2013-02-16, 12:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Inte undra på att du inte hade råd till skrotet till din "fantastiska gravitationsmotor".

Jag satte förfan ihop en aluminiumburk med en kula i och fick den att snurra, med samma princip som min "fantastiska graviitationsmotor".

Synd att inte du var så pass händig så du kunde testa om uppfinningen var sann eller inte, tur att jag vet sanningen dock, varsågod att fortsätta tro..

Bevis för gud är överallt i form av designer, välkommna att ignorera bevisen gott folk , jag förlorar inget på det för vi blir dömmda utifrån våra egna energier i kroppen, pånyttfödelse eller dommedag, vad väljer ni?

Dumm fråga hahahhaa dommedagspojkarna :d
Citera
2013-02-16, 12:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Bevis för gud är överallt i form av designer, välkommna att ignorera bevisen gott folk ,

Det finns inget att ignorera, för du vet inte vad ett bevis är.

Citat:
jag förlorar inget på det för vi blir dömmda utifrån våra egna energier i kroppen, pånyttfödelse eller dommedag, vad väljer ni?

Vi överlevde d. 21 dec. eller hur?
Citera
2013-02-16, 12:27
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det finns inget att ignorera, för du vet inte vad ett bevis är.

Vi överlevde d. 21 dec. eller hur?

Mänskligheten har bara intelligens att beskylla för en design, tills nånting annat hittas som kan tillverka en design..

Ni kommer dock aldrig hitta nått annat än intelligens som kan skapa en design, men ni är duktiga för att ni tror på sagor 'äändå.. Respekt.

21 December var ju en bluff för att ni inte ska lyssna nåmer på sånna som mig som trodde 21 December var datumet nåntinghänder..

Allt går som planerat för dom när det gäller vilseledningen av er, men mig har dom för 10 år sedan tappat kontrollen över och mig kan dom aldrig lura..

Har ni hittat nått annat än intelligens som kan skapa designer än eller varför slösar ni tid med en sån här tråd?

Intelligensen i naturen är bevisad iomed deisgnerna, förstår ni inte det så är jag ledsen att medlea att ni har blivit helt bakom flötet tack vare utbildningar och samhället dressyr av er, och jag gillar det inte att dom gör så mot er..

jävla skolsystem, släpp folket fria!!
Citera
2013-02-16, 12:31
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Bevis för gud är överallt i form av designer, välkommna att ignorera bevisen gott folk , jag förlorar inget på det för vi blir dömmda utifrån våra egna energier i kroppen, pånyttfödelse eller dommedag, vad väljer ni?

Inre ro och ett harmoniskt liv. Räcker långt för mig.
Vad som komma skall efter döden tar jag då om det visar sig att mina val här på jordelivet var fel.
Citera
2013-02-16, 12:34
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
jävla skolsystem, släpp folket fria!!

Hade det inte varit för skolsystemet så hade du inte haft verktygen (språket, skrivkunnigheten) att gå oss på nerverna och försöka hjärntvätta folk i din omgivning.
Citera
2013-02-16, 12:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Mänskligheten har bara intelligens att beskylla för en design, tills nånting annat hittas som kan tillverka en design..

Ja, vanligen. Med villkoret att det ÄR design.

Citat:
Ni kommer dock aldrig hitta nått annat än intelligens som kan skapa en design,

Se ovan.

Citat:
men ni är duktiga för att ni tror på sagor 'äändå.. Respekt.

Gravitation o.dyl.

Citat:
21 December var ju en bluff för att ni inte ska lyssna nåmer på sånna som mig som trodde 21 December var datumet nåntinghänder..

Varför skulle någon lyssna till dig, som marknadsför bluffar?

Citat:
Allt går som planerat för dom när det gäller vilseledningen av er, men mig har dom för 10 år sedan tappat kontrollen över och mig kan dom aldrig lura..

Det är nu du själv, som har tappat kontrollen över dig.

Citat:
Har ni hittat nått annat än intelligens som kan skapa designer än eller varför slösar ni tid med en sån här tråd?

Det finns inga religions-kritiker här som skulle ta god-of-gaps som ett seriöst alternativ. Ännu en av dina strawmen.

Citat:
Intelligensen i naturen är bevisad iomed deisgnerna,

Du vet inte vad ett bevis är.

Citat:
förstår ni inte det så är jag ledsen att medlea att ni har blivit helt bakom flötet tack vare utbildningar och samhället dressyr av er, och jag gillar det inte att dom gör så mot er..

Hasch-psykos med paranioa; sånt händer.
Citera
2013-02-16, 12:42
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Hade det inte varit för skolsystemet så hade du inte haft verktygen (språket, skrivkunnigheten) att gå oss på nerverna och försöka hjärntvätta folk i din omgivning.

Hade det inte varit för språken så hade ingen kunnat berätta för dig att du ska betala för nånting, då hade frukten varit gratis och inga landsgränser skulle kunna ha ritats ut, vi ala skulle varit en..

Därför var det antgaligen viktigt att lära ut många olika språk och verkligen dela upp människor så vi inte sparkar ut dom korrupta och deras slaverisystem helt och hållet.

Ääääääh hur ska det jag skriver kunna vara hjärntvätt när ingen tror mig?

Hjärntvätt är väl vad skolsystemet har gjort med dig, nu accepterar du både statens våld och tvång samtdigt som du tror på gud?

För staten är nämligen ett monopol på våld och tvång och går du och röstar, är du en av dom som accepterar ett monopol på våld och tvång för att skydda människor mot våld och tvång..

Men när i helvete skall ni kunna erkänna att gud är bevisad?

När satan skriker upp till kamp emot gud?

Senast redigerad av KungPungPat 2013-02-16 kl. 12:48.
Citera
2013-02-16, 13:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

När vi kan se att du verkligen har förstått själva bevisförings-idéen .... och SEN kommer med riktiga bevis.
Citera
2013-02-16, 13:13
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Hade det inte varit för språken så hade ingen kunnat berätta för dig att du ska betala för nånting, då hade frukten varit gratis och inga landsgränser skulle kunna ha ritats ut, vi ala skulle varit en..

Vad pratar du om? Jag pratade om skrivkunnigheten. Tacka skolsystemet vet jag att du har verktygen så du kan sprida din dynga.

Citat:
Ääääääh hur ska det jag skriver kunna vara hjärntvätt när ingen tror mig?

Finns säkert en och annan som precis som du är mottagliga för det här typen av ideer...

Citat:
Hjärntvätt är väl vad skolsystemet har gjort med dig, nu accepterar du både statens våld och tvång samtdigt som du tror på gud?

Jag har inga problem med att kombinera den jag är ute i samhället och den jag är privat.
Vad menar du med statens våld och tvång? Vad har det med en tro på en G*d att göra?

Citat:
För staten är nämligen ett monopol på våld och tvång och går du och röstar, är du en av dom som accepterar ett monopol på våld och tvång för att skydda människor mot våld och tvång..

Det är jävligt dumt att rösta på en parti som förtrycker en. Jag vet inte hur du tänker men röstar jag på en parti så gör jag det utifrån värderingar och det dem står för. Alltså det ska gå ihop med det jag tror på så nej, jag röstar inte på våld och tvång.

Citat:

Vilken av dem?
Senast redigerad av Armaiti 2013-02-16 kl. 13:17.
Citera
2013-02-16, 13:20
Medlem
Armaitis avatar
KungPungPat, jag kopierar en sidfot från en annan medlem. Lät och begrunda!

"Den dåraktigaste är den som anser sig vara den klokaste!"
Citera
2013-02-16, 15:29
Medlem
Vad mina tankar fastnar i denna tråd är att folk som är troende kastar fram filosofiska argument om varför skapelseteorin stämmer. Det vansinniga som jag inte jag får ihop är vem skapa Gud. För enligt teorin skapade någon allt då måste någon ha skapat Gud.
Eller ?
Citera
2013-02-16, 15:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingbrick
Vad mina tankar fastnar i denna tråd är att folk som är troende kastar fram filosofiska argument om varför skapelseteorin stämmer. Det vansinniga som jag inte jag får ihop är vem skapa Gud. För enligt teorin skapade någon allt då måste någon ha skapat Gud.
Eller ?

'Svaret' på denna fråga brukar vara en liten semantisk definitions-dans, där ordet 'gud' anses vara en kausal (semantisk) 'slutstation' ..... och genom att förlita sig på denna meningslösa semantik, tror apologetikerna sig att ha 'förklarat' något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in