2012-12-02, 14:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
får man inget riktigt svar på sitt inlägg från dig?

Hur löd frågan?
Ursäkta jag missade den, tror vi är på olika sidor totalt bara så vi kanske inte kan lära oss nått av varandra..

Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Men du kan bara inte tänka tanken att hjärnan själv kan komma på dessa saker? Omedvetet självklart. Jag har liksom haft sedan jag vart liten, vid ett tiotal gånger, återkommande stunder där jag upplever att det är massor av människor som skriker på mig. Alltså röster i min skalle, de inte på något sätt verkliga utan något min hjärna fått för sig.

Tror du även att drömmar är sanna och att de sker?`Det är också något hjärnan hittar på.

Psykedeliska droger är hallucinogena och hallucinationer representerar inte verkligheten.

Skräpdelen i DNAt är mestadels repetitiva sekvenser som inte bär någon särskilt viktig information. Detta vet man för att i dessa repetitiva sekvenser finns stora skillnader mellan olika individer.

Ja då har du väl ett undermedvetet som vill säga nått kanske du skulle behöva hypnosterapi..
Jag ska hur som helst testa att lära mig det för att försöka förstå mer. Fruktansvärt intressant och god blessed the internet..

Och vad representerar psykadeliska droger då?

För jag tog själv psykadeliska droger och blev placerad i min flickväns huvud och fick se henne snusktankar om andra killar.. Där har du en upplevelse som kan förändra dig och göra dig till en bättre person..

Om man nånsin skulle våga göra nått sånnt om man visste innan att sånnt kan hända hahaha njjaa då skkulle det nog vara för läskigt.. att ta tag i sina demoner..

Jag rensade bort all svartsjuka jag nånsin haft med den upplevelsen så visst blev jag en bättre människa av upplevelsen precis som många andra.. Bill Hicks med..

Men du kan heller inte säga att det skulle vara omöjligt att skräpDNA egentligen är nått helt annat som tex. ett kunskapsbiblotek som folk gått in i på nått sätt för att dra till sig kunskaper genom hypnos eller droger..

Datorernas kretsar var det ett gäng forksare i USA som kom på genom att ta psykadeliska svampar och sen kunnde som se och koppla strömmen i deras tripp utan att röra en muskel och då testade dom fram dom här datorkretsarna vi använder än idag...

Så helt klart intressant om hypnos kan göra så man öppnar det som droger har öppnat åt folk och som överintelligenta människor alltid haft öppet... eller??
Citera
2012-12-02, 14:53
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hur löd frågan?
Ursäkta jag missade den, tror vi är på olika sidor totalt bara så vi kanske inte kan lära oss nått av varandra..
mest otydligt att du svarade på mitt inlägg eller inte. ser inte så mycket kommentarer heller på det jag skrev.
Citera
2012-12-02, 14:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
mest otydligt att du svarade på mitt inlägg eller inte. ser inte så mycket kommentarer heller på det jag skrev.

Men vi kan nog komma till slultsats att vi inte skulle lära oss nånting av varandra helt enkelt för vi kan inte förstå varandra..
Citera
2012-12-02, 15:05
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Men vi kan nog komma till slultsats att vi inte skulle lära oss nånting av varandra helt enkelt för vi kan inte förstå varandra..
otrevlig inställing i mitt tycke. kan du ändå inte försöka, eller ska jag inse jag skrev inlägget helt onödan för du tycker det är onödig att svara?
Citera
2012-12-02, 15:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
otrevlig inställing i mitt tycke. kan du ändå inte försöka, eller ska jag inse jag skrev inlägget helt onödan för du tycker det är onödig att svara?

Du vill inte veta mitt perspektiv på nånting tror jag för jag har skrivit vad jag grävt fram..
Citera
2012-12-02, 16:51
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Hur löd frågan?

Ja då har du väl ett undermedvetet som vill säga nått kanske du skulle behöva hypnosterapi..
Jag ska hur som helst testa att lära mig det för att försöka förstå mer. Fruktansvärt intressant och god blessed the internet..

Och vad representerar psykadeliska droger då?

För jag tog själv psykadeliska droger och blev placerad i min flickväns huvud och fick se henne snusktankar om andra killar.. Där har du en upplevelse som kan förändra dig och göra dig till en bättre person..

Om man nånsin skulle våga göra nått sånnt om man visste innan att sånnt kan hända hahaha njjaa då skkulle det nog vara för läskigt.. att ta tag i sina demoner..

Jag rensade bort all svartsjuka jag nånsin haft med den upplevelsen så visst blev jag en bättre människa av upplevelsen precis som många andra.. Bill Hicks med..

Men du kan heller inte säga att det skulle vara omöjligt att skräpDNA egentligen är nått helt annat som tex. ett kunskapsbiblotek som folk gått in i på nått sätt för att dra till sig kunskaper genom hypnos eller droger..

Datorernas kretsar var det ett gäng forksare i USA som kom på genom att ta psykadeliska svampar och sen kunnde som se och koppla strömmen i deras tripp utan att röra en muskel och då testade dom fram dom här datorkretsarna vi använder än idag...

Så helt klart intressant om hypnos kan göra så man öppnar det som droger har öppnat åt folk och som överintelligenta människor alltid haft öppet... eller??

Ahh, att man får upplevelser som är overkliga betyder inte att de är sända från någon annan stans... Hjärnan är inte så enkel att de overkliga upplevelser behöver ha övernaturliga förklaringar. Den är komplex nog.

DNA kodar för olika proteiner, i princip inget annat. Att ett protein skulle på något sätt vara involverat i kunskap är mycket otroligt.
Citera
2012-12-02, 17:53
Medlem
koffskis avatar
Glömde skriva: SkräpDNA det kodar inte för proteiner. Det är alltid inaktivt och mestadels repetitiva sekvenser av baser. Eftersom detta inte kodar, uttrycker några gener så kan det inte tillföra någon kunskap till dig.
Citera
2012-12-02, 17:57
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Du vill inte veta mitt perspektiv på nånting tror jag för jag har skrivit vad jag grävt fram..
ehh, jo,

sluta gissa vad jag tänker.
Citera
2012-12-02, 23:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ahh, att man får upplevelser som är overkliga betyder inte att de är sända från någon annan stans... Hjärnan är inte så enkel att de overkliga upplevelser behöver ha övernaturliga förklaringar. Den är komplex nog.

DNA kodar för olika proteiner, i princip inget annat. Att ett protein skulle på något sätt vara involverat i kunskap är mycket otroligt.

klart dom kommer från nånstans..

Och vem placerade mitt perspektiv inne i min förra flickväns huvud när jag och hon tog LSD så hon tillåmed svarade med ord på en fråga som jag tänkte lixom.. Då blir det läskigt..

Det hjälpte mig hur som helst att ta bort all min svartsjuka som jag nånsin hade förut..

Citat:
Glömde skriva: SkräpDNA det kodar inte för proteiner. Det är alltid inaktivt och mestadels repetitiva sekvenser av baser. Eftersom detta inte kodar, uttrycker några gener så kan det inte tillföra någon kunskap till dig.

Men vi kan inte veta ändå... säger dom skräpDNA tror jag direkt att dom gömmer något väldigt viktigt..

Fan dom gömmer väl LSD för evigt så varför inte gömma DNAsanningen..

Jag har aaldrig hört några röster i huvudet nånsin eftersom jag skulle haft ett och ett annat att säga tillbaka tror jag hhahaAH.. närå..

Fruktansvärt intressant hur som helst och jag skulle gärna kolla upp dina tidigare liv åt dig och om det kanske är en viking i dina andra liv som skriker att han varit tammefan kung över östersjön och massa trams.. vem vet..

Fruktansvärt intressant med hypnos fortfarande ..

Varje gång jag kollar på hypnos och skrattar medans jag tänker att det där är en del inom mig också , det undermedvetna..
Och då känns det tammefan som mitt undermedvetna hjälper mig att skratta så tårarna flyger när jag ser på hypnos.. Kan känna att det typ sprudlar av skratt genom magen på nått sätt helt sjukt.. men bara när jag verkligen kkänner att jag skrattar åt en del av mig själv och hur flummigt den delen av mig egentligen är, och fruktansvärt snällt..

Jag kan varken förneka att jag är en själ eller har ett undermedvetet eller att det finns högre intelligenser eller gud för jag tycker bevisen redan existerar framför ögonen på oss..

Men det handlar väl om perspektiv ..

KRam
Citera
2012-12-03, 00:43
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
@Troll0lz

Jag kan ärligt säga att jag har aldrig syndat sedan jag var 20.
Jag valde då att gå ur kyrkan då jag saknade tro.
I den begreppsvärld jag gick in i då, saknar synd en entitet.

Kristna kan hävda jag syndar men jag kan aldrig göra det.
För mig finns endast ett moralsystem som jag kan följa eller bryta mot.
Det är mina etiska värderingar och min förmåga att svara upp mot dessa som jag kan bedömmas mot.
Av andra ateister då, för kristna är jag ju för evigt förtappad.
Men synden som riktsnöre och begrepp upphör att ha en relevans för mig.

Så enligt mig klarar människor utmärkt av att leva ett liv utan synd.
Man kan dock fundera över en persons moral.
Men det är en liten avstickare, dock tänkvärd.

On Topic:
Jag skulle vara likväl försiktig att hävda att alla människor syndar.
Min morfar tex, en av de finaste människor jag har haft privilegiet att känna är nog en människa jag skulle kunna tänka var en människa som var utan synd i sitt leverne. Aldrig hört honom säga ett ont ord om någon, aldrig sett han vred. Fanns alltid där att hjälpa andra. Han gjorde aldrig något ont. Så med mindre än att man kan läsa en människas tankar kan man bara inte hävda rakt av att alla människor syndar. Om man gör det ändå, då tar man inte bara saker för givna utan sätter sig även till doms.

Detta är inget jag bara hävdar för att på något sätt vinna debatten för det saknar betydelse för mig utan för att påvisa att det finns faktiskt människor som är så fina medmänniskor bland oss. Man kan bara inte avfärda dem generellt som syndare som alla andra, med mindre än att man vet vad de tänker. Det är min poäng.

Och ser man Jesu ord mot bakgrund av dessa människor så tror jag meningen med Jesu ord kan ha varit att man faktiskt kunde gå och inte synda mer. En annan tolkning som kan vara lika relevant kan vara att Jesus menade att kvinnan skulle gå och inte bedriva äktenskapsbrott mer, väl medveten om att hon skulle falla för andra synder som alla andra människor.

Personligen anser jag båda tolkningarna som lika valida, det är svårt, mycket svårt skulle jag vilja hävda, att den ena tolkningen skulle ha mer tyngd än den andra.

Sedan tycker jag du springer lite fort förbi en del centrala punkter i den katolska tolkningen.
I Luk 1:28, där ängeln kallar henne "full av nåd". Hur tolkar du det stycket ?
Jag tycker det är ett väldigt centralt stycke i bibeln faktiskt.

Jag har mycket svårt att se en annan tolkning än att människor enligt bibeln faktiskt KAN födas rena och fria från synd om det är Guds vilja. För just som citatet ger är det ju nåden som är den egenskap som står i skarpast kontrast mot Satans högmod.

Sedan ger ju nästa stycke inte dig stöd om Marias ställning som Jesus like då det ger:

Tycker det går på tok för fort för dig här.

Nej jag tycker inte du får riktigt ihop ditt resonemang om en generell synd och ditt snabba avfärdande av Maria faktiskt. Tycker den argumentation jag gett står sig väl mot din tolkning imho. Som minst borde den ge att den inte är fel och minst lika valid som den du gett hittills.
Trots att jag är en avfälling

Okej, då vet jag i alla fall hur du ser på synden.
Men för mig som är kristen så anser jag den totala motsatsen av vad du säger.

Känner igen det du berättar om din morfar. Han låter som en fin och god människa, en människa som gjorde goda gärningar. Beskrivningen av din morfar stämmer överrens exakt med hur min morfar var faktiskt.

Men som kristen så anser jag ändå att INGEN människa ärver evigt liv om denne inte har accepterat Jesus som sin Herre och Frälsare, eftersom det står skrivet att vi inte kan göra någonting för att ärva evigt liv, våra goda gärningar resulterar inte till evigt liv. Det är endast tron på Sonen som ger oss evigt liv.

Ja, det är en intressant vers.. "full av nåd". Hon hade ju givetvis ett mycket viktigt uppdrag; att föda jordens frälsare. Därför var hon kanske "full av nåd", vad vet jag. Det är ingenting jag kan säga något om egentligen, utan jag hänvisar bara till det som Bibeln säger, på flera ställen, att ALLA har syndat.

Förstår din poäng helt och hållet. Dock så håller jag inte med om mycket av det du skriver, då jag faktiskt tror bokstavligt på Bibeln. Så egentligen är det inte lönt att fortsätta debatten för den leder ingenstans ändå.

Haha, avfälling..
Då säger jag; Frid vare med dig, avfälling!
Citera
2012-12-03, 01:07
Medlem
KungPungPats avatar
Passa dig för vetenskapen nu för dom bevisar vad gud är nu.. Så passa dig för sanningen, ignorera vetenskapen, läs boken bibeln, skriven av människor, editerad av människor, omediterad av några fler osv osv..

Fred!
Citera
2012-12-03, 01:11
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz

Nej du har rätt att det kanske inte leder någon vart.
Min avsikt har aldrig varit att "konvertera" dig i någon riktning.
Ville bara poängtera att det finns nog så valida tolkningar man kan göra om synden,
som är helt skilld från din tolkning och ändå hamna väl inom de kristna ramarna.

Tack, frid vare med dig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in