2013-01-21, 19:27
Medlem
Jag tror inte att gud existerar/existerat.
i min mening så finns det inga bevis!
Citera
2013-01-21, 21:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmyunbannamig
Jag tror inte att gud existerar/existerat.
i min mening så finns det inga bevis!

Då har satan lurat dig med evolutionsteorin och du kommer brinna i helvetet PÅ Jorden..

Intelligenta designer finns överallt från atomer till galaxer, men speciellt i designerna i naturen där intelligensen är extremt intelligent..

Tyvär du misslyckade att se det, du gick på bluffen som religioner och samhället skapat med satan som gud..

Tyvär.
Citera
2013-01-22, 02:15
Bannlyst
Du besvarade Jimmyunbannamig här, men jag kan fan inte låta bli att svara i hans ställe.
Jag hoppas Jimmyunbannamig förlåter mig för detta svar.

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Då har satan lurat dig med evolutionsteorin och du kommer brinna i helvetet PÅ Jorden..

Du kan inte tänka dig att typ använda något argument som inte använts av präster sedan häxbränningstiden?

Citat:
Intelligenta designer finns överallt från atomer till galaxer, men speciellt i designerna i naturen där intelligensen är extremt intelligent..

I don't know about that.. God created YOU didn't he?
Now, I wouldn't call that I.D "intelligent design". I'd call it E.D "Erroneous Design".

Citat:
Tyvär du misslyckade att se det, du gick på bluffen som religioner och samhället skapat med satan som gud..

Ecsqueese me, men .. själva tanken om en Gud och en Satan är religionsbaserad från början.
Du använder religion för att argumentera emot religion?
Citera
2013-01-22, 06:00
Medlem
KungPungPats avatar
Hahahahahahaaa men jag skrev det där med en "skojjig ton" i rösten när jag skrev.. Inte alltför allvarligt. Som ni kanske förstår ni som vet att nån gud minsann inte existerar..

Jasså men religionerna styrs av satan för dom gillar att avguda nånting utanför sig själv vilket är den stora bluffen..
Pengar är satans verktyg som du antgaligen avgudar också, så visst har han lyckats bra,.

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Du besvarade Jimmyunbannamig här, men jag kan fan inte låta bli att svara i hans ställe.
Jag hoppas Jimmyunbannamig förlåter mig för detta svar.

Du kan inte tänka dig att typ använda något argument som inte använts av präster sedan häxbränningstiden?

I don't know about that.. God created YOU didn't he?
Now, I wouldn't call that I.D "intelligent design". I'd call it E.D "Erroneous Design".

Ecsqueese me, men .. själva tanken om en Gud och en Satan är religionsbaserad från början.
Du använder religion för att argumentera emot religion?
Citera
2013-01-22, 07:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Och du har ännu inte förklarat varför det måste vara designer, allt du säger är "det är bara så", men ingen förklaring. Kan du inte tänka längre än det?
Citera
2013-01-22, 08:22
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och du har ännu inte förklarat varför det måste vara designer, allt du säger är "det är bara så", men ingen förklaring. Kan du inte tänka längre än det?

Jo ok..
En design är vad vi människor använder när vi gör produkter eller kläder.
Våran intelligens ger oss möjligheten att notera designer i naturen och lära oss från dom designlösningarna som tex. en vinge på en fågel är.

När vi ser en sten i skogen så vet vi att den stenen inte har någon design..
Ser vi ett träd så bör vi människor, tack vare våran intelligens, kunna säga att trädet har en intelligent design, vilket inte stenen utan design har.

Vi bör också kunna se på oss själva och direkt kunna avgöra om vi är odesignade "slumpmonster" eller om vi har en intelligent design på våra kroppar..

Efter mycket satanismen här i världen, bland annat religioner och evolutionsteorin, så har intelligensen succesivt sänkts och man har tvingat barn att lära sig massa sagor istället för att lära dom att använda sin intelligens..

Och det har resulterat i att vissa inte kan avgöra vad en design är eller om det behövs nån intelligens för att skapa designerna i naturen som är mycket mer avancerade än människors mest genomtänkta deisgner som nånsin skapats av människor.

Och där är vi nu, i en tråd där många av barnen som blivit påverkade av satanism befinner sig för att trackasera människor som ser deisgnerna i allt levande.
För satan tillåter sånnt, mobbing och slaveri är nånting som satan ställer sig bakom och tillåmed skapar, genom religioner och samhället..

Ok nu skrev jag detta ganska lättförståeligt, det är ingen som säger nånting om nån gud, jag säger bara sluta spela idioter och börja notera intelligensen i naturen som är ganska extremt avancerad jämfört med våran, ett gott råd är bara att medge att intelligensen finns där, i naturen, i designerna..

Men jag antar att man måste ha lite pungkulor för att ens våga erkänna det när skolorna lär ut att allt liv är en slump.. Och jag tror att ni är ganska punglösa människor tack vare skolplikt/dressyr..

Mvh
Citera
2013-01-22, 09:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jo ok..
En design är vad vi människor använder när vi gör produkter eller kläder.
Våran intelligens ger oss möjligheten att notera designer i naturen och lära oss från dom designlösningarna som tex. en vinge på en fågel är.
Påstående om design i naturen, ingen förklaring på hur du vet att det är en design eller varför det skulle vara en design..
Citat:
När vi ser en sten i skogen så vet vi att den stenen inte har någon design..
Ser vi ett träd så bör vi människor, tack vare våran intelligens, kunna säga att trädet har en intelligent design, vilket inte stenen utan design har.
Påstående om design i naturen, ingen förklaring på hur du vet att det är en design eller varför det skulle vara en design..

Citat:
Vi bör också kunna se på oss själva och direkt kunna avgöra om vi är odesignade "slumpmonster" eller om vi har en intelligent design på våra kroppar..

Citat:
Efter mycket satanismen här i världen, bland annat religioner och evolutionsteorin, så har intelligensen succesivt sänkts och man har tvingat barn att lära sig massa sagor istället för att lära dom att använda sin intelligens..
Påstående om konspiration i världen, ingen förklaring på hur du vet att det pågår en konspiration eller varför det skulle vara en konspiration..

Citat:
Och det har resulterat i att vissa inte kan avgöra vad en design är eller om det behövs nån intelligens för att skapa designerna i naturen som är mycket mer avancerade än människors mest genomtänkta deisgner som nånsin skapats av människor.

Citat:
Och där är vi nu, i en tråd där många av barnen som blivit påverkade av satanism befinner sig för att trackasera människor som ser deisgnerna i allt levande.
För satan tillåter sånnt, mobbing och slaveri är nånting som satan ställer sig bakom och tillåmed skapar, genom religioner och samhället..

Ok nu skrev jag detta ganska lättförståeligt, det är ingen som säger nånting om nån gud, jag säger bara sluta spela idioter och börja notera intelligensen i naturen som är ganska extremt avancerad jämfört med våran, ett gott råd är bara att medge att intelligensen finns där, i naturen, i designerna..

Men jag antar att man måste ha lite pungkulor för att ens våga erkänna det när skolorna lär ut att allt liv är en slump.. Och jag tror att ni är ganska punglösa människor tack vare skolplikt/dressyr..

Mvh
Pungkulor eller helt enkelt leva i sin egen fantasivärld..?
Citera
2013-01-22, 09:30
Medlem
KungPungPats avatar
Design = intelligent utformad struktur..

Det är fan ingen som säger nånting om nån gubbe på molnen så sluta fjanta med din religionstro blandat med evolutionstro..

Designerna i naturen kan inte existera/vara designer utan nån form av intelligens i naturen som kommit på lösningar på problem.. Eller tror du fågeln själv har kommit på designen på vingen?

Jävla pajjas jag har fått nog av att kommunicera med er..

Kram
Citera
2013-01-22, 09:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Design = intelligent utformad struktur..

Det är fan ingen som säger nånting om nån gubbe på molnen så sluta fjanta med din religionstro blandat med evolutionstro..

Designerna i naturen kan inte existera/vara designer utan nån form av intelligens i naturen som kommit på lösningar på problem.. Eller tror du fågeln själv har kommit på designen på vingen?

Jävla pajjas jag har fått nog av att kommunicera med er..

Kram

Hur vet du att något är en intelligent utformad struktur då, förutom "man bara gör det"? Har du någon förklaring eller är det ingen som helst tankeverksamhet bakom dina påståenden?

Evolution är inte en intelligent process heller. Förstår du inte det så kanske det är dags att studera lite. Läs på själv på internet om du vill, det spelar ingen roll.
Citera
2013-01-22, 10:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur vet du att något är en intelligent utformad struktur då, förutom "man bara gör det"? Har du någon förklaring eller är det ingen som helst tankeverksamhet bakom dina påståenden?

Evolution är inte en intelligent process heller. Förstår du inte det så kanske det är dags att studera lite. Läs på själv på internet om du vill, det spelar ingen roll.

Om naturen uppfunnit vingar åt fåglarna, som vi människor sen kan lära oss att bygga flygplan ifrån genom DESIGN på en vinge och en propeller..

Då är det upp till er att förklara varför naturen inte hade intelligens när vingen uppfanns, för bevisen är designen och den är fruktansvärt intelligent designat.

Men vad hände ?
Hur kunde en ointelligent process som evolutionen uppfinna en vinge så en fågel kan flyga?
Hur kunde evolutionen ge människor händer och en hjärna så vi kunde lära oss designer från naturens designer och tillåmed se intelligensen som naturen har..

Och vad hände?
Varför tror du själv att religioner och samhället inte tycker det är viktigt eller ens logiskt att säga att naturen hade nån form av intelligens när tex. fågelns vinge uppfanns?

För du ser dig själv och allt annat som obetydlig slump och dåligt självförtroende uppstår som i sin tur får dig att aldrig nånsin lämna din lilla låda, du tror väl att du ses som en fjant om du vågar erkänna att designerna är intelligent utformade i hela naturen och tillåmed i människors deisgn..

Helt förbryllande att du tror att evolutionen inte är en intelligent process som är skapad av nån form av intelligens.. En jävla DNAsträng innehåller mer info än ett biblotek, och du säger att det är en ointelligent process ..

Satanistpojken sepefritz. zzzz

kram
Citera
2013-01-22, 10:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Du rycker ju orden ur deras sammanhang. Men definiera sanning då, det skall bli intressant.

Det finns t.v. inga absoluta 'sanninger' endast sannolikheter.

Och att försöka definiera vad en absolut 'sanning' möjligen kunne vara, anser jag vara meningslöst. Det blir ett ändlöst cirklande i epistemologi.
Citera
2013-01-22, 10:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Och inom vetenskapsfilosofin?

Samma som i 'vanlig' filosofi. Relativism vs. positivism, där Köpenhamns-tolkningen .... som senare har blivit ökande bekräftat .... gav relativismen ett 'boost'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in