Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
nä, jag tycker definitivt inte att vi är kräk. det där med att knäböja fungerar för vissa, som en form av meditation, som gör att man får inre kraft.
tänk på att yin och yang finns i allt, så religioner innehåller både ondska och godhet.
Därifrån till att vi är ett och drivs av ett, en och samma och därmed har de tvivlen, förkastningarna och mkt kraftiga förskjutningarna inom oss vr och en, är att gå över gränsen och röra sig med mytologiska förklaringar, jag hoppas att du ändå håller ordens definitioner för mänsklig måttstock på vad ting ÄR, vad människa någonstans ÄR, för du liskom likställer en indiers kval som varande relevanta och äkta, i indien finns daliter, vilka just rangordnas efter liknande koncept som återfinns i bibeln.. det tycker du kanske är rätt.. att det därmed är naturligt att vara djupt ängslig och leva med konstant ångest, för det är ju "vår enade kraft" entiteten.. i oss som gör det så rätt?
För nog förstår du väl att världen i dessa dagar efter en itt på ionternet är ganska liten, på en enda dag reser du över hela planeten för snabb uppdatering, men vad får du veta.. att guds kraft enar oss alla? Att femtio år är samma som fem timmar.. ?
ok, du tycker inte vi är kräk, ändå lever folk som kräk.. hur får du ihop det? skulle det vara yin och yang.. att när du är lycklig så måste det generera olycka för någon annan och ditt svar är att det är naturligt? utefter din uppställning av motsatsförhållanden?
eller hur tänker du, delar du upp yin-tanken för dig utan samband med andra och isf vilka.. tar du med samtliga folk eller enbart individer du kan relatera till? du behöver ju få ihop yin-yang-harmonin, för att påstå det är den naturliga källan som allt emanerar ur... för att säga det är naturligt med hat och inte alls drivet och påverkansbart.. eller ?
jag föärstår det som att yin ocg yang för dig är något statiskt i sin rörelse, kritiskt men stabilt, eftersom det är så stabilt och går att läsa om i fast bokform, så måste det vara sant.. ? är det din förklaring, att så är det bara, människor svälter p.g.a tin -och -yang-kraften, det är naturligt att vra melodramatisk? även schizofreni är egentligen yin och yang ju.. i sin "rena form" helt immateriell..