2013-01-12, 14:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
jag tycker inte tråden står still lol, det skrivs asmycket här hela tiden, redan över 666 sidor...

jag trodde först du hade börjat tro som Död o Återfödd, att solen kretsar omkring jorden: https://www.flashback.org/t1989158p18

men du har alltså tagit det ett steg längre, och du har en modell av solsystemet där planeterna går framåt i en DNA spiral i rymden eller nåt...

hmm... det lärde jag mig inte i skolan. jag lärde mig att solen snurrar omkring galaxen, tillsammans med alla andra stjärnor.

Ojdå Mr Pleaidian, jag har hört att ni är på djävulns sida mot oss människor på grund av idioterna som står still i evolutionen utan att förstå att dom står sill i evolutionen..

För Pleaidians var väl på mänsklighetens sida innan människor visade sig vara halvt hjärndöda och hypnotiserade?

klart vi alla blev lärda att solen befinner sig i en galax men vi fick abslut inte veta hur snabbt solen flyger och att planeterna förljer på det sättet som dom gör..
Vi har alltid sett runda ringar när vi pratar om planeternas banor och aldrig nånsin spiraler..

Slump?

Mr Pleadian?

Bevis för gud eller 666?
Vad tycker pleaidians?
Citera
2013-01-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Varför hävdar du att det bara finns en Gud? Om det finns övernaturliga gudar kan det lika väl finnas många olika, som de grekerna trodde på. Hur vet du att antagandet att EN gud finns är sant?

För det är ologiskt. Allt som skapats är matematiskt uppbyggt på dessa nummer.

1.618. The Golden Mean.

Typ som ett märke att allt är skapat av en och samma källa!
Citera
2013-01-12, 14:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-v-s-G
Know the opposite of your own view, and you will be able to sort out falsehood from truth.

Exakt. Och för tillfället är "the opposite of your own view" det att koranen (och flertalet islam-tolkninger av den) påstår att söt- och salt-vatten inte blandas (detaljerna kan vi ta efterhand, OM du kommer igång) och att vi andra .... rationella individer ... påstår det motsatta.

Så här har du en möjlighet för att demonstrera om du nu kan sortera sanning från lögn.
Citera
2013-01-12, 14:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ordet Gud betyder också bokstavligen oskapad. Om något skapat Gud, så är ju Gud inte någon Gud längre.

Japp, så hela ditt argument är baserat på hemmasnickrat semantik i cirkel-form.
Citera
2013-01-12, 14:29
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Människans* förmåga till att kunne strukturera kreativt utanför mekanistiska ramar av enkel determinism.

Exempel:

1.Ta tusen glaskulor med et antal olika färgar och sortera dom i gruppor enligt färg.

2.Människans förmåga till att 'omprogrammera' sig själv i viss begränsat omfattning.

* möjligen andra entiteter också.
Okej. Men vad exakt löser ett sådant konstaterande? Inte minst när det gäller subjektiva upplevelser?

(Även om detta är ganska OT, kan det vara intressant för diskussionen.)
Citera
2013-01-12, 14:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
För det är ologiskt. Allt som skapats är matematiskt uppbyggt på dessa nummer.

1.618. The Golden Mean.

Typ som ett märke att allt är skapat av en och samma källa!

Finetunings-argumentet ..... kass.

När kommer du till något substantiellt, som verkligen kan ge dig fast grund under fötterna?
Citera
2013-01-12, 14:31
Medlem
Citat:
Men vem skapade då Gud:

Ordet Gud betyder också bokstavligen oskapad. Om något skapat Gud, så är ju Gud inte någon Gud längre.
För det som skapade Gud måste då vara den nya Guden. Det är en evighets fråga som i sig är ett bevis på Guds existens. För om Gud skapade tiden, så kan Gud asså existera utan tid. Då är Gud både början och slutet med andra ord."
gud är ju ingenting, så ingenting skapade gud. 'ingenting' behöver inte skapas eftersom det är bara avsaknad av skapelse. det är en immateriell och evig varelse som finns i bakgrunden av universum, som hela tiden skapar allt, för att försöka fylla sin tomhet (avsaknad av skapelse).

gud = immateriell = ingenting

tiden är en illusion, för att det enda som finns är nuet. nuet är utanför tiden, eftersom den har ingen varaktighet. ingenting kan finnas i nuet, eftersom saker har ingen tid att finnas. så det är i nuet som skapelsen sker hela tiden.
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-12 kl. 14:34.
Citera
Medlem
Citat:
Men vem skapade då Gud:

För det som skapade Gud måste då vara den nya Guden. Det är en evighets fråga som i sig är ett bevis på Guds existens. För om Gud skapade tiden, så kan Gud asså existera utan tid. Då är Gud både början och slutet med andra ord."

Nej det där räcker inte, du kan inte bara konstatera att Gud inte behöver någon skapare för att du säger att det är så. Bevisbördan är din och hittills har du inte presterat.
Citera
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Islam-SNAFU .... Situation Normal All Fucked Upp.

Som vanligt mängder med a apriori-antaganden, cirkel-argument, pseudobevis, retorik, omfokusering och undvikninsmanöver.

Sen ..... efter dom vanliga 10-20 sidor när det börjar osa hett och koranen äntligen kan granskas direkt ..... kommer säkerligen snart rökridåna, den intellektuella ohederligheten och ad hominem/alternativt hot om helvete.
Mönstret känns igen allt för väl, tyvärr.
Citera
2013-01-12, 14:33
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Nej, har inte hört talas om den. Men nu när jag vet, så är det en möjlighet att den blir läst.
Know the opposite of your own view, and you will be able to sort out falsehood from truth.

Då föreslår jag att du omsätter det citerade i handling, framför allt genom att faktiskt lära dig att granska källor kritiskt, det bör vara steg nr 1. Steg nr 2 bör förslagsvis vara att plocka upp ett par böcker om populärvetenskap för att lära dig vad vetenskapen faktiskt säger om olika företeelser. Islam-siter eller annan valfri teist-miljö är nog de sämsta tänkbara källorna till vetenskap.
Citera
2013-01-12, 14:34
Medlem
durtmeisters avatar
Herregud (pun intended) vad är det med alla religiösa dårar och upprepa det man hört 1000 gånger och tro att man kommit på svaret bara för att man upprepar en tolkning med sina egna ord..
Citera
2013-01-12, 14:38
Medlem
Runkpappers avatar
Jag vet inte om det tagit upp redan men om ni är intresserad av att veta hur någonting kan skapas ur ingenting kolla vad fysikerna Lawrence Krauss säger om "universe from nothing".
http://www.youtube.com/watch?v=0ZiXC8Yh4T0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in