2012-12-01, 14:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lyssna låten högst upp i min signatur, länken alltså..

Och om ni hör texten om att livet är evigt och att vi ses i ett annat liv..

Hur i helvete ska man kunna vara rädd i livet om man vet om sanningen om livet.. har gjort sin läxa..

Översta länken i min signatur, helt klart beviset för gud rakt igenom, underbar konst om evigt liv och sanning, kärlek = bevis för gud..

Kolla den:

Hur skall man kunne hitta vettiga svar, om man är motiverat av rädsla så omfattande, att man är stoned en del av tiden och resten fylls med snuttefilts-trams?
Citera
2012-12-01, 14:40
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Men vad konstrollerar kroppen då när dom är hypnotiserade?
som det alltid är, du själv. hypnos gör helt enkelt en bara mer mottaglig för saker. Och bara tron på att man är i hypnos gör tillräkligt. Såklart är frågan fortfarande ändå det som du inte har svarat på, är det verkligen högre makter?

Speciellt i hypnos då man är i ett läge då man tar in allt.

Citat:
Lyssna låten högst upp i min signatur, länken alltså..

Och om ni hör texten om att livet är evigt och att vi ses i ett annat liv..

Hur i helvete ska man kunna vara rädd i livet om man vet om sanningen om livet.. har gjort sin läxa..

Översta länken i min signatur, helt klart beviset för gud rakt igenom, underbar konst om evigt liv och sanning, kärlek = bevis för gud..

Kolla den:
visst, men måste ändå säga att ingen tro på en gud är inte samma som ingen tro. mycket viktigt att poängtera för det känns som du tänker så. Att ateist är något med brist på en tro. Nej det är egentligen ingen tro på en Gud och inget annat. Man lägger tron på t ex sig själv och sina möjligheter. möjligtvis mer då man inte lägger mesta av sin tro på en utomstående kraft.
Citera
2012-12-01, 15:12
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Hur skall man kunne hitta vettiga svar, om man är motiverat av rädsla så omfattande, att man är stoned en del av tiden och resten fylls med snuttefilts-trams?

Oj oj , knarkpropagandan spökar i huvudet på dig och skämtet blir aldrig tråkigt när man antyder att nån tar droger och därför är idiot.. skämt som vart populärt i 30 år av svenskar som inte vet nått om droger eller gud hhaha

Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
som det alltid är, du själv. hypnos gör helt enkelt en bara mer mottaglig för saker. Och bara tron på att man är i hypnos gör tillräkligt. Såklart är frågan fortfarande ändå det som du inte har svarat på, är det verkligen högre makter?

Speciellt i hypnos då man är i ett läge då man tar in allt.

visst, men måste ändå säga att ingen tro på en gud är inte samma som ingen tro. mycket viktigt att poängtera för det känns som du tänker så. Att ateist är något med brist på en tro. Nej det är egentligen ingen tro på en Gud och inget annat. Man lägger tron på t ex sig själv och sina möjligheter. möjligtvis mer då man inte lägger mesta av sin tro på en utomstående kraft.

Men Dolores Cannon hypnotiserar folk extremt djupt å det är då man kan kalla på inteligenser av olika slag och få hjälp att heala..

framtidens terapi och sjukvård enliigt henne... Jag ska testa..

3 veckor för att lära sig henne teknik.. Värt ett försök..
Men jag ser evolutionsteorin som grunden till egoism.. Och därför satanism..

Mest för jag tror man kan ignorera magkänslan och empati, alla naturliga känslor mycket enklare om man först tror på evolutionsteorin.. för den säger att allt liv inklusiva människan är ett biologiskt misstag..

Som genom ointelligens satt ihop sig själv delvis på nått sätt som ingen vet nånting om eller har några bevis för...
Senast redigerad av KungPungPat 2012-12-01 kl. 15:15.
Citera
2012-12-01, 15:25
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Men Dolores Cannon hypnotiserar folk extremt djupt å det är då man kan kalla på inteligenser av olika slag och få hjälp att heala..

framtidens terapi och sjukvård enliigt henne... Jag ska testa..

3 veckor för att lära sig henne teknik.. Värt ett försök..
visst är hypnos positivt. Då att man är mer mottaglig som jag sa. har inget med inteligenser att gör då fortfarande hypnos är ett läge då folk kan påverkas till vad som helst.

Citat:

Mest för jag tror man kan ignorera magkänslan och empati, alla naturliga känslor mycket enklare om man först tror på evolutionsteorin.. för den säger att allt liv inklusiva människan är ett biologiskt misstag..

Som genom ointelligens satt ihop sig själv delvis på nått sätt som ingen vet nånting om eller har några bevis för...

EDIT(snabb bogomil är också): http://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

jag säger inte allt liv inklusiva människan är ett biologiskt misstag.
ingen annan som tror på evolutionsteorin säger allt liv inklusiva människan är ett biologiskt misstag.

DU gör, så lär dig om vad den är. nog därför du tycker den är egoism kanske?
Citera
2012-12-01, 15:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Oj oj , knarkpropagandan spökar i huvudet på dig och skämtet blir aldrig tråkigt när man antyder att nån tar droger och därför är idiot.. skämt som vart populärt i 30 år av svenskar som inte vet nått om droger eller gud hhaha

Strawman.

Citat:

Sånt kan jag också göra; det är inte särskild svårt. Och jag behövar inte alls att hypnotisera folk först.

Citat:
framtidens terapi och sjukvård enliigt henne

Och som blint troende enligt dig också. Hoppas att du och hon inte kommer att skada för många människor före ni åker fast för kvaksalveri.

Citat:

Ja, det är redan tydligt.

Citat:

Strawman.

Citat:

Strawman.
Senast redigerad av Bogomil 2012-12-01 kl. 15:52. Anledning: typo
Citera
2012-12-01, 15:27
Medlem
Anakorets avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gudsbevis
Citera
2012-12-01, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Det där var rätt naivt. Det är många som hävdar sin respektive skrifts ofelbarhet.
Ja men då är det väl en sekt vi pratar om? Och en sekt går ju inte att diskutera.
Citera
2012-12-01, 15:53
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jo jag kan läsa, men du klarar inte av att tänka.
Inte förvånande kanske med de uttalanden du gör.

Räcker det inte med att du syndar, måste du peka finger åt andra och hävda deras skuld med ? Du är som de människor Jesus skickade iväg som ville straffa kvinnan.

-Se hennes skuld !!!
-Se hennes skuld !!!

Du borde skämmas.
Du har inget lärt.

Ursäkta men du måste vara totalt efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Men givetvis så blev hon räddad till evigt liv, så hennes synder i sig är inte min poäng. Min poäng är att ALLA är syndare, vare sig du är man eller kvinna. Människans natur är synd.

Som du själv kan se så är jag inte ute efter att "peka finger" och döma någon annan. Min poäng med Maria var att katolikerna ser henne som något heligt och gudomligt, vilket är absolut fel!

Edit; Att du inte fattade det själv tyder bara på vad din inställning är och vad du är för någon människa..
Senast redigerad av Troll0lz 2012-12-01 kl. 15:59.
Citera
2012-12-01, 15:57
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Du finner det inte roande att en ateist måste rätta en djupt troende i grundläggande religiösa frågor då ? Det är faan i mig tragiskt när de inte ens vet vad som är grunden i sin egen religion...

Snälla, förklara för mig var du har "rättat" mig?
Citera
2012-12-01, 16:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
visst är hypnos positivt. Då att man är mer mottaglig som jag sa. har inget med inteligenser att gör då fortfarande hypnos är ett läge då folk kan påverkas till vad som helst.

EDIT(snabb bogomil är också): http://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

jag säger inte allt liv inklusiva människan är ett biologiskt misstag.
ingen annan som tror på evolutionsteorin säger allt liv inklusiva människan är ett biologiskt misstag.

DU gör, så lär dig om vad den är. nog därför du tycker den är egoism kanske?

Men det känns ändå som att det inte är själva personen..

jag tror det känns konstigt att se nån hypnotiserad för det är en del av oss som är sådär flummiga och glada på att göra vad som föreslås hahah

Nånting styr ju kroppen så den inte ramlar ihop..

Jag tycker det verkar som att dom pratar med en människa medans dom somnar in för att hålla en dörr öppen tiill det undermedvetna .. Sen när det undermedvetna är inkopplad som mästaren över kroppen..

Då är det kalas utan något som helst dåligt självförtroende eller problem alls att kräla på golv eller dansa fult..

Helt uppenbart att det inte är personen själv som styr kroppen.. inte det högre tänkandet iaf..

Men typ där på slutet av meningen ser man direkt att du är ateist och helt uppgiven innombords..

För ni har en tendens att gå in och skriva otrevliga saker mot andra vilket inte är speciellt sunt.. för er dvs för mig skadar det inte..

Livet är bara livsläxor som vi ska lär och klarar vi inte våra mål vi själv satt innan livet, då kommer vi välja att göra om samma läxa men i enn annan kropp...

men vi kan inte dö för vi är eviga medvetanden som varit med sen universum startade..

Detta går att bevisa för folk har problem som kan grunda sig i skit man gjort i tidigare liv, och detta har Dolores fårr fram genom hennes extredjupa hypnos..

Hon har hypnotiserat tusentals mäniiskor och det är inte en enda som inte haft tidigare liv som hon kommer i kontakt med om man tar bort medvetandet ur bilden helt och hållet...

Så visst finns det vetenskap man skulle kunna kolla upp..
Citera
2012-12-01, 16:20
Medlem
KungPungPats avatar
Föresten , alla ni som läser tråden..

Kan vi snälla diskutera vilken livslektion jorden ska lära ut om det är som Dolores säger att dom i andra dimensioner berättat att vi är gnistor av liv som åker från kropp til kroopp, planet till planet sen universum startade, för att lära oss diverse livsläxor i livet...

Så vad tror ni livsläxan på jorden skulle vara om det är som hon säger?

Jag själv tror att det är förlåta alla människor och korrupta system för sin egen skull..
För skulle alla gjort det skulle alla problem försvinna direkt och vi kunde leva i en fredlig värld där vi respekterar varandras rättigheter..

Och aldrig dömmer någon, kontinuerlig förlåtelse..

Plingar det kanske en kocka i huvudet när jag säger livsläxan på jorden och att vi tagit val att komma hit för att lära oss nånting som vi visste om skulle finnas här typ korruption elller nått...

Vi tappade ju minnet så hur ska vi veta, men nånstans känns det som att det mycket möjligt kan ha varit så...

Vi är nog alla lite galna och modiga gnistor som vela åka till jorden och få världens galnase livsläxa och test genom massiva samhällsbluffar och missriktad kärlek och hat.. Skulle inte förvåna om vi alla tog det valet att bara testa om vi klarar det och kan klura ut vad vi är för nån konstiig människoras..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-12-01 kl. 16:24.
Citera
2012-12-01, 16:28
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Men det känns ändå som att det inte är själva personen..

jag tror det känns konstigt att se nån hypnotiserad för det är en del av oss som är sådär flummiga och glada på att göra vad som föreslås hahah

Nånting styr ju kroppen så den inte ramlar ihop..

Jag tycker det verkar som att dom pratar med en människa medans dom somnar in för att hålla en dörr öppen tiill det undermedvetna .. Sen när det undermedvetna är inkopplad som mästaren över kroppen..

Då är det kalas utan något som helst dåligt självförtroende eller problem alls att kräla på golv eller dansa fult..

Helt uppenbart att det inte är personen själv som styr kroppen.. inte det högre tänkandet iaf..
Är såklart luddigt, det är inte själva personen utan det är omedvetet. du verkar se detta mer i att det är bokstavligt något som inte är personen själv.

Går tillbaks på frågan i tråden lite då vi vet att drömmar inte är riktiga men insprirerade saker från oss själva. Det är i efterhand man skapar vad dom är och betyder som du gör med dörren som metafor för medvetandet.

Citat:
Men typ där på slutet av meningen ser man direkt att du är ateist och helt uppgiven innombords..
rätt gissning att jag är ateist men ser inte mig om uppgiven. Du får faktisk fråga mig istället för dra snabba slutsatser, right?

Citat:
För ni har en tendens att gå in och skriva otrevliga saker mot andra vilket inte är speciellt sunt.. för er dvs för mig skadar det inte..
håller med det är otrevlig, så du kan undvika nämna det till mig som jagockså som jag tillhör någon grupp.

igen, du får faktisk fråga mig istället för dra snabba slutsatser, right?

Citat:
Livet är bara livsläxor som vi ska lär och klarar vi inte våra mål vi själv satt innan livet, då kommer vi välja att göra om samma läxa men i enn annan kropp...

men vi kan inte dö för vi är eviga medvetanden som varit med sen universum startade..

Detta går att bevisa för folk har problem som kan grunda sig i skit man gjort i tidigare liv, och detta har Dolores fårr fram genom hennes extredjupa hypnos..

Hon har hypnotiserat tusentals mäniiskor och det är inte en enda som inte haft tidigare liv som hon kommer i kontakt med om man tar bort medvetandet ur bilden helt och hållet...

Så visst finns det vetenskap man skulle kunna kolla upp..
som sagt, jag går inte EMOT hypnos och dess postiva saker. detta gör INTE vetenskapen heller utan forskar som sagt vidare på att vi ska förstå hypnes bättre.

Frågan är om dessa saker man upplever i hypnosen är verkliga eller inte. För mig är det "andra liv" i att det är som drömmar.

Kan man fråga varför det måste vara riktigt för vara positivt om det är så du tänker?
Senast redigerad av doublelift 2012-12-01 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in