Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
visst kan du definiera whisky som DFSM, men tänk på att DFSM är då inget mer än bara ett annat ord för whisky, precis som den bibliska guden YHWH är bara ett annat ord för medvetandet, enligt bibeln.
Fast innan upplevelsen når sin fasta form, har det skett en mäkta lång omvandlingskedja.. där mycket dels tappas på vägen dels läggs till, så vad som står som medvetande i bibeln, kan lika gärna betyda en bit mat som skapade mättnad.. sådan mättnad kan mycket väl liknas vid mättnad på reflektioner och det dr med ljusets reflektioner tolkar ju vissa som våldnader, skuggor som i sin tur tolkas eller säges vara "absolut sant" medan en person bredvid förkastar detsamma.. så att ha bibeln som sanningskälla.. är tja..
Det uppstår ju grupperingar, och ur det antagonism som hela bibeln kryllar av, de tar på sitt sätt ut vartannat.. och kontentan kan nästan bara bli, att det helt enkelt inte finns en sur dåtiden smänniskor mycket att bevara av värde, vad då av deras slutsatsförmågor?
Inte för att materias omvandlingar någonsin är till ända, och att det finns massor ouppklarat men, de där färdiga anbefallningarna är minst sagt sadistiskt strypande och förminskar människan till ett kräk, tycker du verkligen att vi är kräk under solen? oc behöver knäböja alt. som inom islam.. slänga oss mot marken som kryp och titta uppåt och erkänna vårt låga status?
Jag tycker inte, jag ser det som galet. Men måste respektera dina galna konceptuella besvär, liksom andras.. du utvecklas ju, kanske du bara vill röra om som barn rör om i en myrstack, isf är du inte ensam om att älska de galna lekarna och äventyra lite, folk sitter och ber till en gubbe ännu.. vad kan man göra åt det?
De tror att vi är fördömda och har ett utstakat öde.. låt mig säga att jag tycker det är minst sagt förolämpande med den attityden, ignorant.. och ganska dumt också när det vill sig,. Ma täpper för sinnena, och jamsar med, inget mer.