Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Jag ger upp jag orkar inte mer. du vinner.
PS.
Evolutionsteorin behöver inte försvaras.
SÄG DET!
Gud min frälsare i himmeln jag har syndat sen jag föddes men nu har jag hittat hem Jesus!!
Evolutionsteorin måste försvaras om det dyker upp saker som får evolutionsteorin att framstå som naiv. Som tex mikroskåpet.. Darwin kunde inte se att det fanns små motorer inne i cellerna och han kunde heller inte se att all materia i universum har en laddning när man zoomat tillräckligt långt vilket betyder att allt är energi..
Klart evolutionsteorin måste försvaras om ID kommer och säger att dom kollat på dessa motorer i cellerna och kommit till en slutsats att det är en inteligent process som sätter ihop en motor för det är exakt vad människor lär sig på ingenjörsutbildiningar , koder och texter kan inte uppstå utan kommer alltid från inteligens..
Klart man måste skrika att Id hotar vetenskapen för att kunna dölja den ultimata hemligeheten som är att gud är vetenskap och inget vi behöver kriga om för att vi satt olika namn och hant olika uppfattningar..
ID och Unified Stringfield bevisar i princip gud med vetenskap, inte bevisar men medger att det är en inteligens av nått slag som hjälp livet på vägen genom evolution.. Även att vi alla är en del av gud och att alla är en..
Så krig skulle bli helt omöjliga om människor förstod det.. Och därför måste evolutionsteorin läras ut som den enda förklaringen på allt, så människan kan ignorera sin naturliga känsla för empati mot andra människor.. Och krigen kan fortsätta..