2012-09-23, 11:20
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nej helt fel.
1 - Jag har inte pratat om något "före-efter scenario". Det jag säger har inget med det att göra. Vilket du hade förstått om du läst mina inlägg innan du svarar.

2 - Ditt påstående ovan är inte alls logiskt på något sätt.
exakt samma dumma induktiva logik vilket jag påvisat gång på gång. Din slutsats följer inte från dina premisser. Att du inte ser det som detta är ditt eget problem. Men varför bry sig. Jag har ju redan motbevisat Guds existens om du vill vidhålla användning av felaktig applicering av induktiv logik
Senast redigerad av baylife 2012-09-23 kl. 12:04.
Citera
2012-09-23, 11:22
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Kan jag styra robotar?

Jag är inte kristen och det fanns ingen "jungfrufödsel". Religion är ett surrogat för rättfärdighet. Lärjungarna förstod många gånger Jesus fel. De trodde att han skulle bli kung på jorden, med alla privilegier det skulle föra med sig, och de trodde att han var Guds köttsliga son, medan Jesus alltid hävdade att köttet var ovidkommande. De religiösa är inte riktigt kloka. De kväver sina förstånd av rädsla för att inte passa in i Bibelns "krav".
Ok och Jesus är ingen biorobot?
Jesus är även han en påhittad figur, bara så du vet var jag står! Biorobotar behöver förövrigt ingen Jesus!
Citera
2012-09-23, 11:30
Medlem
SvenSvenssonovskys avatar
Citat:
Kan jag styra robotar?

Jag är inte kristen och det fanns ingen "jungfrufödsel". Religion är ett surrogat för rättfärdighet. Lärjungarna förstod många gånger Jesus fel. De trodde att han skulle bli kung på jorden, med alla privilegier det skulle föra med sig, och de trodde att han var Guds köttsliga son, medan Jesus alltid hävdade att köttet var ovidkommande. De religiösa är inte riktigt kloka. De kväver sina förstånd av rädsla för att inte passa in i Bibelns "krav".

Du är väl sund i förståelsen av många ting,, ...
Citera
2012-09-23, 11:37
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Eftersom det inte finns någon objektiv moral, inget objektivt rätt eller fel, då kan man ju motivera att Stalin, Mao, Hitler m fl gjorde helt rätt, eller hur?
Ja är det inte fantastiskt? Man kan argumentera för det och det görs på sina kanter runt om i världen. Man kan även argumentera för att halalslakt är bra och sex med 9-åringar är ok och att man får döda de som skämtar om ens profet. Argumenten är inte rationella, men moral är helt uppenbart inte ngt objektivt.
Citera
2012-09-23, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Så då är de alltså smartare än den troende populationen, som är överrepresenterad i fängelsepopulationen?

Men du, att du tycker, är det en bra bevisföring, anser du? Tycker den här artikeln förklarar bättre än jag kan. http://www.psychologytoday.com/blog/experiments-in-philosophy/200806/do-atheists-pose-threat-morality
Dom kanske undviker brott för att dom är rädda för att åka dit, inte för att dom har någon större empati än andra. Det var så jag menade.
Sen är jag lite allergisk mot bevis, jag är väldigt empirisk av mig och vill kolla allt själv. Jag är extrem skeptiker, särskilt inom matematik, faktiskt
Citera
2012-09-23, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
peckahuve,

I avsaknad på snabbt svar från dig så tolkar jag det som att du fick svar på allt?
Jepp jag fick dom svar jag ville ha! Tack för att du tog dig tid, katten
Citera
2012-09-23, 11:42
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Dom kanske undviker brott för att dom är rädda för att åka dit, inte för att dom har någon större empati än andra. Det var så jag menade.
Sen är jag lite allergisk mot bevis, jag är väldigt empirisk av mig och vill kolla allt själv. Jag är extrem skeptiker, särskilt inom matematik, faktiskt

Medan troende undviker brott av rädsla för att hamna i det ultimata fängelset, helvetet. Ett ställe den ultimata utdelaren av objektiv absolut moral instiftade för att med tortyr och plågan straffa alla som bryter mot en av en uppsjö lagar...

Återigen, vad är skillnaden?
Citera
2012-09-23, 11:44
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrin.Radd
Ok och Jesus är ingen biorobot?
Jesus är även han en påhittad figur, bara så du vet var jag står! Biorobotar behöver förövrigt ingen Jesus!
Nej, varken jag eller Jesus är biorobotar. Jag har en ande och en kropp. Ingen ande - ingen hemma!

Har du behov av att tro att Jesus är påhittad? Han skulle ju kunna ha funnits, sett från ditt perspektiv. Om du vill läsa om en "påhittad" Jesus läs fantasy-romanen i länken i min signatur.
Citera
2012-09-23, 11:47
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenSvenssonovsky
Du är väl sund i förståelsen av många ting,, ...
Hur ska jag tolka det du skriver? Ska det vara frågetecken? Ska något ord betonas?

Självklart vill jag vara sund - det är mitt val av "jaget".
Citera
2012-09-23, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Medan troende undviker brott av rädsla för att hamna i det ultimata fängelset, helvetet. Ett ställe den ultimata utdelaren av objektiv absolut moral instiftade för att med tortyr och plågan straffa alla som bryter mot en av en uppsjö lagar...

Återigen, vad är skillnaden?
Ingen skillnad alls!
Citera
2012-09-23, 12:29
Medlem
SvenSvenssonovskys avatar
Citat:
Hur ska jag tolka det du skriver? Ska det vara frågetecken? Ska något ord betonas?

Självklart vill jag vara sund - det är mitt val av "jaget".

ursäkta mig,

katten sprang på t-bordet.

*Andemeningen torde varit *
-
De trodde att han skulle bli kung på jorden, med alla privilegier det skulle föra med sig, och de trodde att han var Guds köttsliga son,--

Likt giriga judar muslimer zigenare och (b)annat löst folk ; saknar de förmågan att förstå andemeningen!

p.s. förklara för en idiot
Citera
2012-09-23, 12:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ingen skillnad alls!

Jag behövar också glasögon för att kunne urskilja detaljer. Om du ser hela situationen som ett suddigt sammelsurium, där du endast kan se perspektiven av 'absolut sanning' som en falsk dikotomi med 'absolut solipsism' som det enda perspektivet, då måste du ha svåra existentiella problem.

Det finns ett stort antal nuanser emellan dessa ytterpunkter, för inte att glömma dom legitima möjligheter som liggar HELT utanför denna syntetiska uppställning av: "Om det inte finns ett enkelt svart/vitt svar, då kvittar det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in