2012-11-22, 21:44
Medlem
awestbys avatar
Om ni tycker kristendomen eller religion lär ut en bättre moral. än den vi har i västra Europa (sekulär moral humanism) Då kan ni väl flytta till, Irland, Uganda,Somalia,Liberia,Iran,Saudi Arabien.
där samhället är väldigt nära och är vissa gånger en Teokrati

Jag vill gärna höra era argument hur deras människosyn är mindre diskriminerande, mindre orättvis än Sveriges.
Citera
2012-11-22, 21:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Du är ju för fan snudd på brottsligt aningslös! Har du aldrig hört talas om religionskrig eller självmordsattacker i någon guds namn?

Så du menar att den som kan spränga sig själv utvecklat sin naturliga empati genom att vara så mycket människa det bara går?

Nej dom har blivit manipulerade att ge sitt liv utan att känna empati för dom andras liv som avslutas..
Citera
2012-11-22, 21:48
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Så du menar att den som kan spränga sig själv utvecklat sin naturliga empati genom att vara så mycket människa det bara går?

Nej dom har blivit manipulerade att ge sitt liv utan att känna empati för dom andras liv som avslutas..
Rent skitsnack och du Ljuger.

självmordsbombare gör det i religionens namn för att bli martyr och få komma till himlen.

Alltså är det mord som begås i Gud och religionens namn.

Kristendomen visar också till sin fina moral, när det räcker med att be om ursäkt till jesus när man har begått ett allvarligt brott, men om man som mig vägrar tro på Gud så väntar helvetet utan benådning.

Närmare eftertanke, det betyder att alla kriminella och religiösa hamnar i himlen medan alla ateister hamnar i helvetet, hmm kanske inte är så dumt ändå. fan det är ju riktigt bra!!

see you in hell
Senast redigerad av awestby 2012-11-22 kl. 21:50.
Citera
2012-11-22, 21:48
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Om ni tycker kristendomen eller religion lär ut en bättre moral. än den vi har i västra Europa (sekulär moral humanism) Då kan ni väl flytta till, Irland, Uganda,Somalia,Liberia,Iran,Saudi Arabien.
där man samhället är byggt på religionen moral och etik.

Jag vill gärna höra era argument hur deras människosyn är mindre diskriminerande, mindre orättvis än Sveriges.

Sverige är bra förutom att barn är föräldrars ägodel..
Och föräldrar är arbetsgivarens ägodel..
Och arbetgivarnas ägs av pengarskaparna..

Men snart så har vi avslutat slaveri och ägande av andra människor.. Även i Sverige..
Hoppas jag..

Jag vet inte om det är bättre i dom länderna tyvär..
Citera
2012-11-22, 21:49
Medlem
527sidor in i tråden. kommit något bevis ännu?
Citera
2012-11-22, 21:51
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Sverige är bra förutom att barn är föräldrars ägodel..
Och föräldrar är arbetsgivarens ägodel..
Och arbetgivarnas ägs av pengarskaparna..

Men snart så har vi avslutat slaveri och ägande av andra människor.. Även i Sverige..
Hoppas jag..

Jag vet inte om det är bättre i dom länderna tyvär..
Komiska är att Sverige förbjöd Slavari innan kristendomen kom till Sverige.
för att sedan får kristendomens moral där slaveri är lagligt
Citera
2012-11-22, 21:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
527sidor in i tråden. kommit något bevis ännu?

Jag säger kolla på Hubble teleskåpets bilder vid kanten av universum... så såg Bigbang ut , färdigskapaade galaxer... bigbang var mer som attt nån tände lampan..
Citera
2012-11-22, 21:53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Komiska är att Sverige förbjöd Slavari innan kristendomen kom till Sverige.
för att sedan får kristendomens moral där slaveri är lagligt

Förbjöd slaveri och tilllät arbetskraftsinköp..

Fortfarande kyrkan som håller i Sverige..
Citera
2012-11-22, 21:56
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jag säger kolla på Hubble teleskåpets bilder vid kanten av universum... så såg Bigbang ut , färdigskapaade galaxer... bigbang var mer som attt nån tände lampan..
Färdigskapade galaxer? Jag som trodde att de tidiga galaxerna skapades som ett resultat utav fluktuationer, mörk materia och gravitation. Så fel man kan ha.
Citera
2012-11-22, 21:56
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Du vägrar bara förstå.
Citera
2012-11-22, 22:00
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Förbjöd slaveri och tilllät arbetskraftsinköp..

Fortfarande kyrkan som håller i Sverige..
arbetskraftinköp med det menar du fri handel? som gjorde Visby till en av de största hamnstäderna, som gjorde att tyskar och holländare kunde få Sverige ur bronsåldern och in i nutiden.

Alltså hela grunden till vad Sverige är idag.

Kyrkan har ingen makt alls kvar i Sverige som väl är.
Citera
2012-11-22, 22:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

När får vi din fullständiga ID-fabulation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in