2013-01-06, 16:37
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi vet inte vad som skapat cellen..
Men vi vet att intelligens av nått slag behövs för att skapa cellen som startade livet på Jorden, för det är en intelligent design och bortom all kunskap som vi människor har i "designer-väg"..

Din kropp också, du borde kunna se dig själv i spegeln och förstå att designen på människor inte uppstår utan intelligens, du är antaligen mer speciell än vad du tror du är..

Kanske tillåmed guds barn, som Bill Hicks sa, trots att många av er på Flashback inte fattar och tror att Bill Hicks var ateist.. Trots att han tagit hälsosamma doser av psykadeliska svampar som fick igång hans tredje öga ganska rejält enligt han själv.. haha

Bill hicks- The Message http://www.youtube.com/watch?v=6wCny06tFfs

Kram
DU tror dig veta det ja.
Och vad du tror dig veta har i nästan varenda fall visat sig antingen fel eller ren och skär förhoppning så du har knappast ett förtroendekapital att ta till i fallet fakta som tex:
Citat:
...vi vet att intelligens av nått slag behövs för att skapa cellen som startade livet på Jorden

Om du förstod någonting så hade du vetat att cellen är slutfasen i en kedja som gått bla via virus från andra komplexa replikerande (och därmed utsatta för evolution) kemiska föreningar.
De första stegen i den kedjan har vi inte än dock men det lär vara en tidsfråga nu när vi börjar få enorma möjligheter att simulera sånt med stor datakraft men skit i det så länge och låt oss bara sätta upp en hypotetisk situation.

OM (jag menar när men vi säger OM) du får nyheten om några år att kedjan från de byggstenar som bygger upp liv fram till den första cellen löses och dessutom denna kan replikeras under naturliga förhållanden... Hur skulle det påverka din syn på det här?

Jag förstår att du inte tror att det någonsin kommer inträffa så låt oss bara tala rent hypotetiskt.
Skulle jag tex få ett bevis FÖR gud som faktiskt är omöjligt att bortse ifrån så hade jag blivit religiös då bevis (med sin faktiska definition) skulle göra annat omöjligt för mig.
Gäller det dig också i den här frågan?

Jag vill med andra ord inte diskutera det hypotetiska exemplet utan bara hur du hade tänkt om det realiserats, alltså oavsett om du tror att det är möjligt eller inte.
Jag tror ju tex inte att jag kommer få ett bevis för gud men OM jag skulle få det så hade jag inte förnekat det.
Skulle du göra det i fallet med starten på livet?
Citera
2013-01-06, 16:55
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
DU tror dig veta det ja.
Och vad du tror dig veta har i nästan varenda fall visat sig antingen fel eller ren och skär förhoppning så du har knappast ett förtroendekapital att ta till i fallet fakta som tex:

Om du förstod någonting så hade du vetat att cellen är slutfasen i en kedja som gått bla via virus från andra komplexa replikerande (och därmed utsatta för evolution) kemiska föreningar.
De första stegen i den kedjan har vi inte än dock men det lär vara en tidsfråga nu när vi börjar få enorma möjligheter att simulera sånt med stor datakraft men skit i det så länge och låt oss bara sätta upp en hypotetisk situation.

OM (jag menar när men vi säger OM) du får nyheten om några år att kedjan från de byggstenar som bygger upp liv fram till den första cellen löses och dessutom denna kan replikeras under naturliga förhållanden... Hur skulle det påverka din syn på det här?

Jag förstår att du inte tror att det någonsin kommer inträffa så låt oss bara tala rent hypotetiskt.
Skulle jag tex få ett bevis FÖR gud som faktiskt är omöjligt att bortse ifrån så hade jag blivit religiös då bevis (med sin faktiska definition) skulle göra annat omöjligt för mig.
Gäller det dig också i den här frågan?

Jag vill med andra ord inte diskutera det hypotetiska exemplet utan bara hur du hade tänkt om det realiserats, alltså oavsett om du tror att det är möjligt eller inte.
Jag tror ju tex inte att jag kommer få ett bevis för gud men OM jag skulle få det så hade jag inte förnekat det.
Skulle du göra det i fallet med starten på livet?

För det första så är du beviset för gud, men din tro är bevis för satan..

För du tror att intelligenta designer som din kropp tex. den kan uppstå genom att nånting odesignat typ vet om vad en intelligent design är och hur den ska "nå dit" genom evolution..

Du har rätt dock för en man som säger att han aldrig kommer få bevis för gud, han har redan bestämmt sig för en tro som han står fast vid, att allt intelligent designat i universum, behövde ingen intelligens för att skapas..

En man som säger han kan, och en man som säger han inte kan..
Dom har oftast rätt båda två / Will Smith

Det finns absolut ingen möjlighet att en galax skulle visa sig vara skapat av en slump, för det går helt enkelt inte.. Lika med en cell. Fortfarande lika stor chans att en cell är gjord av slump som att en orkan kan bygga en jumbojet..

Tråkigt att du inte förstår det.. Men ta ett bloss på jointen och somna om, vi är bara i dommedagstider så det är ingen idé för dig att ens börja försöka förstå när du redan bestämmt dig för att invänta beviset från gud , satan och att tillåmed planeten är intelligent..

Jag säger bevisen finns redan här.. tillåmed bevis för satan och "the mark of the beast" om du orkar skriva in RFID-chip på youtube. Men invänta istället för du kommer nog få ett chip i handen och du bli miljonär samtidigt för att ge upp din frihet och dina rättigheter..

Gud finns inom oss alla, bara vi öppnar öron och ögon och erkänner intelligent design.. Som är den mest ärliga teorin, för dom pratar inte om nån gud, dom erkännar bara att det är en intelligens som behövs för att skapa intelligenta designer, precis som man lär ingenjörer på deras utbildningar..

Ingen intelligens, ingen design..
Citera
2013-01-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det är inte samma sak. Jag förstår inte hur processerna i en dator går till. Hur den tangent jag trycker på faktiskt resulterar i att just den bokstaven också hamnar på skärmen. Men bara för att jag inte förstår detta fyller jag inte den kunskapsluckan med en Gud.

Det tyckte jag att du gjorde i ditt förra inlägg om cellen.
funktioner i datorer eller människor, som tangenter som skickar elektriska impulser till datorn, och känsel som skickar elektriska impulser till hjärnan, har förstås inget med intelligens att göra, men människans skapelse, och datorns skapelse, krävde intelligens.

operationen av de här instrumenten kräver ingen superintelligens för att fungera, det är bara elektricitet/naturlagar.
Citera
2013-01-06, 19:57
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
funktioner i datorer eller människor, som tangenter som skickar elektriska impulser till datorn, och känsel som skickar elektriska impulser till hjärnan, har förstås inget med intelligens att göra, men människans skapelse, och datorns skapelse, krävde intelligens.

operationen av de här instrumenten kräver ingen superintelligens för att fungera, det är bara elektricitet/naturlagar.
Du tycker det är bara och är därmed hyfsat ignorant, skulle du ensam sätta dig i ett kärnkraftverk och styra det själv, det handlar ju inte ens om enbart impulser utan väldigt många fel däremellan, en sträcka som inte det minsta är ofelbar med förmåga att trolla, så utgår du ifrån att detta är så hög intelligens, då underskattar du alla förluster, de om något behövs för att kalla något för superintelligen - ur din logiska tankestil, kan enbart komma att det som du tycker bör finnas i bakgrunden - isf inte är särskilt inte intelligent, inte så pass att det är värt att tillbe, dyrka eller forska på..

Det är smidigare att bara fortsätta där man är, med lärdom att inte blanda in för många sorhetsvansinniga gissningar, som den religiöst präglade experimentlustan framkallar, man är så euforisk att man blir frenetisk och väldigt rasande mitt i de här förloppen, sansad vetenskap med relevanta kriterium..

gud är ingen faktor, för isf skulle bibeln inte sett ut och fått den effekten den haft, det är där hela storhtsvansinnet om himlajordarnas härskare fått den osmakliga tonen, att högst är bäst.. och inget är bra utan något högsta, men vetenskap tänker inte i sådana banor förstår du.

Ändå vill religiösa maktpotentater inte ge sig, det tycker du kanske är fräckt, men inte för dem vilka förpassas och överskuggas av sådana ursinniga planer, på att nå fram till en gud.. hör du inte själv hur borta du resonerar, eller.. eftersom myran är liten och tittar upp på mig, så är systemet att jag också tittar upp.. det är ju förvriden idé att sätta i system, tittar verkligen myror på människor?

Känner du dig betittad av insekter och samtalaar med flugor också kanske? för enligt din logik så bör du allt göra det, för att få ännu bättre kontakt med det största, ursprunget.. som enligt dig måste, se också dig, då du i dig själv väl känner dig förbisedd, klart att den idén tilltalar dig - du kan ju inte ta till dig ens vetenskap, det är för smått och simpelt för dig, det kan ju inte vara så enkelt att det varit vanliga männsikor som skapat något, de dör ju och universum består, i ditt blickfång, men du vet ingenting om dödens vinkel, du kan försöka tala i tungor och berätta en massa.. men hur energi och elektricitet funkar i en död kropp, kan man knappast få svar på, eftersom.. den döde är död - hur svårt ska det vara egentligen?

Du behöver intervjua döda, för att din önskedröm på riktigt kan verifieras, de svar du har i livet, kommer enbart från levande och vi vet alla vad fantasierna ur bibeln har fått för effekt.. ändå fortsätter du idiotspåret.

Det är för att du är en stark tvivlare.
Citera
2013-01-06, 20:50
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
För det första så är du beviset för gud, men din tro är bevis för satan..

För du tror att intelligenta designer som din kropp tex. den kan uppstå genom att nånting odesignat typ vet om vad en intelligent design är och hur den ska "nå dit" genom evolution..

Du har rätt dock för en man som säger att han aldrig kommer få bevis för gud, han har redan bestämmt sig för en tro som han står fast vid, att allt intelligent designat i universum, behövde ingen intelligens för att skapas..

En man som säger han kan, och en man som säger han inte kan..
Dom har oftast rätt båda två / Will Smith

Det finns absolut ingen möjlighet att en galax skulle visa sig vara skapat av en slump, för det går helt enkelt inte.. Lika med en cell. Fortfarande lika stor chans att en cell är gjord av slump som att en orkan kan bygga en jumbojet..

Tråkigt att du inte förstår det.. Men ta ett bloss på jointen och somna om, vi är bara i dommedagstider så det är ingen idé för dig att ens börja försöka förstå när du redan bestämmt dig för att invänta beviset från gud , satan och att tillåmed planeten är intelligent..

Jag säger bevisen finns redan här.. tillåmed bevis för satan och "the mark of the beast" om du orkar skriva in RFID-chip på youtube. Men invänta istället för du kommer nog få ett chip i handen och du bli miljonär samtidigt för att ge upp din frihet och dina rättigheter..

Gud finns inom oss alla, bara vi öppnar öron och ögon och erkänner intelligent design.. Som är den mest ärliga teorin, för dom pratar inte om nån gud, dom erkännar bara att det är en intelligens som behövs för att skapa intelligenta designer, precis som man lär ingenjörer på deras utbildningar..

Ingen intelligens, ingen design..

jaja,
Svara på inlägget jag skrev i stället eller vågar du inte det eftersom om du svarar ja så riskerar du få problem i framtiden och om du svarar nej så bevisar du att det är meningslöst att diskutera med dig?

OM hypotetiskt (inte därmed sagt ATT det händer) en dag ett bevis skulle dyka upp som otvivelaktigt skulle visa hur livet uppstått genom en slump. Skit i om det kan hända eller inte, vi pratar enbart om ett hypotetiskt OM här.
Skulle det påverka din syn på det här i så fall?

Som att jag hade blivit religiös om gud mot förmodan skulle bevisas.
Skulle din syn på livets uppkomst på motsvarande sätt förändras av en sådan hypotetisk beviskedja?

Jag förstår att du inte vågade svara på det i och för sig men att skriva vad som ska se ut att vara ett svar på mitt inlägg samtidigt som du låtsas inte ha läst själva frågan det ledde fram till visar inte på annat än selektiv läsning och ovilja att svara på saker som du tycker är jobbiga, så självklart kommer du inte heller nu att ge ett sådant.

Det är iofs ett svar också, svaret du ger iom det är att du är meningslös att bolla idéer och tankar med samt diskutera med för du väljer vilka delar du svarar och inte på och låtsas att det andra inte har lästs.

Har DoÅ lånat ditt konto?
Citera
2013-01-06, 22:03
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
jaja,
Svara på inlägget jag skrev i stället eller vågar du inte det eftersom om du svarar ja så riskerar du få problem i framtiden och om du svarar nej så bevisar du att det är meningslöst att diskutera med dig?

OM hypotetiskt (inte därmed sagt ATT det händer) en dag ett bevis skulle dyka upp som otvivelaktigt skulle visa hur livet uppstått genom en slump. Skit i om det kan hända eller inte, vi pratar enbart om ett hypotetiskt OM här.
Skulle det påverka din syn på det här i så fall?

Som att jag hade blivit religiös om gud mot förmodan skulle bevisas.
Skulle din syn på livets uppkomst på motsvarande sätt förändras av en sådan hypotetisk beviskedja?

Jag förstår att du inte vågade svara på det i och för sig men att skriva vad som ska se ut att vara ett svar på mitt inlägg samtidigt som du låtsas inte ha läst själva frågan det ledde fram till visar inte på annat än selektiv läsning och ovilja att svara på saker som du tycker är jobbiga, så självklart kommer du inte heller nu att ge ett sådant.

Det är iofs ett svar också, svaret du ger iom det är att du är meningslös att bolla idéer och tankar med samt diskutera med för du väljer vilka delar du svarar och inte på och låtsas att det andra inte har lästs.

Har DoÅ lånat ditt konto?

Nej vänta, jag måste missat frågan jag trodde jag besvarade den hahah jag ser så dåligt för jag skrattar så tårarna sprutar när jag skriver med er gott folk..

Om nånting som är odesignat fått reda på hur man utvecklar sig själv till en intelligent design så är det självklart att jag skulle ändra min syn på detta och anse att nån måste ha givit den kunskapen till det som var odesignat, eller nån måste giviit det odesignade ett minne och en process så den själv kan räkna ut hur den blir en mer intelligent design..

Så frågan är helt enkelt om jag skulle ändra min syn om det kom fram att intelligenta designer utvecklat sig själv genom nånting annat än intelligens?

Det går lixom inte för även om evolution är nån sorts program som programerats in i DNA eller celler, så måste det ändåå vara en intelligens som lägger in evolutionprogrammet i DNAt eller cellen..

Men visst skulle jag ändra min syn direkt när nån förklaring annan än intelligens hittas som orsak till nånting som är intelligent designat,.

Men då vill jag ha bevis också, som typ en bild på när slumpen gör denna intelligenta design, och det skulle tammefan vara magi att få se det.. Minst sagt, på "cellnivå" där inte ens gravitaion fungerar så dom kan "ramla rätt" och genom slump skapa designen..

Nej nu besvarade jag väl frågan..

Men vadå DoÅ lånat konto?
Nej det är jag här..

Mvh
Citera
2013-01-06, 22:33
Medlem
Citat:
Nej vänta, jag måste missat frågan jag trodde jag besvarade den hahah jag ser så dåligt för jag skrattar så tårarna sprutar när jag skriver med er gott folk..

Om nånting som är odesignat fått reda på hur man utvecklar sig själv till en intelligent design så är det självklart att jag skulle ändra min syn på detta och anse att nån måste ha givit den kunskapen till det som var odesignat, eller nån måste giviit det odesignade ett minne och en process så den själv kan räkna ut hur den blir en mer intelligent design..

Så frågan är helt enkelt om jag skulle ändra min syn om det kom fram att intelligenta designer utvecklat sig själv genom nånting annat än intelligens?

Det går lixom inte för även om evolution är nån sorts program som programerats in i DNA eller celler, så måste det ändåå vara en intelligens som lägger in evolutionprogrammet i DNAt eller cellen..

Men visst skulle jag ändra min syn direkt när nån förklaring annan än intelligens hittas som orsak till nånting som är intelligent designat,.

Men då vill jag ha bevis också, som typ en bild på när slumpen gör denna intelligenta design, och det skulle tammefan vara magi att få se det.. Minst sagt, på "cellnivå" där inte ens gravitaion fungerar så dom kan "ramla rätt" och genom slump skapa designen..

Nej det är jag här..

Mvh

"En bild på slumpen"

Och du skrattar åt oss?
Citera
2013-01-06, 22:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
"En bild på slumpen"

Och du skrattar åt oss?

Ni kräver ju bild på det som skapat designerna för att tro på att det är designer som behöver nån form av intelligens för att uppstå..

Jag ser designerna som ett bevis, ni vill ha mer bevis som tex. en bild på den som skapat designerna..

MVh
Citera
2013-01-06, 22:50
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Nej det är jag här..

Mvh

Ah, hur DNAt fungerar bestäms och styrs av fysiska lagar, inget annat. Det finns inte något program. Det finns inte något intelligent med DNAt. Evolutionen finns inte alls inprogrammerad i DNAt, evolutionen är en produkt av DNAts egenskaper och funktion.

Lulz, gravitation fungerar på cellnivå också, är enskilda celler tyngdlösa? Nej det är de inte...
Citera
2013-01-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ni kräver ju bild på det som skapat designerna för att tro på att det är designer som behöver nån form av intelligens för att uppstå..

Jag ser designerna som ett bevis, ni vill ha mer bevis som tex. en bild på den som skapat designerna..

MVh

Jag kräver ett bevis på att du kan formulera begripliga meningar.
Citera
2013-01-06, 23:00
Medlem
Puffarns avatar
Citat:

MVh

Ok, det är helt enkelt ingen mening att snacka med dig för du svarar på inget och beter dig som den idiot du bevisligen är. Så varför debatera?
Varför är du på ett forum?

Nej skit i att svara förresten för jag slutar att läsa posts skrivna av dig from nu.
Citera
2013-01-06, 23:03
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Ah, hur DNAt fungerar bestäms och styrs av fysiska lagar, inget annat. Det finns inte något program. Det finns inte något intelligent med DNAt. Evolutionen finns inte alls inprogrammerad i DNAt, evolutionen är en produkt av DNAts egenskaper och funktion.

Lulz, gravitation fungerar på cellnivå också, är enskilda celler tyngdlösa? Nej det är de inte...

På dom nivåerna så fungerar inte gravitation eller dom fysiska lagarna så tyvär så kan inget hända av en slump på dom nivåerna..

Tror du på fullaste allvar att celler har råkat få 13 fungerande processer genom gravitation och vinden?

Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Jag kräver ett bevis på att du kan formulera begripliga meningar.

Sex laxar i laxaskar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in