Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Bara att punga ut me dina 500 euro TS åt mig då. För det är bara att ta godtycklig missionärsbok så får du se på Guds bevis otaliga gånger. Läs en bok om änglaupplevelser. Tål inte att folk säger att det finns noll bevis för Guds existens, det påstås jämt. Kanske de är blinda de som säger sådana saker. Läs nån religiös bok, läs om änglar, nära döden upplevelser. Öppna ögonen. TS, jag behöver inte dina euron, men öppna dina ögon så kan du läsa om en massa bevis.
Men det du klassar som bevis räknas inte som det av samhället. Blinda? Det är ju ni som förnekar evolutionen, som har otroliga bevis, som borde klassas som fakta (eller är fakta). Det jag har sagt tidigare i flera trådar, att du kan inte använda subjektiva upplevelser som bevis, då vi som vet hur mänsklga hjärnan fungerar, förstår hur känsliga människor är för hallucinationer och vanföreställningar. Nära döden upplevelser är inget bevis alls! Det finns vetenskapliga förklaringar för nära döden upplevelser. Och logiskt sätt förstår man varför människor upplever detta. Om en man tex håller på att drunkna, "ser han sitt liv framför sina ögon". När man håller på att dö, vad är den mest frågade frågan? "Vad händer efter detta?". Du får syrebrist som försämrar ditt medvetande och som gör att du kan se saker. Och så klart ser du kanske ljuset och änglar, eftersom det är den här mytologin som du har hört av religionskunskap eller indoktrinering.
Jag upplever tex själv sömnparalyser rätt ofta, eftersom jag är stressad. Flera människor tror att sömnparalyser är tecken på att demoner är i närheten av dig, men så är inte fallet. Här är en sann och logisk förklaring för sömparalys
"Sömnparalys eller sömnförlamning är ett förlamande tillstånd som kan uppkomma när man håller på att somna eller vakna. Under REM-sömnen stänger hjärnan av de flesta av kroppens viljestyrda muskler för att man inte ska röra sig när man drömmer. När man sedan drömmer att man till exempel springer känns det helt verkligt trots att man i verkligheten inte vevar med benen i sängen. Det enda undantaget är ögonen, som i verkligheten rör sig som i drömmen. Vid sömnparalys stängs muskelkontrollen av för tidigt eller slås på för sent så att man inte kan röra sig trots att man är vaken. Om man inte vet vad som har hänt får man lätt panik när tillståndet uppkommer, men det är inte farligt och går över av sig självt efter ett tag.
Vissa människor kan få hallucinationer av olika slag när de är i sömnparalys, s.k. hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Dessa kan bestå i skräckfyllda känslor av att någon är i rummet eller vid sängen samtidigt som man själv inte kan röra sig. Den förlamning och de hallucinationer man upplever vid sömnparalys, är således delar av REM-sömnen som stannat kvar trots att man redan har vaknat. Ofta känns det som om man inte kan andas, som om man håller på att kvävas."
Så jag tänker objektivt och istället för att bara kasta iväg allt förnuft och trotsa vetenskapen, försöker jag att hitta förklaringen till det här, vilket jag hittade då jag sökte på det.
En Engelsk förklaring:
"Sleep paralysis is paralysis associated with sleep that may occur in healthy persons or may be associated with narcolepsy, cataplexy, and hypnagogic hallucinations. The pathophysiology of this condition is closely related to the normal hypotonia that occurs during REM sleep.[1] When considered to be a disease, isolated sleep paralysis is classified as MeSH D020188.[2] Some evidence suggests that it can also, in some cases, be a symptom of migraine.[3][4] "http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
En artikel om förklaringar för nära döden upplevelser: http://richarddawkins.net/articles/643074-peace-of-mind-near-death-experiences-now-found-to-have-scientific-explanations
http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=peace-of-mind-near-death
Som jag sa tidigare "Det du klassar som bevis är något människor upplever själv, och som man inte kan lita på, eftersom vi vet hur känsliga människor är för hallucinationer och vanföreställningar." Vi måste tänka objektivt, annars förs inte vetenskapen framåt och vi kommer aldrig att avtäcka Universums mysterium.
Varför vetenskapsmännen inte klassar det du säger som bevis, är därför att det ser det som en subjektiv upplevelse som inte kan klassas som bevis, eftersom det är opålitligt. Ge oss bevis som är objektivt, fysiska saker och beskådningar av Kosmos, inte något som människor bara hör och ser som är baserat på ingenting pålitligt. Hur kan ni acceptera detta som bevis, men ni säger att evolutionen, och "jag antar att jorden är 4,6 miljarder år", är falskt eftersom det inte finns bevis, då det finns fossiler, vetenskaplig data av stenar, massa, ämnen, vår genetik och objektivt studerande av Universum och vår jord. Oerhört mycket bevis som inte kommer från den mänskliga upplevelsen eller det opålitliga psyket.
Senast redigerad av Frijs 2011-11-17 kl. 21:11.
Senast redigerad av Frijs 2011-11-17 kl. 21:11.