, och dåliga är barnen också, se bara vilken vilsen unge som tror att hon har en direktkontakt med gud genom sitt tredje öga, vilken clownunge, verkligen..

Hon måste nog ha väldigt vilsna föräldrar som låter henne måla sådär!!
Vart är medecinerna som innehåller amfetamin?
Tryck i henne dom bara..

För det är ju så man gör, bevis för gud?

eller bevis för motsatsen?
Citera
2013-01-27, 02:18
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Jasså ateisten tror att det hon säger är nånting som hennes föräldrar tvingat i henne, hon säger ju själv dom där sakerna när hennes föräldrar frågade vart hon fick det där ifrån, och vi har alla ett tredje öga mitt i huvudet som verkar vara en direktkontakt med gud..

Jag säger inte att hon ljuger. Men om hon indoktrinerats till att tro på gud under hela sin uppväxt så är det ju inte direkt långsökt att hon tror att hon fått gåvan från just gud.
Citera
2013-01-27, 02:32
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jag säger inte att hon ljuger. Men om hon indoktrinerats till att tro på gud under hela sin uppväxt så är det ju inte direkt långsökt att hon tror att hon fått gåvan från just gud.

Men OM vi alla har en "Jesus" inom oss som vi inte vet om tack vare religionerna som talar om att frälsaren inte är människorna själva utan frälsaren kommer sen..

DÅ skulle det hon säger vara ganska logiskt, hon säger själv att hon fick sina begåvningar för att lära folk att dom också har sånnadär "krafter" , ungefär som Jesus gjorde antar jag.

Men det är väl en tolknings-fråga ändå, du ser det som att hon är ett manipulerat barn hahahaa och jag ser det som att hon har en kontakt med gud genom sitt tredje öga och förståelsen som hon har med sig från tidigare liv genom att hon är en indigounge..

Helt upp till oss hur vi tolkar detta, du väljer religonernas väg..
Jag väljer logikens väg.. För logiken är väl en gåva som vi människor fått av gud, logiken/intelligensen.
KANske iaf.
Mvh
Citera
2013-01-27, 02:45
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Men OM vi alla har en "Jesus" inom oss som vi inte vet om tack vare religionerna som talar om att frälsaren inte är människorna själva utan frälsaren kommer sen..

DÅ skulle det hon säger vara ganska logiskt, hon säger själv att hon fick sina begåvningar för att lära folk att dom också har sånnadär "krafter" , ungefär som Jesus gjorde antar jag.

Men det är väl en tolknings-fråga ändå, du ser det som att hon är ett manipulerat barn hahahaa och jag ser det som att hon har en kontakt med gud genom sitt tredje öga och förståelsen som hon har med sig från tidigare liv genom att hon är en indigounge..

Helt upp till oss hur vi tolkar detta, du väljer religonernas väg..
Jag väljer logikens väg.. För logiken är väl en gåva som vi människor fått av gud, logiken/intelligensen.
KANske iaf.
Mvh

Ja, du får tolka videon hur du vill helt klart. Jag ser en ung tjej som påverkats religiöst under sin uppväxt men som besitter en enorm artistisk talang som förmodligen kan trygga hennes framtid.
I och med att jag inte tror på vare sig gud eller tidigare liv så anser jag att det inte behövs något sådant element för att förklara hennes talang.
Citera
2013-01-27, 02:53
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ja, du får tolka videon hur du vill helt klart. Jag ser en ung tjej som påverkats religiöst under sin uppväxt men som besitter en enorm artistisk talang som förmodligen kan trygga hennes framtid.
I och med att jag inte tror på vare sig gud eller tidigare liv så anser jag att det inte behövs något sådant element för att förklara hennes talang.

Men, men.... men... Om vi utgår ifrån bla bla bla, tillsätter lite socker, vispar tills det skummar, DÅ kan du se att det är ett bevis för gud.
Citera
2013-01-27, 03:01
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Men, men.... men... Om vi utgår ifrån bla bla bla, tillsätter lite socker, vispar tills det skummar, DÅ kan du se att det är ett bevis för gud.

Äntligen en seriös utgångspunkt, det gillar jag! Men håll för guds skull receptet hemligt..
Citera
2013-01-27, 11:23
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Mvh

Att det här var en tjej med stor talang är ju uppenbart men på vilket sätt skulle det samtidigt vara bevis för guds existens. Om du filmar ett barn som kan anses vara helt utan talang. En barn som målar så inte ens en ömmande moder kan bli stolt. Vad är det ett tecken på?

Citat:

Hon vet ju inte ens vad teckningarna betyder säger hon..

Hahahaha närå klart att barn ljuger, och dåliga är barnen också, se bara vilken vilsen unge som tror att hon har en direktkontakt med gud genom sitt tredje öga, vilken clownunge, verkligen..

Hon måste nog ha väldigt vilsna föräldrar som låter henne måla sådär!!
Vart är medecinerna som innehåller amfetamin?
Tryck i henne dom bara..

För det är ju så man gör, bevis för gud?

eller bevis för motsatsen?

Vet du om denna flicka är uppväxt i en religionsfientlig miljö? För annars är det av någon märklig anledning ofta så att barn följer den tro som föräldrar och/eller omgivning har.
Citera
2013-01-27, 17:17
Medlem
tungatorsks avatar
Alla religiösa bör se denna fina lilla film:

http://www.youtube.com/watch?v=r6w2M50_Xdk&list=UUh9g56Xhr_OKqZKxN4b4KrQ& index=10

Så vacker och så sann.
Citera
2013-01-27, 21:38
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Mvh

Vad ska vi då säga om autistiska barn som i många fall är mycket mer begåvade än denna 10-åring men aldrig ens kommer att kunna torka sig själva i ändan?
Har de också fått det där tredje ögat?På vilket vis tycker du isåfall dessa handikappade barns talanger sprider Guds goodwill?

Är det bara jag som tycker att hennes målningar ser ut exakt som bilder i Mormonernas tidning Vakttornet och andra sekters lektyr?Märkligt sammanträffande,kan det vara så att dessa tidningars bilder målas av horder av treögda småungar eller har hon bara kopierat stilen rakt av?

Om Gud vore inblandad skulle vi dessutom få se nåt som vore långt bättre än vad Michelangelo presterade istället för denna äckliga Hötorgskonst.Imponerande för en 10-åring,men knappast för en oändligt gammal Gud som dessutom sägs ha uppfunnit bildkonsten,anatomin och livet självt.
Citera
2013-01-27, 22:15
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Nu har jag ännu mer beviset för gud eller motsatsen:

Flashback "mobbar" mig genom att inte ta bort mordhot i inläggen i forumet , riktat mot mig, och dom tar bort lååånga inlägg som jag skrivit och som är ontopic, ingen vaning ingenting, dom tar bara bort dom..

Bevis för gud eller motsatsen?
yttandefrihet eller åsiktsförtryck?

upp till er att avgöra själva, ni vet vad jag tycker det är bevis för..
Kram gott folk

Dags att meditera nu när flashback mobbar mig och inte låter mig skriva med er.
Kram igen

Din logik är bristfällig. Den går att vända åt andra hållet: Din dumhet, återupprepningar av saker som flera gånger blivit motbevisade är ett klart bevis för att universum inte är intelligent designat för du skulle aldrig kunna vara produkten av en intelligent design.

Förstår du hur dåligt argumentet är? Det är endast baserat på din egna uppfattning om att du har rätt och din uppfattning av oss. Det finns inte något riktigt samband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in