Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
På dom nivåerna så fungerar inte gravitation eller dom fysiska lagarna så tyvär så kan inget hända av en slump på dom nivåerna..
Tror du på fullaste allvar att celler har råkat få 13 fungerande processer genom gravitation och vinden?
Sex laxar i laxaskar..
Åhh, jag trodde aldrig jag skulle få läsa något så dumt som det där!
Tack för skrattet
Seriöst, det är klart gravitation verkar på cellnivå, fan, alla encelliga organismer hade svävat runt hur de vill om gravitationen inte gjorde det. Det är inte några van der waal-bindningar som gör att allt här hänger ihop. Du vet att det finns fler krafter än tryck(vind) och gravitation, till exempel den som håller atompartiklar samman och elektromagnetisk kraft. Sedan så följer cellens funktioner dessa krafter och alla ämnens specifika egenskaper. Det finns inte många kunskapsluckor inom detta ämnet, det är bara du som är outbildad.
Din okunskap är pinsam, jag tänker inte debattera mycket mer med dig då du inte ens har grundläggande kunskap inom varken fysik, kemi eller biologi.
Jag tror alltså inte att det är gravitation och vind som skapat cellens inre processer. De är inte alls bara 13 processer i en cell. Det du länkar till är cellens inre organeller och avdelningar.