2012-12-01, 04:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Okej, då förstår jag. Din tro handlar alltså om att du ser dig själv som Gud, även fast du inte sa det i klarspråk så säger du det indirekt.

Precis som du säger; du vet inte riktigt vad kristna tror.

Nu kan jag säkert inte tala för alla kristna, men för majoriteten av oss. Att betala en avgift till kyrkan har ingenting med vår tro att göra. Faktum är att Jesus själv sa att "kroppen är ditt heliga tempel", därför behövs ingen kyrka för just det ändamålet.

"Lyda prästen" ? Vart har du fått det ifrån? En präst är lika mycket människa som dig och mig. En lika stor syndare som inte förtjänar annat än helvetet, såvida han inte har accepterat Jesu offergärning såklart.

Du har nog fått allt om bakfoten när det gäller den kristna tron. Kyrkan och prästen har ingenting med vår tro att göra. Allt handlar enbart om Jesus blod som offrades för oss på Golgata, absolut ingenting annat.

Däremot så har du rätt i att katolikerna tror att man måste betala så mycket pengar till kyrkan som möjligt (den som betalar mest vinner är deras tänk) och att man måste lyda prästen. Katolikerna tycks också anse att Jungfru Maria är mer helig på något sätt än självaste Guds Son. Maria var bara en syndig människa och inget annat..

Nej jag förstår att gud existerar.. Men det är absolut ingen gubbe på molnen som heter gud som kommer dömma folk om du gjort en bra inflytande på kyrkan medans dom var i livet..

Maria var en syndig människa hahahaa

Ja där sjönk du i mina ögon till en som inte ens accepterar kvinnor som vanliga människor med sexintresse ..

Trollgubben
Citera
2012-12-01, 04:25
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Maria var bara en syndig människa och inget annat

Konstig människosyn du har Troll0lz.

Maka, mor och en människa är nog det mer korrekta, hennes evt synd saknar du rätten att uttala dig om.
Citera
2012-12-01, 04:58
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nej jag förstår att gud existerar.. Men det är absolut ingen gubbe på molnen som heter gud som kommer dömma folk om du gjort en bra inflytande på kyrkan medans dom var i livet..

Maria var en syndig människa hahahaa

Ja där sjönk du i mina ögon till en som inte ens accepterar kvinnor som vanliga människor med sexintresse ..

Trollgubben

Hemskt vad du har hakat upp dig på "kyrkan". Har du blivit sexuellt antastad när du har besökt en katolsk kyrka under din barndom eller vad är det frågan om egentligen?

Maria var en syndig människa, det är något som vi kristna protestanter inte förnekar. ALLT kött är syndigt enligt oss, inklusive Maria. Men givetvis så blev hon räddad till evigt liv, så hennes synder i sig är inte min poäng. Min poäng är att ALLA är syndare, vare sig du är man eller kvinna. Människans natur är synd.

Klart att jag accepterar "kvinnor som vanliga människor med sexintresse". Jag har själv en flickvän som jag älskar.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Konstig människosyn du har Troll0lz.

Maka, mor och en människa är nog det mer korrekta, hennes evt synd saknar du rätten att uttala dig om.

Har JAG en konstig människosyn? Ja, det må du kanske tycka men jag är en djupt troende kristen och därför förlitar jag mig på att Bibeln har rätt när det står skrivet att ALLT kött har syndat. Den som säger sig vara syndfri lurar sig själv. Människan klarar inte att vara syndfri EN ENDA DAG. Faktiskt inte ens ett par timmar.

Som jag svarade den egotrippade KPP så var Maria en syndare precis som dig och mig eftersom hon var av kött. Sen håller jag med dig om att jag saknar rätten att uttala mig om hennes synder, då det inte är mitt jobb att göra det. Men att hon var en syndare är nog alla protestanter överrens om.

Hon var som sagt bara en människa som vilken annan människa som helst. Givetvis så kanske hon var lite extra speciell med tanke på att hon fick föda frälsaren till världen - en frälsare som även hon var i behov av - men annars var även hennes natur av synden.

“…all have sinned and fall short of the glory of God” (Romans 3:23)

Edit;

Luke 1:46-47
And Mary said, My soul does magnify the Lord
And my spirit has rejoiced in God my Savior.

Romans 3:10
As it is written, There is none righteous, no, not one.
Senast redigerad av Troll0lz 2012-12-01 kl. 05:04.
Citera
2012-12-01, 05:09
Medlem
MeanMEs avatar
Och vad säger då Jesus oss om synden ?

- Gå och synda ej mer.

Vem äger då rätten att dömma om så sker ?

Du ?
Citera
2012-12-01, 05:11
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Och vad säger då Jesus oss om synden ?

- Gå och synda ej mer.

Vem äger då rätten att dömma om så sker ?

Du ?

Du kan tydligen inte läsa.

Gör om, gör rätt.
Citera
2012-12-01, 05:21
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Du kan tydligen inte läsa.

Gör om, gör rätt.

Jo jag kan läsa, men du klarar inte av att tänka.
Inte förvånande kanske med de uttalanden du gör.

Räcker det inte med att du syndar, måste du peka finger åt andra och hävda deras skuld med ? Du är som de människor Jesus skickade iväg som ville straffa kvinnan.

-Se hennes skuld !!!
-Se hennes skuld !!!

Du borde skämmas.
Du har inget lärt.
Citera
2012-12-01, 05:25
Medlem
KungPungPats avatar
Klart det är "syndigt" att tjejer har massa sex..

Tjejer ska helst träna avhållsamhet och antagligen för att inte en enda killa skulle arbeta om tjejer vågade gilla sex lika mycket som killar..

Man måste hålla tjejer som en morot framför killar så killar går till arbetet för att skaffa det där livet som krävs av tjejen för att känna sig ekonomiskt säkrad innan hon kan njuta av sex..

Prostitution är dock fel, för enligt kristendommen så är det inte rimligt att sätta ett pris på sex som är synd..

SEx ska istället hända efter att tjejen tränat avhållsamhet ett tag tills killen tjänat tillräckligt med pengar för att köpa ett dyrt bröllop.. Av kyrkan..

Och i grund och botten är det samma sak, prostitution är lika som en tjej som tränar avhållsamhet tills killen köpt tillräckligt snygg ring och skaffa t tillräckligt med ekonomiskt trygghet för att hon ska erkänna att hon gillar sex lika mycket som en kille..

Ja kristendommen har skapat mycket.. Missförstånd mellan könen och missriktad kärlek mot homosexuella, knarkare och hårdrocks-lyssnare.. osv. osv..

För man bryr sig inte om nån om man kontrollerar nåns liv och deras livsläxa här i livet...

Vill du tro på kristendommen trots alla bevis för korruption som finns inom kyrkan och att det nalkas krig mellan din religion och den andra största religionen..

Jag har dock lärt mig läxan oh religioner har inget med gud att göra..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-12-01 kl. 05:27.
Citera
2012-12-01, 08:14
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Jo jag kan läsa, men du klarar inte av att tänka.
Inte förvånande kanske med de uttalanden du gör.

Räcker det inte med att du syndar, måste du peka finger åt andra och hävda deras skuld med ? Du är som de människor Jesus skickade iväg som ville straffa kvinnan.

-Se hennes skuld !!!
-Se hennes skuld !!!

Du borde skämmas.
Du har inget lärt.

Låt dem hålla på på egen hand, MM. Det är roligt att se hur två negationer tar ut varandra.
Citera
2012-12-01, 08:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Låt dem hålla på på egen hand, MM. Det är roligt att se hur två negationer tar ut varandra.

Öj Hammaren..

Jag har kollat på folk som är hypnotiserade hela natten och kommit fram till att det visar oss en del av oss själva.. Det undermedvetna som vi alla har.. Inom oss..

En snäll inteligens som gör det som föreslås av hypnotisörens och styr kroppen på nån sorts autopilot utan att medvetandet är där helt och hållet..

Bevis för gudskontakt eller nån sorts kontakt med en del av oss som är fruktansvärt snällt och gör det som föreslås om inte våra hjärnor och tankar får störa..
Hypnos alltså..

Vad tror du själv?
Citera
2012-12-01, 08:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men det grundar sig nog i att du tror att vi människor är intelligentast trots att designen på din kropp är bevis för nånting intelligentare än dig som vi är en del av..

Jag anser inte, att människan nödvändigvis är den mest intelligenta varelsen som finns, men detta ledar inte självklart till 'gud'.

Ditt ID är fortfarande ett postulat, som du fortfarande inte har gett minsta belägg för.
Citera
2012-12-01, 09:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag anser inte, att människan nödvändigvis är den mest intelligenta varelsen som finns, men detta ledar inte självklart till 'gud'.

Ditt ID är fortfarande ett postulat, som du fortfarande inte har gett minsta belägg för.

Människan är en idiot om människan tror att människan är en kropp när människan är ett medvetenda, en själ som styr en kropp.. Sen när vi dör lämnar vi kroppen som det finns bevis för genom folks som vart döda..

Säger du att du inte ser nån intelligens i naturen eller desingerna på djur trots att intelligens är problemlösande och problemen som djuren behövde överkomma fanns redan där när dom skapades genom diverse specieliserade egenskaper för varje djur..

Sen om du inte kan förstå att du har den högsta inttelligensen inom dig i diit undermedvetna.. där har du kontakten till högre intelligenser, ateister kämpar hårt för att tysta ner magkänslan antar jag..

Men allt är upp till dig, kan du inte se igenom lögnerna och allt skit här på jorden så får man repetera liv i andra kroppar för att lära sig samma läxor om man inte förstod det man skulle göra...

Så ingen kan göra fel.. man kan bara bli bortkopplad tidigt i åldern, bortkopplad från sanning och kärlek och sen kan ondska och deppresioner utvecklas , sjukdommar som egentligen handlar om lögner som existerar i samhället medn som ingen vågar prata om..

Klart hypnos visar dig ett undermedvetet som vi alla har inom oss.. Och det är en snäll intelligens som lyder förslag om våra hjärnor inte går ivägen och blockerar det som ska guia oss i livet.. en magkänsla för vad som är sannt och rätt och inte nån hjärna som lär sig ifnromation genom att vällja..

Jag säger lyssna på allt och avgör sen..

Man lär sig även av att lyssna på diioter om folk lyssnar på dom, för man lär sig åtminstånde varför dom verkligen är idioter om det är det man tror..

Men som med Dolores Cannon när hon spelar in ett videoklipp och pratar om gud och förklarar vad livet och gud är... då får hon 72 människor som klickar på gilla knappen och bara 2 klick på "tummen ner knappen"
Citera
2012-12-01, 09:33
Bannlyst
Det slog mig att jag nog inte fattat vad det är som diskuteras? Diskuterar ni bokstavstroende, sekter, bevisföring eller vad?
Jag menar, hur svårt är det att hitta motsättningar i religiösa skrifter? Eller rena faktafel? Det är väl inte många som tror att det är särskilt svårt???

Att tro är just tro och inte kan bevisas med vetenskaplig metod är och har väl varit självklart dom senaste 2000 åren, eller?
Så vad handlar tråden egentligen om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in