2013-01-17, 23:43
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Massa random ord jag inte orkar läsa

Varför har du inte lämnat tråden än? Jag vill minnas att du lovade att göra det ett par sidor bakåt. Det är ju uppenbarligen ingen i denna tråden som är intresserad av ditt svammel heller, så jag förstår inte poängen med att fortsätta mala på om samma skit post efter post.
Citera
2013-01-17, 23:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Varför har du inte lämnat tråden än? Jag vill minnas att du lovade att göra det ett par sidor bakåt. Det är ju uppenbarligen ingen i denna tråden som är intresserad av ditt svammel heller, så jag förstår inte poängen med att fortsätta mala på om samma skit post efter post.

Hahahaha du har rätt!!

Jag har faktist planerat att byta ut dennna tråd mot en annan för denna tråd är så befriad från IQ så det är verkligen människorna/bottenskrapet av svensk skolplikt och kristen-domm på samma ställe..

Vet inte ens hur jag hamnade här och varför så mycket energi och tid slösades på denna tråd som aldrig nånsin givit nånting tillbaka för allt jag skrivit..

Kram dorfcarl, kottskii och esyldemon, go fortsättning.

Citera
2013-01-18, 00:02
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Okej men då har jag ju en hum om vad det är. Jag försöker ha ett ödmjukt förhållningssätt till det hela. Jag förstår inte hur kpp kan sitta och skriva om saker som inte de som har bäst förståelse för ämnet inte riktigt fattar...

Strängteori är väl bara teoretiskt och man har inte någon som helst sätt att experimentellt testa detta. Den kräver väl en massa extra dimensioner?

Men det som är så lustigt är ju att kpp använder detta som ett bevis för gud men om man nu finner någon sorts teori "om allt" som fungerar är ju gud väldigt rudimentär.
Religion och tro är inget annat än att materialisera känslokapital och köra med emotionell utpressning, det märks ju övertydligt hur pundarkungen så kallat.. han blåser upp sig till en tuffing bara.. rider på den klassiska offerrollen och går baklängesvägen, genom provokation, det görs för att det finns för mkt osäkerhet i killen (el tjejen).

Denne länkar ideligen till crap som det vimlar av på youtube, han är bara en unge som fått för lite av mamma och pappa, ingen som tagit honom i hampan och så är han lättdistraherad och faller lätt för häftig image, RAmen och sådan marknadsföring.. vill sätta sig in i vetenskap, kan inte och måste då sparka utåt istället - så klassiskt tröttsamt dryg finnig med ett par feta innebrännare som hindrar honom från att ha ett ordentligt förhållande som han nog eg. behöver.., like a pain in the ass.

Jag är också dryg men medveten om det.. men jag jobbar på min adryga inlägg och skär av - medan pungkungen är en ung och osäker kille/transa tror jag, , identitetssökande.. och är i en fas... kanske aldrig kan säga saker i sitt riktiga liv, snyft dåå.

Medicinerar mot sin vilja eller behövt.. adhd eller mbd, vem bryr sig. Han vill showa loss, det är gratis.
Och han är dum.

Så varför skulle han behöva ödmjukhet i sina smaklösa utfall.. han kmmer att snubbla ordentligt innan han börjar räta upp sig.

Av alla länkningar att döma, söker han som en skållad råtta.. sån är den pubertala mentaliteten för vissa, just a big fat pain in the ass, allt är fel.. och han själv också.
Citera
2013-01-18, 00:05
Medlem
BlackJewels avatar
dada da daaa... dutti så dutti så
Citera
2013-01-18, 00:14
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer personligen ge 5000 Svenska kronor till den personen som kan BEVISA att en Gud existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religon utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Jag tycker år 2013 att det är dags att skicka hela religionsköret till "Konspirationer och alternativa teorier" eftersom det tyvärr inte finns något ämne som heter "pseudovetenskap" på Flashback!
Citera
2013-01-18, 15:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
dessa gudar är dock delar av en enda gud på samma sätt som ljusets oändliga färger är delar av ett ljus.

Och det är inget att bry sig om, att dessa 'färgar' kanske inte finns, och att beskrivelserna av dom är inkompatible.

Citat:
de flesta mytologiska skapelseberättelser säger att universum skapades på samma sätt, om man har intelligensen att avkoda allegorin.

Vilket betydar: Foliehatts-megalomani.
Senast redigerad av Bogomil 2013-01-18 kl. 15:40.
Citera
2013-01-18, 15:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
om andliga varelser inte finns i verkligheten, varför har man då sett dom i verkligheten: http://davidpratt.info/twilight1.htm#t2

Anomali-upplevelser finns, det kan det inte vara mycket diskussion om.

Däremot finns det ingen tolknings-metodologi som kan leda till även hypotes-bildning omkring fenomenet.
Senast redigerad av Bogomil 2013-01-18 kl. 15:32.
Citera
2013-01-18, 15:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Mänskligheten är styrda av utomjordingar..

Eller tror ni fortfarande att politiker är vanliga människor ? Vanliga människor som bara beter sig omänskligt?

Sociopati är tyvär mänskligt.

Citat:
Edyson är nog en utomjording han också , pleaidians är satanister och dom var på mänsklighetens sida men människor är för bakom flötet så dom skiter i oss nu.. Har jag hört.

Från Dolores eller David Icke? Åtminstone Dolores är ju faktisk 'out', sen d. 22 dec.

Citat:
Och ni går fortfarande runt runt i cirkel och skriver ungefär samma inlägg fram och tbx..

Du menar det om 'bevis'?

Citat:
Läs på lite om designer eller lär er att göra musik med ackord, då kommer ni få bevis för gud.

Vilka 'designer'? Dom DU kan se.

Citat:
Tills dess, visa upp era mentala lådor, dom är ganska extrema lådor ni har på huvudet och många vill nog se dom.. Så fortsätt skriv om era mentala lådor.

Jag har ingen låda på huvudet, jag har en spaghetti-sil.
Citera
2013-01-18, 16:48
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Anomali-upplevelser finns, det kan det inte vara mycket diskussion om.

Däremot finns det ingen tolknings-metodologi som kan leda till även hypotes-bildning omkring fenomenet.
Detta är samma princip som när prästen förnekade verkligheten på medeltiden.
– Vi har sett att jorden snurrar runt solen!
– Det stämmer förvisso att det finns anomalier, men i skriften står det inget om detta, så det gills inte

Om det bevisligen finns avvikelser från en princip, så finns det anledning att tro detta. Återigen så försöker du skapa ett eget system för vad som är rätt och fel.
Låt säga att vi också skapade en uppsättning "metodregler". T.ex skulle man kunna säga att om något inte kan förklaras i ett större sammanhang har detta inte någon trovärdighet. Teser som är isolerade och inte stöds av att de uppfyller en funktion i ett system är heller inte värda att beakta som epistemologiskt eller vetenskapligt värdefulla.
Senast redigerad av 526 2013-01-18 kl. 17:01.
Citera
2013-01-18, 17:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vilket fenomen?

Anomali-upplevelser.

Citat:
Det finns logik.

Visst finns det logik. Jag kan rekommendera dig användandet av konceptet.

Citat:
Om det bevisligen finns avvikelser från en princip, så finns det anledning att tro detta.

Är 'upplevelser' = 'bevisligen'?

Citat:
Återigen så försöker du skapa ett eget system för vad som är rätt och fel.

Inte "skapa återigen". Som vanligt användar jag vetenskapens/logiken systematiska metodologi plus relativism (överlag men inte kategorisk exklusivt).

Citat:
Låt säga att vi också skapade en uppsättning "metodregler".

Det gör du konstant med ditt new-age flum.

Citat:
T.ex skulle man kunna säga att om något inte kan förklaras i ett större sammanhang har någon trovärdighet. Teser som är isolerade och inte stöds av att de uppfyller en funktion i ett system är heller inte värda att beakta som epistemologiskt eller vetenskapligt värdefulla.

Du kan lika gärna spara dig försöket på att smyg-introducera din "allt-är-étt" som "ett större sammanhäng".
Citera
2013-01-18, 17:32
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Detta är samma princip som när prästen förnekade verkligheten på medeltiden.
– Vi har sett att jorden snurrar runt solen!
– Det stämmer förvisso att det finns anomalier, men i skriften står det inget om detta, så det gills inte

Om det bevisligen finns avvikelser från en princip, så finns det anledning att tro detta. Återigen så försöker du skapa ett eget system för vad som är rätt och fel.
Låt säga att vi också skapade en uppsättning "metodregler". T.ex skulle man kunna säga att om något inte kan förklaras i ett större sammanhang har detta inte någon trovärdighet. Teser som är isolerade och inte stöds av att de uppfyller en funktion i ett system är heller inte värda att beakta som epistemologiskt eller vetenskapligt värdefulla.

Utan att gå in alltför djupt så jämför du äpplen och päron. Du kan inte jämföra objektivt observerbara/mätbara fenomen med subjektiva upplevelser, det måste du väl ändå begripa eller?
Citera
2013-01-18, 17:36
Medlem
IrriterandeApelsins avatar
Likt hästar, som ju är en frukt som inte finns. Så finns inte Gud.

Alltså... jeez. Gud. Ja. Nej.

Om man nu anser Gud som en allsmäktig gestalt med allsmäktiga krafter och viljan att göra som han nu behagar så kan jag ju rätt och slätt säga: Karln finns inte. Inte heller Qvinnan.

Om man nu anser Gud som ett högre väsen som finns inom er troende och som fungerar som någon form av moralkompass och tröstande väsen så kan jag gå med på Guds existens.

Men Gud skapade förfan inte himmel och gjord. Naturen skapade oss. Universum skapade oss genom våra naturlagar och därmed basta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in