2013-01-04, 14:10
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Kanske inte Handfast's superhjälte, men däremot kan Det Flygande Spaghetti Monster's ABSOLUTA existens fastställas med hjälp av din anti-logik.

Som bekant är DFSM associerat med whiskey (eller öl), och 'definieras' som berusningens gud. D.v.s. varje gång någon är på örat eller man kännar lukten av whiskey då är DFSM 'bevisat'.

"Ljus = 'gud' " (med semantisk akrobatik)

"Whiskey = DFSM" (med semantisk akrobatik)

Och nu kommer det riktigt roliga: DFSM sägar, att det du sägar är nonsens, så det står ord mot ord i denna foliehatts nonsens-situation. Så Keanu, nu får du allt övergå till den pragmatiska verklighet där du i realiteten kan demonstrera dina 'holier than you' - pretentioner.

Saken är även den att om vi antar att det är så som elseydon påstår så förlorar gud all som helst märkvärdighet. Om man reducerar gud till ljus så är gud bara ljus, vi vet hur ljus fungerar mer eller mindre och det är inte något speciellt med det. Helt enkelt är gud inte något speciellt om man tänker så.

Elseydons gud saknar mening och betydelse.
Citera
2013-01-04, 14:19
Medlem
Citat:
Jag vill med 99,99% säkerhet påstå att du INTE kan transcendera den fysiska verklighet, så du fallar 'uppåt' istället för 'neråt'; och inte heller kan du omintetgöra elektromagnetismen per se med ditt 'medvetande'.

Men låt oss höra .... när du har fått en 'högre initiering' i ditt andliga sandlåda-hierarki ..... DÅ kanske du kan? För det sägar doktrinerna?
ja, människor som jesus kunde ju gå på vattnet, och det finns katolska helgon, yogin och många andra som har kunnat göra det, och de har också kunnat levitera, flytta föremål med tankarna, kommunicera telepatiskt, ha ESP, teleportera och materialisera objekt.

om världen fungerar likt en dröm så borde man kunna göra nästan vad som helst, om man vaknar från drömmen. precis som man kan göra nästan vad som helst i en klardröm.

Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Det är inte det enda som guden i bibeln står för. De andra delarna är inte bevisade. Men om ljusdelen vart den enda aspekten av gud hade det inte gjort något annat än gud till ljus.
jag bevisade och förklarade också de andra gudsdefinitionerna i bibeln i det här inlägget, som du kanske missade: https://www.flashback.org/sp41263731
Citera
2013-01-04, 14:19
Medlem
KungPungPats avatar
Jävlar vad mycket det skrivs här nu..

Har ni förstått att ni är en del av ett massivt intelligent system och att döden inte existerar?

Eller varför skriver ni såhär mycket nu för?

Har "gud" visat sig för er i form av sanning, logiskt tänkande och orden intelligent design?

MVH
Citera
2013-01-04, 14:24
Medlem
Citat:
Som bekant är DFSM associerat med whiskey (eller öl), och 'definieras' som berusningens gud. D.v.s. varje gång någon är på örat eller man kännar lukten av whiskey då är DFSM 'bevisat'.

"Ljus = 'gud' " (med semantisk akrobatik)

"Whiskey = DFSM" (med semantisk akrobatik)
visst kan du definiera whisky som DFSM, men tänk på att DFSM är då inget mer än bara ett annat ord för whisky, precis som den bibliska guden YHWH är bara ett annat ord för medvetandet, enligt bibeln.
Citera
2013-01-04, 14:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
ja, människor som jesus kunde ju gå på vattnet, och det finns katolska helgon, yogin och många andra som har kunnat göra det, och de har också kunnat levitera, flytta föremål med tankarna, kommunicera telepatiskt, ha ESP, teleportera och materialisera objekt.

Och givetvis skall foliehatts anekdotisk information accepteras kritiklöst.

Citat:
om världen fungerar likt en dröm så borde man kunna göra nästan vad som helst, om man vaknar från drömmen. precis som man kan göra nästan vad som helst i en klardröm.

Keanu, jag bad dig om pragmatik, inte om en upprepning av dom samma postulat.

Citat:
jag bevisade och förklarade också de andra gudsdefinitionerna i bibeln i det här inlägget, som du kanske missade: https://www.flashback.org/sp41263731

'Bevis' i foliehatts-fantasierna är inte det samma som bevis i den kosmiska verkligheten.
Citera
2013-01-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Har ni förstått att ni är en del av ett massivt intelligent system och att döden inte existerar?

Har "gud" visat sig för er i form av sanning, logiskt tänkande och orden intelligent design?

MVH
anledningen att de pratar så mycket är för att jag pratar så mycket med dom, och jag bevisade 'gud' för dom, så de blev rädda och försöker komma på massa argument mot det, men det verkar som de har börjat inse sanningen, men de har inte riktigt förstått bevisen än, så de har inte förstått varför medvetandet är evigt.
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-04 kl. 14:30.
Citera
2013-01-04, 14:27
Medlem
Citat:

MVH

Ja efter dina glasklara inlägg och din genomtänkta och beundransvärda logik så är vi samtliga medvetna om ovanstående. Nu ägnar vi oss mest åt att retas lite med varandra och smågnabbas lite stolligt, men på det stora hela så har du övertygat oss alla!
Citera
2013-01-04, 14:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
visst kan du definiera whisky som DFSM, men tänk på att DFSM är då inget mer än bara ett annat ord för whisky, precis som den bibliska guden YHWH är bara ett annat ord för medvetandet, enligt bibeln.

Precis.

Du börjar förstå, att hela din 'argumentation' inte är annat än meningslös semantisk akrobatik. Eller du borde förstå det, om du förstår vad du själv skrivar.
Citera
2013-01-04, 14:38
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Fast innan upplevelsen når sin fasta form, har det skett en mäkta lång omvandlingskedja.. där mycket dels tappas på vägen dels läggs till, så vad som står som medvetande i bibeln, kan lika gärna betyda en bit mat som skapade mättnad.. sådan mättnad kan mycket väl liknas vid mättnad på reflektioner och det dr med ljusets reflektioner tolkar ju vissa som våldnader, skuggor som i sin tur tolkas eller säges vara "absolut sant" medan en person bredvid förkastar detsamma.. så att ha bibeln som sanningskälla.. är tja..

Det uppstår ju grupperingar, och ur det antagonism som hela bibeln kryllar av, de tar på sitt sätt ut vartannat.. och kontentan kan nästan bara bli, att det helt enkelt inte finns en sur dåtiden smänniskor mycket att bevara av värde, vad då av deras slutsatsförmågor?

Inte för att materias omvandlingar någonsin är till ända, och att det finns massor ouppklarat men, de där färdiga anbefallningarna är minst sagt sadistiskt strypande och förminskar människan till ett kräk, tycker du verkligen att vi är kräk under solen? oc behöver knäböja alt. som inom islam.. slänga oss mot marken som kryp och titta uppåt och erkänna vårt låga status?

Jag tycker inte, jag ser det som galet. Men måste respektera dina galna konceptuella besvär, liksom andras.. du utvecklas ju, kanske du bara vill röra om som barn rör om i en myrstack, isf är du inte ensam om att älska de galna lekarna och äventyra lite, folk sitter och ber till en gubbe ännu.. vad kan man göra åt det?
De tror att vi är fördömda och har ett utstakat öde.. låt mig säga att jag tycker det är minst sagt förolämpande med den attityden, ignorant.. och ganska dumt också när det vill sig,. Ma täpper för sinnena, och jamsar med, inget mer.
Citera
2013-01-04, 14:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Humoren .... den tillsiktade såväl som den ofrivilliga .... är lockande (1).

Citat:

'Vi' har förstått innebörden av ditt mantra, men inte att det nödvändigvis är sant.

Citat:

Se (1).

Citat:

På senaste tiden har 'gud' ..... genom undermåligheten i 'beviserna' för honom .... fått flytta målstolperna en hel del. FRÅN ett tidigare, iblant någonlunda hyfsat rationellt närmande TILL foliehatts-land.

Stackars 'gud' ... med vännar som dessa behövar han inga fiender.
Citera
2013-01-04, 14:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
anledningen att de pratar så mycket är för att jag pratar så mycket med dom, och jag bevisade 'gud' för dom, så de blev rädda och försöker komma på massa argument mot det, men det verkar som de har börjat inse sanningen, men de har inte riktigt förstått bevisen än, så de har inte förstått varför medvetandet är evigt.

Jag har kollat lite på vad du skriver och det du gör är äkta Darhma eller vad det heter.
Lästa om Darma och Karma och som jag förstår det så får man god darma av att "visa människor till gud" och då betyder det inte visa människor till en falsk religion utan istället visa folk till sitt eget tredje öga och allt som det innebär när man väl fått upp den dörren.

Så jag har tänkt så om dig idag, den där jävla edyson stter och arbetar på Darma och det går tammefan bra för han också..

Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Ja efter dina glasklara inlägg och din genomtänkta och beundransvärda logik så är vi samtliga medvetna om ovanstående. Nu ägnar vi oss mest åt att retas lite med varandra och smågnabbas lite stolligt, men på det stora hela så har du övertygat oss alla!

Underbart
Men intelligent design var det enda som fick mig att börja tänka lite mer logskt bara och sen när orden fått "smälta " lite i huvudet så förstod jag..

Vi är inte vad vi blivit lärda att vi är, vi är mycket mer än vad dom försöker få oss att tro att vi är..

Kan knappt vänta tills jag får upp tredje ögat, ska försöka rejält ikväll..

Kram
Citera
2013-01-04, 14:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Whoopie, pop-psykologi.

NU har du säkert övertygat dig själv om, att du ÄR Keanu Reeves, att du HAR 'vunnit' och att 'gud' existerar.

Är din ideologiska autism diagnosticerat? Får du någon hjälp för att kunne anpassa dig till verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in