2013-01-15, 13:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Förmågan att ta till sig grundläggande grammatik och meningsbyggnader är en form av intelligens ja. Jag är dock inte särskilt förvånad över att du förespråkar motsatsen.

Din förmåga till logiska resonemang ligger i bästa fall på nivån av en omogen 15-åring. Du drar helt vilda slutsatser baserade på felaktiga premisser och med fullständig avsaknad av deduktiv logik. Sanningen existerar endast i ditt huvud och alla andra är för dumma för att förstå dig.

Tills du har något av substans att komma med så kan du med fördel dra dig tillbaka och vältra dig i din upplevda förträfflighet.

JAAAAAA jag vet att du har en mental låda på huvudet och det är din verklighet i den lådan..

Och jag som lever utanför din låda ses som en idiot automatiskt

Jag tar det som en komplimang när ni som är idioter, tror att jag är en idiot, för det betyder att jag fortfarande är utanför eran mentala låda som jag en gång också var i..

KRam
Citera
2013-01-15, 13:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Designer-utbildningar och ingenjörsutbildningar är beviset för gud..

Nej, detta är semantisk akrobatik utan bevis.

Citat:
För dom lär ut att alla designer behöver intelligens för annars kan en design aldrig skapas..

Ja.

Citat:
Och skolan ni har gått i är bevis för satan, för dom tycker inte att det är viktigt eller ens rimligt att säga att en design behöver intelligens för att kunna skapas..

Nej.

Citat:
Och ni är satans lyckliga små testprojekt

Nej.

Citat:
som verkligen vägrar förstå

Ja.

Citat:
att designer i liv behöver den där intelligensen

Nej.

Citat:
för annars skulle en design ALDRIG existera i naturen, i allt liv..

Jo.

Citat:
Det är inge farligt att förneka guds existens i dommedagstider, finns inga bevis för att det är farligt iaf.. Så jag föreslår att ni fortsätter förneka..

Tack.
Citera
2013-01-15, 13:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Uttryckte mig lite förhastat.

Sånt händar.

Citat:
De subjektiva aspekterna av medvetandet syftade jag på. Ser inte hur någon 'självorganiserande komplexitet' skulle kunna knäcka den nöten.

Korrekt, men är 'something-of-gaps' ett bättra sätt att fylla kunskapsgap?

Citat:
Tror som sagt att det krävs fundamentala framsteg inom fysiken för att detta skall kunna ses som en möjlighet.

Båda inom vetenskap och filosofi; det är bara att vänta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tv fungerar kosmos trots vi inte heller har en GUT mellan mikro- och makrokosmos.

Citat:
Men dessa ser man knappast på som olika substanser.

Det är det ingen som riktigt vet. Iövrigt trodde jag också, att vi var överens om att kosmos grundläggande möjligen KAN ha ett 'två-princips' system.

Oavsett 526s "allt är ett" doktrinalism om detta.

Citat:
Nej, det kanske inte finns någon anledning per se, jag ville bara visa att det går att argumentera i en sådan riktning om man så önskar. Själv önskar jag det inte.

Jag uppskattar som alltid dina kritiska analyser och funktionella skepticism. Men det kan vara lite svårt iblant att 'skära igenom' det och hitta essensen och vad DU förespråkar.
Citera
2013-01-15, 13:43
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Sånt händar.

Korrekt, men är 'something-of-gaps' ett bättra sätt att fylla kunskapsgap?
Det skulle jag väl inte säga att det är, men om jag hade fått en överväldigande religiös upplevelse vet jag inte hur jag hade reagerat.
Citat:
Båda inom vetenskap och filosofi; det är bara att vänta.

Det är det ingen som riktigt vet. Iövrigt trodde jag också, att vi var överens om att kosmos grundläggande möjligen KAN ha ett 'två-princips' system.

Oavsett 526s "allt är ett" doktrinalism om detta.
Självklart är det möjligt.
Citat:
Jag uppskattar som alltid dina kritiska analyser och funktionella skepticism. Men det kan vara lite svårt iblant att 'skära igenom' det och hitta essensen och vad DU förespråkar.
Det kan nog bero på att jag inte är en förespråkare av något specifikt. För att kunna förespråka något bör man först utesluta vad man inte kan förespråka, tycker jag.

För att kontra: Skall jag vara ärlig är det heller inte alltid så lätt att veta vad du förespråkar.
Citera
2013-01-15, 14:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
För att kontra: Skall jag vara ärlig är det heller inte alltid så lätt att veta vad du förespråkar.

En helt befogat kritik, som du inte är ensam om.

Men nu var det jag speciellt syftade på här det med att vara djävulens advokat, som är mycket sund och funktionell ... om man talar om att det är det man gör.
Citera
2013-01-15, 14:34
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Jag antar att du inte tänker bli mer utförlig än så i frågan?

Citat:
Men nu var det jag speciellt syftade på här det med att vara djävulens advokat, som är mycket sund och funktionell ... om man talar om att det är det man gör.
Absolut. Det är viktigt att vara tydlig. Det kan dock bli lite omständligt att alltid nämna det, särskilt när man diskuterar med folk som förmodligen redan är medvetna om vilken roll man tar.

Dessutom förutsätter jag att det användarnamnet redan är taget.

MVH Advocatus Diaboli
Citera
2013-01-15, 14:39
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Din nolla, du kommer sitta där och säga att du inte tror på nånting tills du får beviset upptryck i ansiktet , eller upptryckt i röven som jag röstar för..

Helt upp till dig din dåre, jag har inget förtroende för att du har intelligens att lyssna på nån annan än en statligt anställd lärare som blivit hjärntvättad i 30-70 år av samhället och religioner..
Du har väl gått i skolor och blivit väldresserat husdjur åt svenska staten, du kritiserar inte tvång av barn/skolplikt och diverse satanistiska saker vi har i samhället..

Staten är ett monopol på att använda våld och tvång, och du vet att du inte ska kritisera staten och dom som äger dig, ditt lortiga husdjur till ägodel..

Men deppa inte, staten är nöjd över dig och hur deras dressering fungerade på dig..

Bevis för satan dock ..
KRam
Wooooow. Här var det mycket aggressioner. Inte undra på att du är kvar i 3D din stackars hatfyllda varelse.

Jag lyssnar på många som inte är statligt anställda, jag tror på en del saker som varken är fysiskt verifierade eller utlärt i skolan.

Men det kanske inte är så konstigt att du är så fylld av hat mot staten. Skyddsnätet har helt klart missat dig när du började tappa skolan till förmån för cannabis och att bara sätta en socialsekreterare på dig istället för att ge dig hjälp var riktigt dåligt, men svensk narkotikapolitik har alltid varit tveksam.
Citera
2013-01-15, 14:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Wooooow. Här var det mycket aggressioner. Inte undra på att du är kvar i 3D din stackars hatfyllda varelse.

Jag lyssnar på många som inte är statligt anställda, jag tror på en del saker som varken är fysiskt verifierade eller utlärt i skolan.

Men det kanske inte är så konstigt att du är så fylld av hat mot staten. Skyddsnätet har helt klart missat dig när du började tappa skolan till förmån för cannabis och att bara sätta en socialsekreterare på dig istället för att ge dig hjälp var riktigt dåligt, men svensk narkotikapolitik har alltid varit tveksam.

Hahahahaha klockrent

Och sen fick du lov att bevisa att du har ett litet hål i din mentala låda så du nu förstår att kriget är värdelöst och skapar mer och mer kriminalitet årligen i Sverige sen 30 år tillbaka..

Men du vet väl att kriget existerar fortfarande på grund av den mentala lådan som du stolt visar upp genom att tro att jag ska ta åt mig av din smörja som enbart kan påverka någon som fortfarande är påverkad av skolplikt/mobbnings-utbildning..
Citera
2013-01-15, 14:48
Medlem
Går det att överhuvudtaget bevisa guds existens med enbart ord? Jag tror inte det och därför blir väldigt många intresserade och nyfikna när något mer fysiskt "bevis" kommer i dager.

Som t ex övernaturliga krafter, oops nej det var ju häxor.

Men helare är väldigt populära i kristna sammanhang. Att man går fram och ber om att bli helad, dock verkar de flesta nöja sig med att ingenting händer eller att det kommer en läkare o fixar till lite och att det då är gud som gjorde det.
Citera
2013-01-15, 14:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hahahahaha klockrent

Och sen fick du lov att bevisa att du har ett litet hål i din mentala låda så du nu förstår att kriget är värdelöst och skapar mer och mer kriminalitet årligen i Sverige sen 30 år tillbaka..

För din del är din mycket svaga kontakt med trådämnet öht, att du nu är vid den punkten, att din förmåga till att förstå och använda 'bevis' verkar vara obefintlig.

Kan du därför vänligen synkronisera den del av ditt intellekt som inte är drogdödat ännu och koncentrera dig om 'bevis' per se .... före du iövrigt återupptar Dunning-Kruger manifestationerna.
Citera
2013-01-15, 14:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Jag antar att du inte tänker bli mer utförlig än så i frågan?

Jag har erkänd, att jag varken är en framstående pedagog eller stilist. En mera ingående granskning av detta skulle inte ha särskild stor tråd-betydelse/relevans.
Citera
2013-01-15, 14:59
Medlem
KungPungPats avatar
Men jag har bevis åt er som inte tycker vetenskap och logik kan förklara att naturen och galaxer är fyllda med intelligenta deisgner..

Här har ni självaste Jesus bror som förespråkar att vi alla är en och att kärlek och gangbangs är himmelriket

Raelian Happiness Academy 2011 in Japan http://youtu.be/6FrGbQLKgSg

Bevis för gud eller motsatsen skulle vara intressant att diskutera..

Men jag antar att ni vill dra fram ett kors och spika upp gubben innan han fått prata till punkt.

OMG SER NI HITLERKORSET VID 1:15 in i klippet..

OK det är satanism och bevisen för motsatsen för gud antar jag, en ateist som säger att han är Jesus bror..
Kram
Senast redigerad av KungPungPat 2013-01-15 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in