2013-01-04, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Inte för att materias omvandlingar någonsin är till ända, och att det finns massor ouppklarat men, de där färdiga anbefallningarna är minst sagt sadistiskt strypande och förminskar människan till ett kräk, tycker du verkligen att vi är kräk under solen? oc behöver knäböja alt. som inom islam.. slänga oss mot marken som kryp och titta uppåt och erkänna vårt låga status?
nä, jag tycker definitivt inte att vi är kräk. det där med att knäböja fungerar för vissa, som en form av meditation, som gör att man får inre kraft.

tänk på att yin och yang finns i allt, så religioner innehåller både ondska och godhet.
Citera
2013-01-04, 14:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kan knappt vänta tills jag får upp tredje ögat, ska försöka rejält ikväll..

Bara du inte blir besviken.

Som du redan vet, då är mitt tredja öga öppnat, och ingen 'gud' manifesterade sig av den anledning.
Citera
2013-01-04, 14:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
tänk på att yin och yang finns i allt, så religioner innehåller både ondska och godhet.

Ditt missbruk av tao'istisk filosofi är inte bättra än din övriga semantiska akrobatik.

Yin/yang kan sägas att relatera till kosmiska polariteter. Gott/ont är människoskapade 'värden'.
Citera
2013-01-04, 14:56
Medlem
Citat:

Underbart
Men intelligent design var det enda som fick mig att börja tänka lite mer logskt bara och sen när orden fått "smälta " lite i huvudet så förstod jag..

Vi är inte vad vi blivit lärda att vi är, vi är mycket mer än vad dom försöker få oss att tro att vi är..

Kan knappt vänta tills jag får upp tredje ögat, ska försöka rejält ikväll..

Kram

Ja nog har det smält en hel del i ditt huvud!

Själv käkade jag en stark chili igår och det påverkade min mage rejält så jag vaknade med ett nästintill vidöppet tredje öga och fick rusa in på toaletten, tack o lov så lyckades jag undvika en kattastrof av tredje graden!
Citera
2013-01-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ditt missbruk av tao'istisk filosofi är inte bättra än din övriga semantiska akrobatik.

Yin/yang kan sägas att relatera till kosmiska polariteter. Gott/ont är människoskapade 'värden'.
alla dualismer är i grunden människoskapade (eller medvetandeskapade, rättare sagt), som upp och ner, ljus och mörker, ondska och godhet, smärta och lycka, materialism och idealism, teism och ateism... falska dikotomier allihopa, eftersom 'allt är ett' enligt yin och yang, för att utan ett medvetande som separerar himmel och jord, är allt ett.
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-04 kl. 15:04.
Citera
2013-01-04, 15:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Bara du inte blir besviken.

Som du redan vet, då är mitt tredja öga öppnat, och ingen 'gud' manifesterade sig av den anledning.

Men skärp dig nu , tror du att du kommer hitta gud i ditt tredje öga så har dom tappat dig för många gånger på huvudet som liten..

Det var ju en kille jag skrev med som prata om att religionerna säger att det är ENBART onda varelser i det tredje ögat, och dom kontrollerar människor och ger dom konstiga tankar osv osv..

Så ännu en gång så får jag väl påpeka att du gör det som religionerna vill att du ska göra..

Ignorerar tredje ögat och tror att den har med ondska att göra, när den är det som kan få dig att föstå vad världen och dig själv egetnligen är och VAD livet går ut på..

Kram
Citera
2013-01-04, 15:06
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ja, varför inte: "I drink, therefore I am" dugar väl bra fortfarande.
Eller: "Jag är subjekt i ett påstående, alltså finns jag."
Citera
2013-01-04, 15:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Ja nog har det smält en hel del i ditt huvud!

Själv käkade jag en stark chili igår och det påverkade min mage rejält så jag vaknade med ett nästintill vidöppet tredje öga och fick rusa in på toaletten, tack o lov så lyckades jag undvika en kattastrof av tredje graden!

Klart att din röv är ditt tredje öga, för du har nog ignorerat att du har ett tredje öga mitt i hjärnan.. Hela livet. Jag skulle kalla rövva för 4e ögat isf.

Jag har säkert fått massa idéer från mitt tredje öga, och du har säkert förvandlat ditt tredje öga till ben genom att äta gifter och inte ta hand om dig själv med rätt mat för ett växtätande djur som människan..

Kram
Citera
2013-01-04, 15:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
alla dualismer är i grunden människoskapade (eller medvetandeskapade, rättare sagt), som upp och ner, ljus och mörker, ondska och godhet, smärta och lycka, materialism och idealism, teism och ateism... falska dikotomier allihopa, eftersom 'allt är ett' enligt yin och yang, och utan ett medvetande som separerar himmel och jord, är allt ett.

Visst, visst. Om vi som premisser först antar matrix-modellen .... som du ännu inte har demonstrerat validiteten av.

T.ex. som att landa på min tomt efter att ha transcenderat gravitationen.

Du har börjat cirkla något så hemsk i dina 'argument'. I ena inlägget 'bevisar' du 'matrix'-modellen med hjälp av semantisk akrobatik. I nästa inlägg 'bevisar' du din semantiska akrobatik med hjälp av matrix-modellen.

Lär dig av KKP, han upprepar endast samma mantra i inlägg efter inlägg ... utan hänsyn till finurligheter såsom dina (allegoriska) 'två ekvationer med 10 okända faktorer'.
Citera
2013-01-04, 15:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men skärp dig nu , tror du att du kommer hitta gud i ditt tredje öga så har dom tappat dig för många gånger på huvudet som liten..

Jag trodde faktisk, att jag mycket tydligt påpekade, att det INTE finns någon 'gud' associerat med det tredja ögat.

Citat:
Det var ju en kille jag skrev med som prata om att religionerna säger att det är ENBART onda varelser i det tredje ögat, och dom kontrollerar människor och ger dom konstiga tankar osv osv..

Så du vill INTE ha det tredja ögat öppnat, trots att du vill försöka öppna det i kväll??

Citat:
Så ännu en gång så får jag väl påpeka att du gör det som religionerna vill att du ska göra..

Ja, det är det som motiverar mig till min omfattande religions-kritik, nu när vi ändå är inne på paradoxer.

Citat:
Ignorerar tredje ögat och tror att den har med ondska att göra, när den är det som kan få dig att föstå vad världen och dig själv egetnligen är och VAD livet går ut på..

Men den 5te dimension går bra? Trots att demonstrationen av den blev en fiasko.
Citera
2013-01-04, 15:17
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
nä, jag tycker definitivt inte att vi är kräk. det där med att knäböja fungerar för vissa, som en form av meditation, som gör att man får inre kraft.

Därifrån till att vi är ett och drivs av ett, en och samma och därmed har de tvivlen, förkastningarna och mkt kraftiga förskjutningarna inom oss vr och en, är att gå över gränsen och röra sig med mytologiska förklaringar, jag hoppas att du ändå håller ordens definitioner för mänsklig måttstock på vad ting ÄR, vad människa någonstans ÄR, för du liskom likställer en indiers kval som varande relevanta och äkta, i indien finns daliter, vilka just rangordnas efter liknande koncept som återfinns i bibeln.. det tycker du kanske är rätt.. att det därmed är naturligt att vara djupt ängslig och leva med konstant ångest, för det är ju "vår enade kraft" entiteten.. i oss som gör det så rätt?

För nog förstår du väl att världen i dessa dagar efter en itt på ionternet är ganska liten, på en enda dag reser du över hela planeten för snabb uppdatering, men vad får du veta.. att guds kraft enar oss alla? Att femtio år är samma som fem timmar.. ?
ok, du tycker inte vi är kräk, ändå lever folk som kräk.. hur får du ihop det? skulle det vara yin och yang.. att när du är lycklig så måste det generera olycka för någon annan och ditt svar är att det är naturligt? utefter din uppställning av motsatsförhållanden?

eller hur tänker du, delar du upp yin-tanken för dig utan samband med andra och isf vilka.. tar du med samtliga folk eller enbart individer du kan relatera till? du behöver ju få ihop yin-yang-harmonin, för att påstå det är den naturliga källan som allt emanerar ur... för att säga det är naturligt med hat och inte alls drivet och påverkansbart.. eller ?

jag föärstår det som att yin ocg yang för dig är något statiskt i sin rörelse, kritiskt men stabilt, eftersom det är så stabilt och går att läsa om i fast bokform, så måste det vara sant.. ? är det din förklaring, att så är det bara, människor svälter p.g.a tin -och -yang-kraften, det är naturligt att vra melodramatisk? även schizofreni är egentligen yin och yang ju.. i sin "rena form" helt immateriell..
Citera
2013-01-04, 15:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Eller: "Jag är subjekt i ett påstående, alltså finns jag."

För att vara helt ärlig, då har jag ett kunskapsgap omkring det här med vad som är vad i subjekt/objekt uppställningen.

Jag bör säkert snarast förkovra mig, före apologetikerna upptäckar detta och användar det emot mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in