2012-11-22, 19:17
Medlem
baylifes avatar
elsydeon, svara på (https://www.flashback.org/sp40504784) tack.
Citera
2012-11-22, 19:18
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Den har jag redan gett många gånger, läs mina tidigare inlägg. Gudomlig uppenbarelse är hur jag kan veta att vissa saker är rätt och fel.

Nix, det är bara hur du tror du kan veta att vissa saker är rätt och fel. Det ärt det bästa du kan åstadkomma.
Citera
2012-11-22, 19:18
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag skulle säga ett system som tex. motorerna i fagellum i cellerna och sånnt där..

För räknar man på hur stor chansen är att nånting kan hända av en slump nere på molekylnivån , och det ivolverar 3 eller kanske 30 delar, då blir chansen obefintlig att det skulle kunna hända av en slump eller evolution.. Slumpen blir för osannolig och evolutionen har ingenting att utvecklas efter för så länge alla delar innte fungerar i harmoni så fungerar inte hela systemet..

Jo, flagellen ja. Motorn som sägs vara irreducibel, man kan inte ta bort någon del utan att hela maskineriet slutar fungera.

Jag ber att få presentera TTSS - eller Typ Tre Secretion system - en liten pump som bland annat salmonellabakterier använder för att injicera gifter i eukaryota celler (alltså sådana celler vi är uppbyggda av). Detta maskineri är en.... taDA! - mindre komplex form av motorn som driver flagellen. Och vips försvann ditt argument i en rökpuff.
Citera
2012-11-22, 19:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
elsydeon, svara på (https://www.flashback.org/sp40504784) tack.

Du får ta ett könummer. Jag vill först ha hans epistemologi om att "kunskap endast är 100% säker när den är 100% säker, för annars kan det kvitta".
Citera
2012-11-22, 19:23
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB200_1.html

Ska vi se om du orkar bilda dig eller om du vägrar lära dig något som motsäger din världsbild...

Tack för länken! Kände till TTSS, men hela kedjan var spännande att läsa om.
Citera
2012-11-22, 19:24
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Han blev helt galen i debatten hahaha

Inte konstigt direkt, med den galla denna Sye spydde ut konstant.
Citera
2012-11-22, 19:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Allt som sägs där är dock bara fantasi om "hur det kanske skulle ha kunnat evolvera", men det finns inga bevis på att den faktiskt evolverade.

Visst är det så.
Det kan vara lite kämpigt att hitta bevis för just den bakterien, men tanken är att det finns bevis för levande saker som finns eller har funnits i just samma stadier som krävs för att visa att delarna kan fungera utan hela mekanismen och att den KAN ha evolverats fram på det viset och motbevisar alltså det absoluta påståendet att en sån intrikat funktion INTE KAN ha kommit till genom evolution och att det enda möjliga sättet skulle vara ID/kreationism, vilket är hans ursprungliga argument.
Citera
2012-11-22, 19:30
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jo, flagellen ja. Motorn som sägs vara irreducibel, man kan inte ta bort någon del utan att hela maskineriet slutar fungera.

Jag ber att få presentera TTSS - eller Typ Tre Secretion system - en liten pump som bland annat salmonellabakterier använder för att injicera gifter i eukaryota celler (alltså sådana celler vi är uppbyggda av). Detta maskineri är en.... taDA! - mindre komplex form av motorn som driver flagellen. Och vips försvann ditt argument i en rökpuff.

Dessutom är det så att det finna andra sätt för organismer att evolvera än från det man brukat kalla "lägre" till "högre" form. Än mer komplex organism kan reduceras till en mindre komplex organism. Nu är flagellen bättre förklarad genom TTSS men hypotetiskt skulle den kunnat reducerats från en mer komplext struktur till sin nuvarande.
Citera
2012-11-22, 19:36
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Dessutom är det så att det finna andra sätt för organismer att evolvera än från det man brukat kalla "lägre" till "högre" form. Än mer komplex organism kan reduceras till en mindre komplex organism. Nu är flagellen bättre förklarad genom TTSS men hypotetiskt skulle den kunnat reducerats från en mer komplext struktur till sin nuvarande.

Jo, att evolution skulle ha en riktning är en rätt vanligt förekommande missföreställning. Individer anpassar sig till att passa sin rådande omgivning helt enkelt. Organ som inte behövs och drar onödigt mycket energi tenderar att tillbakabildas.
Citera
2012-11-22, 19:39
Medlem
Citat:
Jag spelade en ateist tidigare (när jag snackade om atlantis, illusioner och att orden inte har någon mening), för att visa hur löjligt ateism är, och att det leder till absurditet, solipsism och nihilism. Ursäkta förvirringen, men jag behövde visa den poängen.

Så varför tror du att någon ska lita på ditt ord efter det? Kanske du bara spelar igen.

Citat:
Allt som händer i våra hjärnor är bara kemiska reaktioner, och kemiska reaktioner är varken rätt eller fel, så hur kan du säga att mina kemiska reaktioner är 'fel' och dina är 'rätt'?

Nej, det är inte bara kemiska reaktioner som händer, det finns neurala nätverk också. De nätverken kan uppenbarligen skapa vårt medvetande. Vårt medvetande kan skilja mellan rätt och fel, kanske för att vi kan känna smärta, därifrån kan den gyllene regeln tänkas komma. Inte för att jag vet om det är så, men det är en möjlighet, alltså är ditt påstående inte den enda möjligheten. Du har fortfarande inte bevisat guds existens.
Citera
2012-11-22, 20:04
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Här är hans youtube kanal förresten, där han bland annat slaktar en hel del ateister (även kända ateister som James Randi, thunderf00t och Aronra har blivit ägda i debatt med honom): http://www.youtube.com/user/ProofThatGodExists/videos?view=0

Han förklarar den här sanningen (trancendental argument) bättre än jag kan göra.
Det är väldigt lätt att säga att man vunnit en debatt, när man slipper förhåflla sig till några riktlinjer om hur världen faktiskt fungerar Och i många tillfällen ljuga antagligen avsiktligt. Medvetet vrida, ändra och utesluta fakta. Och ni kristna säger er vara av hög moral. Ni är till och med dumma nog att använda er av vetenskap för att motbevisa vetenskap. Fy FAN jag spyr
Citera
2012-11-22, 20:08
Medlem
awestbys avatar
Familjen Hovind är en skamfläck av mänskligheten.

Erik Hovind som sitter i fängelse just nu köpte sin utbildning i religion från ett inte accepterat universitet och sedan ljuger om att han har lärt ut vetenskap i 15 år, utan att säga vart.

Sedan har vi hans patetiska son, som ord för ord tar efter sin far. han kan inte ens formulera eller komma upp med egna argument. inte nog med att han är dummare än sin far han saknar också karisman. Ett typiskt bevis på att evolutionen inte alltid skapar bättre kopior..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in