Citat:
DU tror dig veta det ja.
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi vet inte vad som skapat cellen..
Men vi vet att intelligens av nått slag behövs för att skapa cellen som startade livet på Jorden, för det är en intelligent design och bortom all kunskap som vi människor har i "designer-väg"..
Din kropp också, du borde kunna se dig själv i spegeln och förstå att designen på människor inte uppstår utan intelligens, du är antaligen mer speciell än vad du tror du är..
Kanske tillåmed guds barn, som Bill Hicks sa, trots att många av er på Flashback inte fattar och tror att Bill Hicks var ateist.. Trots att han tagit hälsosamma doser av psykadeliska svampar som fick igång hans tredje öga ganska rejält enligt han själv.. haha
Bill hicks- The Message http://www.youtube.com/watch?v=6wCny06tFfs
Kram
Men vi vet att intelligens av nått slag behövs för att skapa cellen som startade livet på Jorden, för det är en intelligent design och bortom all kunskap som vi människor har i "designer-väg"..
Din kropp också, du borde kunna se dig själv i spegeln och förstå att designen på människor inte uppstår utan intelligens, du är antaligen mer speciell än vad du tror du är..
Kanske tillåmed guds barn, som Bill Hicks sa, trots att många av er på Flashback inte fattar och tror att Bill Hicks var ateist.. Trots att han tagit hälsosamma doser av psykadeliska svampar som fick igång hans tredje öga ganska rejält enligt han själv.. haha
Bill hicks- The Message http://www.youtube.com/watch?v=6wCny06tFfs
Kram
Och vad du tror dig veta har i nästan varenda fall visat sig antingen fel eller ren och skär förhoppning så du har knappast ett förtroendekapital att ta till i fallet fakta som tex:
Citat:
...vi vet att intelligens av nått slag behövs för att skapa cellen som startade livet på Jorden
Om du förstod någonting så hade du vetat att cellen är slutfasen i en kedja som gått bla via virus från andra komplexa replikerande (och därmed utsatta för evolution) kemiska föreningar.
De första stegen i den kedjan har vi inte än dock men det lär vara en tidsfråga nu när vi börjar få enorma möjligheter att simulera sånt med stor datakraft men skit i det så länge och låt oss bara sätta upp en hypotetisk situation.
OM (jag menar när men vi säger OM) du får nyheten om några år att kedjan från de byggstenar som bygger upp liv fram till den första cellen löses och dessutom denna kan replikeras under naturliga förhållanden... Hur skulle det påverka din syn på det här?
Jag förstår att du inte tror att det någonsin kommer inträffa så låt oss bara tala rent hypotetiskt.
Skulle jag tex få ett bevis FÖR gud som faktiskt är omöjligt att bortse ifrån så hade jag blivit religiös då bevis (med sin faktiska definition) skulle göra annat omöjligt för mig.
Gäller det dig också i den här frågan?
Jag vill med andra ord inte diskutera det hypotetiska exemplet utan bara hur du hade tänkt om det realiserats, alltså oavsett om du tror att det är möjligt eller inte.
Jag tror ju tex inte att jag kommer få ett bevis för gud men OM jag skulle få det så hade jag inte förnekat det.
Skulle du göra det i fallet med starten på livet?