2013-01-08, 23:43
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Vad tror ni då?

Att du är blåst och tjatig. fast det är mer ett faktum än en trossats.
Citera
2013-01-08, 23:59
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
Ok det är ingen fara att det var länge sedan, respekterar det du lärt dig.
Det räcker med att du skriver lite av det du kommer ihåg så tror jag att jag snappar upp på vad du åsyftar som du själv tänker att jag bör göra. Jag vet själv inte alla bibelcitat och verser etc men kan söka på dem i Esword. vet ungefär hur texten går.

Till att börja med så vet jag ingenting om att något har slätats ut i bibeln. Men Jesus "bannar" fortfarande prästerskapet hårt men av en helt annan anledning, för att de var hycklare, menedare, ovilliga att höra. Det var faktiskt tvärt om som du säger, Det var fariseerna som ville följa lagen och stena en äktenskapsbrytare medan Jesus gick in och sa "Den som är utan synd må kasta första stenen på henne." och efter att alla gick så sa Jesus, "Inte heller jag dömer dig, gå och synda inte mer" Joh 8:3-12

Ja du har rätt i att ingenting i GT är bortplockat, dvs inte ett jota (pricken över ett i)
Och jag förstår att du kan vara förvirrad över detta. Till texten du hänvisar.

Mat 5:17 Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda.
Mat 5:18 Amen säger jag er: Innan himmel och jord förgår, skall inte en enda bokstav, inte en prick i lagen förgå, förrän allt har skett.
Mat 5:19 Den som därför upphäver ett av dessa minsta bud och lär människorna så, han skall kallas den minste i himmelriket. Men den som håller dem och lär människorna dem, han skall kallas stor i himmelriket.
Mat 5:20 Jag säger er att om er rättfärdighet inte går långt utöver de skriftlärdas och fariseernas, skall ni inte komma in i himmelriket.

Jesus är klar med att synd fortfarande är brott mot lagen:
Mar 10:17 När Jesus fortsatte sin vandring, sprang en man fram, föll på knä för honom och frågade: "Gode Mästare, vad skall jag göra för att ärva evigt liv?"
...
10:19 Buden känner du: Du skall inte mörda, Du skall inte begå äktenskapsbrott, Du skall inte stjäla, Du skall inte vittna falskt, Du skall inte ta ifrån någon det som är hans, Hedra din far och din mor."
men han slutar inte där.

Jesus säger att han inte kommit för att upphäva lagen, utan för att fullborda den. (indirekt i sig själv)
Detta är en del av evangeliet, och Judarna lär förstå det bättre än oss. Men Jesus bar det ok som krävdes av människor att bära. När vi inte klarade det, så klarade Jesus det.
En annan dimension av vad han säger är att han höjer ribban rejält.
Det är så att syndens lön är döden, bibeln är väldigt klar över detta, och vi bör ta detta allvarligt. Det är så allvarligt att ingen människa kan göra något åt det, Gud måste själv göra något åt det, och gör det också.

Och här är evangeliet min vän, Jesus tog straffet som vi förtjänar även här. Oavsett om det är äktenskapsbrytare eller mördare (vilket du var enligt Jesus bara du säger om din broder rhaka dvs du är värdelös! Han är skyldig till helvetet.)
I Jesus så är hela lagen och profeterna fullbordad, han höll lagen perfekt, han tog straffet som vi förtjänade trots att han inte förtjänade det.
Och om nu straffet är lagt på honom, allt! så behövs inte längre någon människa straffas med döden.

Rom 6:23 Ty syndens lön är döden, men Guds gåva är evigt liv i Kristus Jesus, vår Herre.

Rom 3:19 Men vi vet att allt vad lagen säger, det talar den till dem som har lagen, för att var mun skall stoppas till och hela världen stå med skuld inför Gud.
Rom 3:20 Ty ingen människa förklaras rättfärdig inför honom genom laggärningar. Genom lagen ges insikt om synd.
Rom 3:21 Men nu har utan lagen en rättfärdighet från Gud blivit uppenbarad, en som lagen och profeterna vittnar om,
Rom 3:22 en rättfärdighet från Gud genom tro på Jesus Kristus, för alla som tror. Ty här finns ingen skillnad.
Rom 3:23 Alla har syndat och saknar härligheten från Gud,
Rom 3:24 och de står som rättfärdiga utan att ha förtjänat det, av hans nåd, därför att Kristus Jesus har friköpt dem.

Till sist. för att visa på att Jesus faktiskt tog straffet, en mycket välkänd messiasprofetia från Jesaja, läs gärna hela kapitel 53 och jämför med Jesus så finner du mycket stora likheter.
Jes 53:5 Han var genomborrad för våra överträdelsers skull, slagen för våra missgärningars skull. Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår är vi helade.
Jes 53:6 Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg, men all vår skuld lade HERREN på honom.

Det där med att han anklagar föräldrarna för att inte stena barnen är något nytt för mig. Jag tror du får referera till det i alla fall, kan inte komma på någon text alls angående det. inte heller det att Jesus hänvisar till att döda grannarna, har aldrig hört talas om det heller.

men angående barnen:
Mar 10:13 Man bar fram små barn till Jesus för att han skulle röra vid dem. Men lärjungarna visade bort dem.
Mar 10:14 När Jesus såg det blev han upprörd(rörd till det innersta) och sade till dem: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte! Ty Guds rike tillhör sådana.
Angående grannarna: Luk 10:33

Vidare till främlingsfientligheten vilket jag antar du menar matt 15:22 f.f så handlar det inte om främlingsfientlighet utan Jesus prövar kvinnan som kom. Hon fick dessutom som hon ville (hennes barn helat). Jesus berömde henne för hennes stora tro.
Ett annat exempel på hur Jesus bryter mot trenden i främlingsfientlighet är Joh 4:9, Jesus säger till henne att frälsningen kommer från Judarna (hon var samarit och judarna umgicks inte med samariter(vilka var orena)). Och så säger han även:
Joh 4:20 Våra fäder har tillbett på detta berg, och ni säger att den plats där man skall tillbe finns i Jerusalem."
Joh 4:21 Jesus svarade: "Tro mig, kvinna, den tid kommer, då det varken är på detta berg eller i Jerusalem som ni skall tillbe Fadern.

Vilket indikerar på att Jesus här hänvisar till att det inte bara handlar om att frälsningen kommer gälla Judarna (12 stammarna) endast utan faktiskt alla som tillber i ande och sanning. Joh 4:22 och vidare.

Det får räcka för nu.

Vad är det bästa som kan hända en människa?
Att leva ett så gott liv att han kommer till paradiset där inget mer ska saknas honom, right? Detta liv är lidande (i förhållande till paradiset) som i evigheten belönas om man är gud trogen.
Är vi on the level so far?

Ok, bra.

Så VAD för straff tog Jesus? Lidandet han utstod under timmar fysiskt?
Han VISSTE om man ska tro bibeln då han säger det rakt ut där, att han direkt skulle hamna upphöjd vid sin fars sida (sida? monoteism) på en plats som är befrielsen efter det fysiska livet här.

Så jag frågar igen, han tog personligen straffet för hela mänsklighetens synd. Vad var straffet?
Inte att INTE få komma till paradiset utan att komma till himlen som dess högste vid sidan av Gud själv.
Finns det någon här som inte skulle signa upp på en sådan deal om ni VISSTE att det skulle bli utfallet?

Straff, jaja.
Och om en bil kommer mot mig och jag inte flyttar mig. Vad har jag begått då?

Jepp...
Visste Jesus exakt vad som skulle hända honom?
Jepp...

Tog han steg för att skydda sitt liv?
Nope.

Vad begick han med en enorm belöning?
Evigheten i sällhet.

Tog på sig straffet för hela mänsklighetens synder?
Vi kan inte h syndat mycket.
Han flydde från sin mission efter ett par korta år. TÄNK vad han kunnat genomföra under 20 om han rest runt i områden med andra religioner och gjort vad han gjorde för folket som redan trodde det han själv trodde i det stora hela. Och än mer genom att leva sisådär några livstider vilket hade varit lätt gjort. Tom icke profeter har ju medgivits liv på hundratals och nästan tusen år.

Sitter mitt i en film här så tar resten senare, har som sagt debatterat exakt det vi talar om här många gånger och dessutom på det här forumet så tror jag kan skriva mitt svar mer eller mindre av vana eftersom ditt svar också följer den vanliga vägen. Ska försöka fixa det om nån timme.
Senast redigerad av Puffarn 2013-01-09 kl. 00:03.
Citera
2013-01-09, 00:35
Medlem
Puffarns avatar
En snabb grej bara.

Låt oss säga att någon har barn som hamnar lite på glid och då får man upp ögonen för en idrottsförening som visar sig ha oerhört bra resultat med sådana barn.
Perfekt, de kan ju bli räddaren i nöden för föräldern i fråga.

Problemet är att idrottsföreningen har textmaterial som de av hävd delat ut till barnen sen många år tillbaks och det är en del av deras arbete. I detta textmaterial så är ALLT gott men de säger också att homosexuella bör dödas on sight. Det är inget de praktiserar men de ger det ändå till ungdomarna då det är en del av ett äldre material...

Skulle ni som föräldrar se denna klubb som god?
Skulle ni skicka era barn dit?
Skulle ni be klubben ändra eller stryka meningen?
Skulle Svenska folket efter det uppmärksammats acceptera det?

...........................

Olika utfallen är ja, ni skickar dit barnen i alla fall. Barnet kan ju gynnas.
Ja ni skickar dit barnet men tar samtidigt debatten med klubben om att ändra eller stryka stycket.
Nej, människosynen i klubben är inte ok. Visst mitt barn kan gynnas med jag medverkar indirekt till att godkänna en mycket skev människobild då klubben faktiskt vägrar ta bort raden.
..............................

För dem hade det varit en enkel sak att ta bort då de inte representerar en helig sanning från någon gud utan enbart grundarens åsikter.
I religionens fall är det omöjligt att göra liknande ändringar om de varit rakt uttalade utan tolkningsbara möjligheter för ad man gör då är anpassa sin världsliga religion i strid med sin guds vilja bara för att få fortsätta att alls verka.

Jag brukar använda det där exemplet eftersom de flesta instinktivt väljer olika vägar om det är en sekulär eller religiös organisation.
Ja, jag tycker att kyrkan borde vara en trygg och moralisk fyr för mina barn trots sådant där och trots att inga bevis finns för dess nytta för barnet i livet.

Nej, jag tycker inte att en sådan klubb är moralisk nog för att ta hand om mina barn TROTS de bevisade resultaten.

Och bibeln har hundratals minst lika allvarliga exempel. Kan ren ondsinthet och rent förakt för människors vilja att leva sina liv som de vill uppvägas av någon nivå av övrig godhet på andra plan?

Om det kan det...
Vad är nyttan med det onda? Och hur motiverar man beslutet att skicka barnen till en sådan klubb om man väljer att göra det? Med egoism? Vi odlar en skev människobild många drabbas av genom synen som skapas mot dem men min unge slipper jag iaf kanske att oroa mig för.
Citera
2013-01-09, 06:33
Medlem
Troll0lzs avatar
Ett litet inlägg till KPP som har hakat upp sig på att man inte ska äta kött, speciellt inte vi som är kristna/judar..

INNAN floden:

Och Gud sade: "Se, jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med frukt som har frö. Detta skall ni ha till föda." (1 Mosebok 1:29)

EFTER floden:

"Fruktan och skräck för er skall komma över alla djur på jorden och alla fåglar under himlen, över allt som krälar på marken och över alla fiskar i havet. De är givna i er hand. Allt som rör sig och har liv skall ni ha till föda. Så som jag har gett er de gröna örterna ger jag er nu allt detta." (1 Mosebok 9:2-3)

Så, lägg ner nu. Hur mycket du än vill att Gud har förbjudit oss för att äta kött så har du så fel. Inse bara faktum istället för att vara en tjurig liten flicka..
Citera
2013-01-09, 08:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Att du är blåst och tjatig. fast det är mer ett faktum än en trossats.

Jasså slösade jag tid på att skriva det där åt dig för att se dig vara otrevlig efteråt..

jävla 85%are, tyst med dig nu och sluta lura mig att du är 15%are som mig..

Bevis för gud på ingång gott folk, gör er redo och köp ett kors för gud förlåter alla som har kors..

Fråga trolliz..

Mvh
Citera
2013-01-09, 09:03
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Ett litet inlägg till KPP som har hakat upp sig på att man inte ska äta kött, speciellt inte vi som är kristna/judar..

INNAN floden:

Och Gud sade: "Se, jag ger er alla fröbärande örter på hela jorden och alla träd med frukt som har frö. Detta skall ni ha till föda." (1 Mosebok 1:29)

EFTER floden:

"Fruktan och skräck för er skall komma över alla djur på jorden och alla fåglar under himlen, över allt som krälar på marken och över alla fiskar i havet. De är givna i er hand. Allt som rör sig och har liv skall ni ha till föda. Så som jag har gett er de gröna örterna ger jag er nu allt detta." (1 Mosebok 9:2-3)

Så, lägg ner nu. Hur mycket du än vill att Gud har förbjudit oss för att äta kött så har du så fel. Inse bara faktum istället för att vara en tjurig liten flicka..

Jag tolkar inte det där som nån uppmaning till att ha onaturliga matvanor..

Så du får nog ta och vakna upp och inse att där är satan som kontrollerar dig..

du tror på döden och då blir man kontrollerbar..

Så håll i korseet hårt när 15%arna försvinner..

Ignorera vad jag då sagt om utomjordingar som kommer äta upp köttätande människor och sånna som håller i ett kors... Kram
Citera
2013-01-09, 10:03
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Jag tolkar inte det där som nån uppmaning till att ha onaturliga matvanor..

Så du får nog ta och vakna upp och inse att där är satan som kontrollerar dig..

du tror på döden och då blir man kontrollerbar..

Så håll i korseet hårt när 15%arna försvinner..

Ignorera vad jag då sagt om utomjordingar som kommer äta upp köttätande människor och sånna som håller i ett kors... Kram

Hur kan man annars tolka det än vad som faktiskt står skrivet?
"Onaturliga matvanor", vad är det?

Före floden hade Gud bestämt att det var naturligt att äta växter och liknande.
Efter floden har Gud bestämt att det ÄR naturligt att äta kött.

Hans egna ord..

Tror på döden? Ja, vem gör inte det..
Döden är väl ett faktum, eller vad menar du?

Nejdå, inga utomjordingar kommer att äta upp oss köttätare.
Haha, kan tänka mig en Hollywood-film med det temat

Vi som håller i korset är redan räddade min vän
Citera
2013-01-09, 10:22
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Hur kan man annars tolka det än vad som faktiskt står skrivet?
"Onaturliga matvanor", vad är det?

Före floden hade Gud bestämt att det var naturligt att äta växter och liknande.
Efter floden har Gud bestämt att det ÄR naturligt att äta kött.

Hans egna ord..

Tror på döden? Ja, vem gör inte det..
Döden är väl ett faktum, eller vad menar du?

Nejdå, inga utomjordingar kommer att äta upp oss köttätare.
Haha, kan tänka mig en Hollywood-film med det temat

Vi som håller i korset är redan räddade min vän

Men gud "glömde" att ta bort empatin, ändra människors tänder och tarm till nåra som är bättre anpassad för kött = kortare än 2-3 gånger våran kroppslängd som är vad vi och växtätande djur har..
Växtätande djur har käkar som går i sidled, det går inte köttätares som tuggar rakt, vi tuggar snett och rakt = växtätare.. Kött ruttnar i så långa tarmar, känn lukt på fis och lär dig..

Synd att religiösa människor inte lyssnar på vetenskap

Hahahaha det är inte hans ord för gud är ingen människa tyvär, synd att ni inte lyssnar på vetenskap ..
Du lyssnar på anti-christ utan att du ens vet om det. han gömde sig under religionen och du förstod inte det..

Nej döden existerar tyvär inte för gud gör ingenting som kan förstöras, vi kan bara separera från våran fysiska kropp men vi kan aldrig dö..
Detta har varit viktigt för anti-christ att gömma undan för oss människor genom religioner och fejkvetenskap , evolutionsteorin som förklaringen på allt liv..

Håll hårt i korset och böjj dig framåt bara, för du gick emot guds ord och du avgudade/idoliserade nånting utanför dig själv och samtidigt ignorerade du din natur och empati och du har dessutom en fruktansvärd rädsla för gud efter att dina religioner lurat dig att gud är en ond sate som kommer böjja dig framåt och jucka din i pruppen om du inte avgudar ett kors där frälsaren hänger spikad..

Livet är underbart 13 men dig vet jag inte riktigt hur du mår för jag tycker vi har repeterat detta nu och du är fortfrande 85%are och håll hårt i korset och böjjj dig framåt när utomjordingarna kommer och ska göra smörgåsbord av kristna höns som äter kött och ignorerar sin natur och empati..

Ut och hetsa mot muslimer istället för att sitta här på forum och slösa tid..

Mvh
Citera
2013-01-09, 10:43
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Men gud "glömde" att ta bort empatin, ändra människors tänder och tarm till nåra som är bättre anpassad för kött = kortare än 2-3 gånger våran kroppslängd som är vad vi och växtätande djur har..
Växtätande djur har käkar som går i sidled, det går inte köttätares som tuggar rakt, vi tuggar snett och rakt = växtätare.. Kött ruttnar i så långa tarmar, känn lukt på fis och lär dig..

Synd att religiösa människor inte lyssnar på vetenskap

Hahahaha det är inte hans ord för gud är ingen människa tyvär, synd att ni inte lyssnar på vetenskap ..
Du lyssnar på anti-christ utan att du ens vet om det. han gömde sig under religionen och du förstod inte det..

Nej döden existerar tyvär inte för gud gör ingenting som kan förstöras, vi kan bara separera från våran fysiska kropp men vi kan aldrig dö..
Detta har varit viktigt för anti-christ att gömma undan för oss människor genom religioner och fejkvetenskap , evolutionsteorin som förklaringen på allt liv..

Håll hårt i korset och böjj dig framåt bara, för du gick emot guds ord och du avgudade/idoliserade nånting utanför dig själv och samtidigt ignorerade du din natur och empati och du har dessutom en fruktansvärd rädsla för gud efter att dina religioner lurat dig att gud är en ond sate som kommer böjja dig framåt och jucka din i pruppen om du inte avgudar ett kors där frälsaren hänger spikad..

Livet är underbart 13 men dig vet jag inte riktigt hur du mår för jag tycker vi har repeterat detta nu och du är fortfrande 85%are och håll hårt i korset och böjjj dig framåt när utomjordingarna kommer och ska göra smörgåsbord av kristna höns som äter kött och ignorerar sin natur och empati..

Ut och hetsa mot muslimer istället för att sitta här på forum och slösa tid..

Mvh

Vi är skapta för att vara köttätare. Det ser man på hur vi tuggar..

Jaha, du menar den typen av död. Nej, där håller jag med dig om att vi aldrig dör. Men den kroppsliga döden är ett faktum, fast sen är det upp till var och en var man vill spendera sin evighet

"Håll hårt i korset.. bla bla", tröttnar du inte? Haha.
85%are?

Tyvärr, men jag följer bara Guds egna ord och det är att vi ska äta kött
Men om inte DU vill äta kött så är jag helt okej med det, så länge du inte sitter och sprider en massa falsk propaganda.

Jag har tid att både hetsa med dig OCH med dom där muslimerna
Citera
2013-01-09, 11:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Vi är skapta för att vara köttätare. Det ser man på hur vi tuggar..

Jaha, du menar den typen av död. Nej, där håller jag med dig om att vi aldrig dör. Men den kroppsliga döden är ett faktum, fast sen är det upp till var och en var man vill spendera sin evighet

"Håll hårt i korset.. bla bla", tröttnar du inte? Haha.
85%are?

Tyvärr, men jag följer bara Guds egna ord och det är att vi ska äta kött
Men om inte DU vill äta kött så är jag helt okej med det, så länge du inte sitter och sprider en massa falsk propaganda.

Jag har tid att både hetsa med dig OCH med dom där muslimerna

Spendera sin evigghet hahahaha, du borde väl förstå att det betyder att du bara har 1 liv och att du måste vara extra rädd i det här livet.. Inte ta risker.. Hata allt och alla som tar risker för hat är hälsosamt..

Påven är anti-krist , en utomjording..

Och du tror alla som håller i korset och idoliserar påven kommer till himmlen?

Varför hör jag om att påven ändrat lagar som gör pedofileri lagligt?

Varför svälter människor när kyrkan har så mycket insamlade pengar från människors arbeten?

Har du nån inside-info trolliz?
du som är lite insatt i kristen-dom religionen?
Citera
2013-01-09, 11:45
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Spendera sin evigghet hahahaha, du borde väl förstå att det betyder att du bara har 1 liv och att du måste vara extra rädd i det här livet.. Inte ta risker.. Hata allt och alla som tar risker för hat är hälsosamt..

Påven är anti-krist , en utomjording..

Och du tror alla som håller i korset och idoliserar påven kommer till himmlen?

Varför hör jag om att påven ändrat lagar som gör pedofileri lagligt?

Varför svälter människor när kyrkan har så mycket insamlade pengar från människors arbeten?

Har du nån inside-info trolliz?
du som är lite insatt i kristen-dom religionen?

Påven? Vem har ens sagt att jag gillar påven? Se, nu har du dina antaganden igen..

För det första så finns det både katolska kristna och protestantiska kristna. Jag själv är protestant eftersom katolikernas lära inte är något annat än villoläror. Katolikerna avgudar Jesu moder Maria mer än vad dom avgudar självaste Gud (Jesus).

Katolicismen är en satanistisk kult..
Håller med om att påven är en anti-krist. Inte den ultimata anti-kristen, men en anti-krist.

Nej. Fel antagande igen..
Ingen som håller i korset och idoliserar påven kommer till himmlen. Endast dom som har Jesus kommer till himmlen.

Varför människor sväljer är för att vi är så egoistiska. Precis som Bibeln säger att vi ska vara i den yttersta tiden. Kyrkan, vissa kyrkor, hjälper faktiskt till med att förse fattiga människor med föda, ekonomi och medicin. Men sånt hör man aldrig något om, eller hur?

Varför skänker inte du pengar till fattiga människor då? Det är bättre att göra det än att röka upp dom
Citera
2013-01-09, 12:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Påven? Vem har ens sagt att jag gillar påven? Se, nu har du dina antaganden igen..

För det första så finns det både katolska kristna och protestantiska kristna. Jag själv är protestant eftersom katolikernas lära inte är något annat än villoläror. Katolikerna avgudar Jesu moder Maria mer än vad dom avgudar självaste Gud (Jesus).

Katolicismen är en satanistisk kult..
Håller med om att påven är en anti-krist. Inte den ultimata anti-kristen, men en anti-krist.

Nej. Fel antagande igen..
Ingen som håller i korset och idoliserar påven kommer till himmlen. Endast dom som har Jesus kommer till himmlen.

Varför människor sväljer är för att vi är så egoistiska. Precis som Bibeln säger att vi ska vara i den yttersta tiden. Kyrkan, vissa kyrkor, hjälper faktiskt till med att förse fattiga människor med föda, ekonomi och medicin. Men sånt hör man aldrig något om, eller hur?

Varför skänker inte du pengar till fattiga människor då? Det är bättre att göra det än att röka upp dom

Ojdå en kristen som erkänner satanism inom kristen-dommen , men absolut inte i din del av kristen-domm hahahahaa klockrent..

Jasså Jesus, med 12 lärjungar? och Jesus är den 13e nämen gud vilken slump att nummer 13 är Jesus,.

Tur att religionerna och Hollywood (holy-wood/heligt trä) lärt dig att undvika det nummret, otursnummret..

Klart man inte hör nånting om religionernas rike-dommar som skänkts/tagits från folket..
Svenska kyrkan tar väl en liten bit av alla svenskars lön och använder det till? att utöka sin makt och kriga mot plantor och svampar som har fått människor att träffa gud i cirka 10 000 år..

Visst är gud stolt över att dina kristna gillar att kriga mot svampar och plantor?
Tänk vad stolt han lär vara, att dom kristna förstod att gud har tillverkat plantor och svampar som inte har någon plats i naturen..

Tur att dina kristna förstod att gud gjort fel och tillverkat plantor och svampar som får folk att börja bry sig om varandra och naturen..

Klart han är stolt att ni krigar mot hans skapelser i dommedagstider

Böj dig framåt sen bara och håll hårt i korset!

Kram vännen jag förlåter dig för din sista kommentar där om cannabis..

Synd att inte du lyssnat på guds ord tillräckligt bra för att kunna förlåta cannabis eller folk som användt cannabis hahahahaahahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in