2012-12-01, 10:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Det slog mig att jag nog inte fattat vad det är som diskuteras? Diskuterar ni bokstavstroende, sekter, bevisföring eller vad?
Jag menar, hur svårt är det att hitta motsättningar i religiösa skrifter? Eller rena faktafel? Det är väl inte många som tror att det är särskilt svårt???

Att tro är just tro och inte kan bevisas med vetenskaplig metod är och har väl varit självklart dom senaste 2000 åren, eller?
Så vad handlar tråden egentligen om?

Jag kör bevisföring jag men jag vet inte riktigt vad andra håller på med här.. men jag går min väg här och delar med mig..

Känns som beviset för gud kan vara hypnos..

Eller låt mig fråga dig, vad är det som styr en människa som är hypnotiserad?
För det är helt uppenbart att dom inte är i kroppen när dom är hypnotiserade, dom är som en åskådare åt sin kropp som styrs av nån intelligens..
Citera
2012-12-01, 10:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Säger du att du inte ser nån intelligens i naturen eller desingerna på djur trots att intelligens är problemlösande och problemen som djuren behövde överkomma fanns redan där när dom skapades genom diverse specieliserade egenskaper för varje djur..

Ja, det har jag sagt (om ditt ID-postulat) sådär 50-100 gånger, vanligen i samband med att jag efterlysar belägg för ditt postulat.

Citat:
Sen om du inte kan förstå att du har den högsta inttelligensen inom dig i diit undermedvetna.. där har du kontakten till högre intelligenser, ateister kämpar hårt för att tysta ner magkänslan antar jag..

Dina fantasi-skapelser blir inte sanna av att framföras som mantra-mässande.

Citat:
Men allt är upp till dig, kan du inte se igenom lögnerna och allt skit här på jorden så får man repetera liv i andra kroppar för att lära sig samma läxor om man inte förstod det man skulle göra...

DIN propaganda är ...... även med propaganda-mått ..... mycket undermålig. Det finns ingen anledning till att ta den allvarligt.

Citat:
Så ingen kan göra fel.. man kan bara bli bortkopplad tidigt i åldern, bortkopplad från sanning och kärlek och sen kan ondska och deppresioner utvecklas , sjukdommar som egentligen handlar om lögner som existerar i samhället medn som ingen vågar prata om..

Jag är själv tämligen idealistisk och har varit en aktiv 'pionjär' på en del områden (jag menar inte att jag var 'ursprunget' till dessa idealistiska aktiviteter, endast att jag var tidigt framme).

Du slösar bort ditt liv med självömkande gnäll och med att vara wannabe guru om saker du inte förstår mycket av.

Citat:
Klart hypnos visar dig ett undermedvetet som vi alla har inom oss.. Och det är en snäll intelligens som lyder förslag om våra hjärnor inte går ivägen och blockerar det som ska guia oss i livet.. en magkänsla för vad som är sannt och rätt och inte nån hjärna som lär sig ifnromation genom att vällja..

Din version av det är ogenomtänkt, primitiv, ogranskat, utan pragmatisk testning och bärs uppe av mantra-mässande om "att det bara är så".

Citat:
Jag säger lyssna på allt och avgör sen..

Eftersom ditt eget 'lyssnande' inte har lett till annat än tomma påståenden utan belägg, påståenden som du marknadsför genom repetetiv oration, kan du knappast förvänta dig att bli tagit allvarligt.

Citat:
Man lär sig även av att lyssna på diioter om folk lyssnar på dom, för man lär sig åtminstånde varför dom verkligen är idioter om det är det man tror..

Annars skulle jag inte orka att hålla på på detta subforum.

Citat:
Men som med Dolores Cannon när hon spelar in ett videoklipp och pratar om gud och förklarar vad livet och gud är... då får hon 72 människor som klickar på gilla knappen och bara 2 klick på "tummen ner knappen"

Du upprepar bara dig själv i det oändliga utan att komme med belägg för något. Och jag sägar bara 'nej' till ditt svammel med samma monotoni, för det finns inget annat att säga.
Citera
2012-12-01, 10:46
Medlem
KungPungPats avatar
Ju mer jag pratar med dig så förstår jag vad Dolores pratar om är sanning..

För är du en idiot så kommer du inte lära dig livsläxan och du kommer få repetera den enligt ditt egen vilja.. för du satte mål innan du kom till din kropp och tappade minnet.. Klarar du inte, får man göra om..

för man har oändligt med liv vi är eviga medvetanden.. Detta går att bevisa med folk som har problem psykiskt som uppstått i tidigare liv för sånna problem går att hitta orsaken til i det undermedvetna genom tex. hypnos, naturliga droger och trans..

Sen är det helt upp till dig om du säger att du måste kunna ta en bild på nånting för att kunna förstå det..

som sagt blir välden väldigt liten och bekväm om man inte behöver bry sig om saker man inte kan se med ögonen..

För då försvinner automatiskt all info om vad vi är, medvetandet som lämnar våra kroppar varje natt och tex. när vi blir hypnotiserade är vi inte närvarande i kroppen med medvetandet..
Under hypnos styrs kroppen av nån sorts intelligens som gör att kroppen går på autopilot och bara gör det den blir tillsagd..
All info om energier, har man inte mikroskop förstår man inte att det är bio-logik överallt..
Har man inte supermikroskop kan man inte se att allt är gjort av energi..

Sen kan du försöka hur mycket du vill och säga att jag håller på med mumbo jumbo och religioner och trams..

Jag går enbart på bevis som finns och försöker lägga pussel med info för att se vad som passar bäst...

Och du sitter fast vid evoltionsteorin och big bangteorin, trots att dom går emot varandra eftersom det existerar energi överallt som måste ha skapats nångång..

universum och galaxer har mer kordinationer än att nån ska kunna påstå att det skapats genom trails and error..

men som sagt jag kan inte lägga mig i din livsläxa vill du inte förstå vad livet och du själv är så kolla inte på Dolores för hon ger en bra förklaring på vad gud är och som sagt..

72 likes , enbart 2 som inte gillade..

Det bevisar att Dolores har nånting folk gillar att lyssna på , och var det trams hon prata skulle sifrorna vara omvända..

Kan du inte hitta nått intressant i det hon forksat fram genom folks undermedvetna under hypnos..

Då är du en av dom 2 människor av 74 stycken som inte gilla hennes förklaring på gud..

Så ni är ganska speciella helt klart... och du speciefikt verkar vara en total failure..

Jag menar dock inget illa med det för du komemr kunna leva om ditt liv tills du lär dig precis som det logiska är..

Man kan ju inte tro att vi fått ett liv på jorden för att det finns nån masiv ondska , utan det verkar snarare tvärt om..

Att vi existerar är bevis för nån extrem godhet och designen på allt levande är designat med omtanke och kärlek oc inte nån sorts random slumpvalt process..

Lol kom just på att du är stolpskott så sitter jag och frösöker förklara för en av dom 2 människor som inte förstår Dolores.. (kan antagligen inte engelska)

KRam
Citera
2012-12-01, 10:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ju mer jag pratar med dig så förstår jag vad Dolores pratar om är sanning..

........ etc .........

Lol kom just på att du är stolpskott så sitter jag och frösöker förklara för en av dom 2 människor som inte förstår Dolores.. (kan antagligen inte engelska)

För enkelhetens skuld: Det är fortfarande nonsens utan belägg.
Citera
2012-12-01, 10:57
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag menar, hur svårt är det att hitta motsättningar i religiösa skrifter?Det är väl inte många som tror att det är särskilt svårt???

Det där var rätt naivt. Det är många som hävdar sin respektive skrifts ofelbarhet.
Citera
2012-12-01, 11:03
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Det där var rätt naivt. Det är många som hävdar sin respektive skrifts ofelbarhet.

Förutom jag dock för jag vet att en vis man vet att han inte vet allt.. för då slutar man lära, om man tror man vet allt redan..
Citera
2012-12-01, 11:09
Medlem
BlackJewels avatar
En hel massa övertro blandat med fördomar och så de eviga drömmerierna och mitt i det nitisk trots.
Naturen intelligent
Citera
2012-12-01, 11:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Förutom jag dock för jag vet att en vis man vet att han inte vet allt.. för då slutar man lära, om man tror man vet allt redan..

Men DU vet, att ID-postulatet är 'sant', utan minsta belägg.

Hur går det ihop med din plattityd ovan?
Citera
2012-12-01, 11:36
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Låt dem hålla på på egen hand, MM. Det är roligt att se hur två negationer tar ut varandra.

Du finner det inte roande att en ateist måste rätta en djupt troende i grundläggande religiösa frågor då ? Det är faan i mig tragiskt när de inte ens vet vad som är grunden i sin egen religion...
Senast redigerad av MeanME 2012-12-01 kl. 12:07.
Citera
2012-12-01, 11:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Känns som beviset för gud kan vara hypnos..
Tja, Hypnos är ju sömnens gud i grekisk mytologi. Alla måste sova. Alltså finns gud. Eller?
Darren Brown har annars genom hypnos inducerat en känsla av "gud" i normala ateister eller vad vi ska kalla dem. Före hypnos var de inte troende öht, efter hypnos hade de en känsla av och en tro på "något". De var helt klart mindre benägna att avfärda "gud". Är det då ett bevis? Tveksamt. Darren har också fått människor att vara övertygade om att de är Michael Jackson.

Citat:
Eller låt mig fråga dig, vad är det som styr en människa som är hypnotiserad?
För det är helt uppenbart att dom inte är i kroppen när dom är hypnotiserade, dom är som en åskådare åt sin kropp som styrs av nån intelligens..

Nej, de är inte åskådare, de vet inte vad som händer öht. Om man filmar dem och sedan visar filmen när de är "avhypnotiserade" så har de inget minne av händelsen öht och kan inte alls fatta att de håller på med moonwalk tex (i fallet MJ). Deras vanliga vakenmedvetande är bortkopplat.
Lite analogt med multipla personligheter (det som förr gick under samlingsnamnet schizofreni),
där den ena personligheten inte känner till den andra.

(Jag har inte läst hela tråden, vi kanske pratar om olika former av hypnos och jag reserverar mig för det.)
Citera
2012-12-01, 13:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Tja, Hypnos är ju sömnens gud i grekisk mytologi. Alla måste sova. Alltså finns gud. Eller?
Darren Brown har annars genom hypnos inducerat en känsla av "gud" i normala ateister eller vad vi ska kalla dem. Före hypnos var de inte troende öht, efter hypnos hade de en känsla av och en tro på "något". De var helt klart mindre benägna att avfärda "gud". Är det då ett bevis? Tveksamt. Darren har också fått människor att vara övertygade om att de är Michael Jackson.

Nej, de är inte åskådare, de vet inte vad som händer öht. Om man filmar dem och sedan visar filmen när de är "avhypnotiserade" så har de inget minne av händelsen öht och kan inte alls fatta att de håller på med moonwalk tex (i fallet MJ). Deras vanliga vakenmedvetande är bortkopplat.
Lite analogt med multipla personligheter (det som förr gick under samlingsnamnet schizofreni),
där den ena personligheten inte känner till den andra.

(Jag har inte läst hela tråden, vi kanske pratar om olika former av hypnos och jag reserverar mig för det.)

Jag försöker lära mig mer om Kvantum Healing Terapi Hypnos..

Men vad konstrollerar kroppen då när dom är hypnotiserade?

för själva personen är inte riktigt där men personen kan komma ihåg vad som hänt så dom måste ju observera men inte kunna agera innan deras medvetande blir i kotroll igen..

Det är klart det blir som en kontakt med högre dimensioner, om man tar bort medvetandet ur bilden så blir det mer och mer tydligt..

Men vanligt hypnotisörer vågar inte gå så djupt som hon som jag lyssnar på gör för dom är rädda för vad dom hittar om man tar bort medvetandet helt ...

Kroppen blir som en portal och kroppen används för att prata med intelligenser och krafter i andra dimensioner, man kan fråga om healing och diverse info..

Men såklart så är det inte många i Sverige som kan lyssna på sånnt utan att börja tro att det är nog tammefan en sekt nu igen som vill lura på folk inromfation hahah
Citera
2012-12-01, 14:02
Medlem
KungPungPats avatar
Lyssna låten högst upp i min signatur, länken alltså..

Och om ni hör texten om att livet är evigt och att vi ses i ett annat liv..

Hur i helvete ska man kunna vara rädd i livet om man vet om sanningen om livet.. har gjort sin läxa..

Översta länken i min signatur, helt klart beviset för gud rakt igenom, underbar konst om evigt liv och sanning, kärlek = bevis för gud..

Kolla den:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in