Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Ok, på ett filosofiskt plan håller jag med om det mesta av det där MEN...
Att du inte kallar övernaturliga saker övernaturliga betyder inte att de inte är det.
Så jo, du tror på det övernaturliga. Det icke påvisbara. Inte allt, men sure as heck en del. Du kan inte lägga fram sådana saker som om de vore fakta. Du kan däremot säga att du tror på dem och har haft upplevelser.
Jag har utvecklat min egenskap att kunna avgöra om nån pratar från hjärtat eller inte..
Jag började lyssna på människor på internet och märkte att det var lite annat bakom orden i jämförelse med politikers sätt att aldrig ge några raka svar eller nån fakta..
Sen har jag pusslat med vetenskap och folks åsikter på det som är utanför det bevisbara. Som korruption i samhället , klart det är omöjligt att bevisa så länge inte politiker erkänner att dom är korrupta eller hur?
Det är inte svårt att avgöra om nån är ärlig eller drar en lögn, kolla på internet, jämför politiker men vanligt folk och se själv hur enkelt det är att dra en linje mellan profesionella lögnare och vanligt folk som har ett anat syfte med det dom säger..
Och jag får lixom bara läsa folk som varken läst vetenskapen eller hört på några människor, medans jag har passat på och lära mig så mycket och brett som möjligt och samtidigt lyssna på alla sidor i olika frågor.. Bara för internet öppnade den dörren och jag gick igenom för att jag behövde svar som politiker och samhället inte gav.
Och nu sitter vi här..
Gud är bevisad med vetenskap och logiskt tänkande som alla har..
Allt och alla en del av det som folk kallat för gud, ett intelligent energinät som allt och alla är en del av och som finns överallt.. Har även hört att det är mörk materia som är gud som kanske är det som atomerna snurrar runt och som vi kan se med starkt mikroskop..
Som skrivet förut att om du zoomar in på din hand eller en betongvägg så kommer du alltid se samma sak, atomer som snurrar snabbt runt 99,9% luft/antgaligen mörk materia..
Och så har vi religionerna som ska kriga mot varandra..
Vita mot svart och svarta mot vita..
Rika mot fattiga.
Osv osv..
Och alla är fortfarande en, men politikerna tjänar på att dela upp os i 511 olika folkgrupper så vi kan kriga mellan folkgrupperna sitället för att se den verkliga boven..
Religionerna och staten fick folket att inte förstå att dom är eviga själar och vi alla är en..
Och gud har alltid funnits och är allt och inte nån som springer runt på 2 ben, som många kristna och muslimer antagligen kommer att tro om nån utomjording skulle komma och presentera sig som Elohim.
klart dom skulle avguda Elohim utan att förstå att det egentligen är Satan, eftersom Elohim antgaligen inte kommer hit innan vi skapat fred och bjudit in dom..
Om dom ens existerar, vi skulle inte få reda på det innan vi skapat fred så..
detta är bara min syn..
Har vi inte skapat fred på Jorden, och en utomjording kommer och säger sig viljaskapa fred och rädda människor.. Då är det Satan själv som har kommit för att göra "endtimes"..
Har vi däremot skapat fred på Jorden (mycket osannolikt). Så skulle Elohim direkt dyka upp och ge oss teknologier som är 25 000 år före våran utveckling teknologiskt..
Så det är människor som avgör antar jag och det ser ut som satan är den som kommer att dyka upp för många av er..
Tur som fan att man förstår vad gud är och dessumtom pengars funktion som inte är att göra det enklare att utbyta tjänster eller vadfan dom menar att pengar skulle användas till..
'
Jag tror inte på något övernaturligt men högre dimensioner "tror" jag på trots att jag tycker det är ganska bevisat eftersom vi kan dra ut i 4e dimensionen och flyga med våran astralkropp..
Det enda övernaturliga är kanske vi egentligen när man ser det från det vetenskapliga som menar att vi har 2 kroppar..
Astralresande är väl fullt bevisbart?
Men på egen hand då dvs..