2012-04-17, 19:15
Medlem
Bertil-Pilgrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BioTag
Faktum är att det har skett mutationer med tiden som har förändrat oss, för det mesta så vi får bättre överlevnadschanser där vi bor.
Kul faktum är att människan kommer ifrån Afrika, "de svartas land". Så redan där så går inte bibeln och vetenskap ihop.

Får man fråga sig varifrån Herrn har den lögnen ifrån?
Du måste lida av någon allvarlig form av konfoliummisbruk, du framstår endast som en Bacchiträl med dina falska påståenden och "uppvisningar av irrläror"

Sen är det allmänt känt att Homo sapiens inte härstammar från Afrika utan från encelliga organismer på havets botten
Senast redigerad av Bertil-Pilgrip 2012-04-17 kl. 19:29.
Citera
2012-04-17, 19:21
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
De gudarna är gudar inom hinduismen...

Ja det vet jag väl! Därför kan det vara bra att läsa inlägg innan man kommenterar så slipper man göra sig dum. Fast det gjorde du redan i trådstarten. Läs hela inlägget innan istället där jag förklarar att gudar inte ingår i buddhismens grundfilosofi men har smygit sig in senare. Brahma och Ganesha dyrkas i hela sydostasien av just buddhister. Jag gav Thailand som exempel då så många svenskar varit där. Och bildexempel på att jag inte var ute och cyklade som personen som citerade mig trodde. Det är verkligheten. För att inte tala om devas som upptar stor volym i buddhistiska texter.

Avalokiteshvara och Guanyin har däremot ingenting med hinduism att göra. Det är egna gudar som uppstått inom buddhismen.

Det handlade om ditt framtidsscenario där du skulle döda alla som trodde på gudar men ändå inte skulle förskona buddhister eftersom du "inte är diskriminerande".

Citat:
Så varför inte störta den sista delen, gud.
Citat:
Eller är människor fortfarande för korkade för att konverteras till icke-troende? Kanske dem är lojala nog till gud för att inte gå över? Kan vi övertyga folk att han inte finns eller måste vi ha ett sista krig för att få bort alla religioner?

Citat:
Jag hajar att alla kristna, muslimer, hinduer, whatever (buhister och judar finns också så jag inte är diskriminerande...) kommer att bli riktigt sura på denna tråden.
Förvisso kanske "buhister" är något annat och du inte syftade på buddhister. Eller så är det bara resultatet av den kraftiga hjärnblödning du fick innan du satte dig ned för att skriva dyngan.
Senast redigerad av Golachab 2012-04-17 kl. 19:24.
Citera
2012-04-17, 19:45
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-Pilgrip
Sen är det allmänt känt att Homo sapiens inte härstammar från Afrika utan från encelliga organismer på havets botten

Precis som allt annat. Trodde du att jag inte visste det eller?
Men om du ser det geografiskt så kan människan tyvärr inte fallit från himlen, utan måste kommit vandrande från någon kontinent.
Citera
2012-04-17, 20:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-Pilgrip

Allmänt känt?

Du menar väl allmänt indoktrinerat!

Du vet väl att det är en BIOLOGISK NATURLAG att det enda encelliga organismer kan alstra är just encelliga organismer!

Det enda bakterier någonsin har alstrat och någonsin kommer att alstra, är just bakterier (+ sjukdomar), så hur förklarar du det vansinnigt absurda evolutionsflummet, att alla livsformer på jorden skulle ha en bakterie som sin gemensamma vördade Urfader?

Enligt evolutionssagan så evolverade bakterien till firre, frågan är då, varifrån kom all den nödvändiga extra generiska informationen (i steget bakterie-firre), så att firren kunde förses med könsorgan - och könsorgan åt en kvinnlig partner så att barn kunde bli till - och de fem sinnesorganen med sinnena syn, hörsel, smak, lukt, känsel och hjärta, hjärna, njurar, lever, ryggrad, blodomlopp, nervsystem, fenor och fjäll?

Vad var det för mekanismer och processer som skulle ha fått herr bakterie att förvandlas till en firre, med tanke på att det enligt sagan olyckligtvis inte fanns någon som kunde hjälpa honom med organbygget?

Var det återigen den impotente iq-befriade fantasifiguren farbror slumpen som uppenbarade sig och hokuspokus trollade fram allt, eller?

Saga: Groda + Prinsessans kyss = Prins

Lögn: Bakterie + Miljarder av år + Slump = Människa

.
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-04-17 kl. 21:34.
Citera
2012-04-17, 21:33
Medlem
Bertil-Pilgrips avatar
Citat:
Precis som allt annat. Trodde du att jag inte visste det eller?
Men om du ser det geografiskt så kan människan tyvärr inte fallit från himlen, utan måste kommit vandrande från någon kontinent.
Du skrev "Afrika" därför antydde jag bara och rättade till det hela, så att säga
Citera
2012-04-17, 21:37
Medlem
Bertil-Pilgrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Allmänt känt?

Du menar väl allmänt indoktrinerat!
Just precis, allmänt känt bland skapelseförnekare
Citera
2012-04-17, 21:43
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Du vet väl att det är en BIOLOGISK NATURLAG att det enda encelliga organismer kan alstra är just encelliga organismer!

Vad bra, då kan du ju utan problem referera till en erkänd evolutionärbiolog som säger att det är en biologisk naturlag?

Citat:

Vad var det för mekanismer och processer som skulle ha fått herr bakterie att förvandlas till en firre, med tanke på att det enligt sagan olyckligtvis inte fanns någon som kunde hjälpa honom med organbygget?

Vad bra, då kan du ju utan problem referera till en erkänd evolutionärbiolog som säger att bakterier blev fiskar direkt, utan mellanformer?

Citat:
Var det återigen den impotente iq-befriade fantasifiguren farbror slumpen som uppenbarade sig och hokuspokus trollade fram allt, eller?

Vad bra, då kan du ju utan problem referera till en erkänd evolutionärbiolog som säger att slumpen är evolutionens drivkraft?

Fram med tre erkända namn, dvs inga kreationist-foliehattar, direkt annars kan du sluta skriva om saker du inte har någon aning om. Du vet absolut ingenting om evolution.
Citera
2012-04-17, 22:06
Medlem
Citat:

Atomer är riktiga, vetenskapen hade rätt. Men ändå så sa man emot det. Vetenskapen har haft rätt än så länge, varför skulle det inte gälla med att gud inte finns?

Riktigt svårt att förklara. Titta på Into the Universe med Stephen Hawking så kanske du lär dig något.

Men vänta nu. Jag undrade hur du kan tro att big bang kunde bildas ur ett "vakuum" där tid och rum inte fanns, men inte att en övernaturlig gudom kan göra det? En gudom som står utanför naturlagar.
Citera
2012-04-17, 22:39
Medlem
Daos avatar
Citat:
Jag försöker inte förbjuda musiken. Jag förbättrar den så den blir bättre och mer behaglig att lyssna på!

Jag har inte anklagat dig för att vilja förbjuda musiken. Det var en liknelse. Men annars är det du skriver en bra liknelser för den ständiga förändring som sker i religionerna!

MVH
Citera
2012-04-17, 22:55
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Men vänta nu. Jag undrade hur du kan tro att big bang kunde bildas ur ett "vakuum" där tid och rum inte fanns, men inte att en övernaturlig gudom kan göra det? En gudom som står utanför naturlagar.

Talar vi om en specifik gud eller vilken tänkbara som helst? Tex sådana som ingen på jorden definierat?

Alla specificerade gudar som det någonsin funnits dyrkare av på jorden i någon organiserad form kan lätt avfärdas genom sina egna texter och läror med tex vår kunskap om hur universum är uppbyggt och hur livet utvecklats. Visst många troende löser detta inför sig själva genom att göra om lärorna i samma takt som de uppdagas som felaktiga på någon punkt och andra struntar helt i fakta men utifrån kan alla se att det är rationaliseringar och ren förnekelse. Alla kristna ser det om alla religioner utom sin egen och alla andra gör samma sak. Nästan alla människor är ateister eller agnostiker, antingen totalt eller med undantag för en religion bland tusentals andra.

Talar vi dock om en tänkbar icke definierad högre varelse så är det en annan sak men var i ligger intresset i den diskussionen då alla data talar för att den isf inte blandat sig i livet sen big bang med undantag möjligen för skapandet av den första replikerande kemiska föreningen som vi ännu inte läst uppkomsten av?
Dessa två händelser är de enda som MÖJLIGTVIS fortfarande ger utrymme för denna odefinierade "gudom".

Då ingen dyrkar den eller det är troligt att en sådan existerar så finns det ingen annan anledning att tro på en gud än ren och skär vilja och det står alla fritt att ha en sådan förstås. Bara den inte påverkar andra än den troende själv. Mandat för sådant påverkan saknas nämligen.

Vi vet inte -är inte ett bevis för gud. Det betyder VI VET INTE. Trots det har gud varit och är förklaringen för alla möjliga vi vet inten. Varje gång vi lär oss något mot religionernas envisa motsträvanden så försvinner gud ur den ekvationen men folk fortsätter fylla i hålen där de inte vet andra saker med Gud. Ju mer kunskap man har desto fler hål kan man fylla i dock så det blir svårare och svårare att inför sig själv motivera ett gudstroende allt eftersom man tar till sig kunskap. Ja, om man inte är lagd på sådant sätt att man lär sig att bortse från fakta förstås.
Senast redigerad av Puffarn 2012-04-17 kl. 22:59.
Citera
2012-04-17, 23:04
Medlem
anpe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dloow

Saken är den att vi som förlitar oss på vetenskap inte yttrar något påstående om hur Big Bang startades, eftersom det är ganska meningslöst. Att hellre förlita sig på hörsägen om hur en allsmäktig intelligent entitet skapade Big Bang är absurt. Dessutom så är det inte tvister inom vetenskap om detta, utan vetenskapsmän samarbetar för att ta reda på hur vår underbara värld fungerar, till skillnad från religioner som har olika uppfattningar om hur/vem Gud är, vilket gör hela konceptet onödigt tills vidare.
Citera
2012-04-17, 23:16
Medlem
Kobolds avatar

Och detta falsarium till klipp-och-klistra-argument kommer alltså från en person vars gud, Haren Krishmas, förlöstes ur sitt eget anus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in