2013-01-19, 01:44
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz

Som sagt tror och känner jag en hel massa saker, men inget av det är relevant för trådämnet och ganska onödigt att ta upp. Jag förstår inte varför du svamlar på om det.
Räcker det?
Det är ganska viktigt att du säger vad du upplever.
Citera
2013-01-19, 01:54
Medlem
KungPungPats avatar
Kommunikationproblem?

Öj kolla min första länk i signaturen, jag tycker den är bevis för gud helt klart..

Han talar både till gud och med satan, ungefär som ni verkar göra..

Och kolla länken längst ner också, eftersom många av er är väldr3sserade husdjur och svenska staten är ägare, skolplikt är dressyren som fått er ignoranta inför bevisen för gud som finns i alla deisgner..

DNA är en intelligent deisgn..

Kram
Citera
2013-01-19, 01:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Det är ganska viktigt att du säger vad du upplever.

Nej, det är det inte. Nu räcker den här OT-flykten för inatt.

Ställ bättre frågor om du vill veta något, annars bryr jag mig inte om att svara.
Om du själv inte vet vad det är du vill veta så kan jag inte svara på en så vag fråga heller.
Citera
2013-01-19, 02:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kommunikationproblem?

Öj kolla min första länk i signaturen, jag tycker den är bevis för gud helt klart..

Han talar både till gud och med satan, ungefär som ni verkar göra..

Och kolla länken längst ner också, eftersom många av er är väldr3sserade husdjur och svenska staten är ägare, skolplikt är dressyren som fått er ignoranta inför bevisen för gud som finns i alla deisgner..

DNA är en intelligent deisgn..

Kram

En hiphop-låt är bevis för gud, helt klart?

Och du säger att DNA är en intelligent deisgn, så då är det det.. Helt utan motivering.

Vad är bevis för dig? Är en Bamsetidning bevis på att Bamse finns på riktigt?
Citera
2013-01-19, 04:25
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
En hiphop-låt är bevis för gud, helt klart?

Och du säger att DNA är en intelligent deisgn, så då är det det.. Helt utan motivering.

Vad är bevis för dig? Är en Bamsetidning bevis på att Bamse finns på riktigt?
Kan man kalla dig för en ateistisk mussla då? Rädd för vad omvärlden ska tycka?
Citera
2013-01-19, 12:28
Medlem
Citat:
Jag känner inte någon känsla av att någon gud övervakar eller försöker kommunicera med mig. Jag känner inte någon känsla av att jag nödvändigtvis skulle vara någon sorts evigt spöke som lösgör sig från min kropp när jag dör. Det är två saker jag inte känner. Räcker det?
du känner gud hela tiden, du är bara inte medveten om det, för att du vet inte vad gud är...

det står i bibeln att gud är "jag är" (medvetandet), och det är en känsla som du och alla varelser har med sig hela tiden, så vi är alla anslutna till gud hela tiden.

sen angående det eviga spöket som du inte heller är medveten om... det kan du kanske bli medveten om om du astral projicerar några gånger på morgonen och blir mer medveten om den eviga överallt-existerande "jag är".
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-19 kl. 12:31.
Citera
2013-01-19, 12:50
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
du känner gud hela tiden, du är bara inte medveten om det, för att du vet inte vad gud är...

det står i bibeln att gud är "jag är" (medvetandet), och det är en känsla som du och alla varelser har med sig hela tiden, så vi är alla anslutna till gud hela tiden.

sen angående det eviga spöket som du inte heller är medveten om... det kan du kanske bli medveten om om du astral projicerar några gånger på morgonen och blir mer medveten om den eviga överallt-existerande "jag är".
Den enda slutsatsen vi kan dra av detta är att du är ett troll:
https://www.flashback.org/sp40219361
Citat:
ja, jag har aldrig sagt att det skulle vara något annat än sagor, eftersom jag är en ateist. därför jämförde jag bibeln med jultomten och sagor om troll.
Citera
2013-01-19, 12:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Kan man kalla dig för en ateistisk mussla då? Rädd för vad omvärlden ska tycka?

Din pop-psykologi är fortfarande båda irrelevant och fånig.
Citera
2013-01-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Den enda slutsatsen vi kan dra av detta är att du är ett troll:
https://www.flashback.org/sp40219361
bara för att jag är en ateist som vet att gud/medvetandet finns så betyder det inte att jag är ett troll...

ateism är fullt kompatibelt med bibelns gud, eftersom bibelns gud är bara "jag är" (medvetandet). (exodus 3:14)
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-19 kl. 13:11.
Citera
2013-01-19, 13:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Självklart är det icke-observerbara 'verkligt' i alla .... om bara man har en högra 'andlig' invigning med rötter från Atlantis.

En så hög invigning, att man blir clairvoyant nog till att kunne uttala sig om andra människor man öht inte kännar.

Citat:

Visst, din vanliga gummisnodds-definierade 'gud' som kan bli allt du behövar honom vara för att dina foliehatts-fantasier skall hänga ihop.

Citat:

Före du introducerar 'astral-projektion' som ett verktyg någon skall ta allvarligt, borde du validera det.
Citera
2013-01-19, 13:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
ateism är fullt kompatibelt med bibelns gud, eftersom bibelns gud är bara "jag är" (medvetandet).

Nej.
Citera
2013-01-19, 13:33
Medlem
wootens avatar
Citat:
bara för att jag är en ateist som vet att gud/medvetandet finns så betyder det inte att jag är ett troll...

ateism är fullt kompatibelt med bibelns gud, eftersom bibelns gud är bara "jag är" (medvetandet). (exodus 3:14)
Ja, misstankarna avtar knappast genom att du förklarar dig på detta sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in