2010-03-05, 08:34
Medlem
kmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningen1431
grundaren till denna forum undrade om gud existerar,o jag svarar kolla på den underbara naturen,kan den ha uppfunnits sig själv
Nej, den har inte "uppfunnit" sig själv. Den har utvecklats genom förökning med variation och det naturliga urvalet.
Citera
2010-03-06, 03:16
Medlem
DenLedes avatar
Suckar när jag hör ateisternas löjliga argument.
Det är ju fortfarande märkligt att vi finns här och och nu, i en till synes, tom rymd. Där "endast" energier byter plats.

I denna underlig oas finns just vi, i en "köttslig" kropp. Som ser upp mot himlen och undrar:

Varför existerar jag?

Att det sedan finns sk. ateister som hävdar att dom "vet" att det inte finns någon mening med det hela känns ju bara konstigt. Sådana som menar att allt som inte är bevisat inte kan finnas?

Vi vet inte varför vi finns här. Eller hur?
Senast redigerad av DenLede 2010-03-06 kl. 03:22.
Citera
2010-03-06, 04:03
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Nej, den har inte "uppfunnit" sig själv. Den har utvecklats genom förökning med variation och det naturliga urvalet.
Du svarar ju på en helt annan fråga när han undrar varför liv över huvudtaget finns.
Som en robot svarar du på frågan om meningen med livet utan att ha tänkt efter själv. Gulligt och en aning naivt, lite som ett barn.
Citera
2010-03-06, 04:05
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Ok. Gud skapade det Så vad kom före?

Hoppas du ser min poäng.
Intressant tanke-loop. Förklarar ju inte varför vi finns här dock.
Citera
2010-03-06, 04:18
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Nej, jag består inte av någonting mer än materia. Molekyler och elektriska signaler. Vad mer skulle kunna finnas i en kropp?

Får ju säga grattis till dig! Som den första människan som förstått precis allt.

All heder till dig.
Senast redigerad av DenLede 2010-03-06 kl. 04:25.
Citera
2010-03-06, 04:24
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Kloka och insiktsfulla ord..
Visst är det.
Citera
2010-03-06, 10:39
Medlem
SubPrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Får ju säga grattis till dig! Som den första människan som förstått precis allt.

All heder till dig.
Så bara för att du inte förstår exakt hur hela universum fungerar så måste det finnas en gud?

Personligen finner jag tanken på ett det finns en gud helt absurd då det lämnar fler frågor än svar.
Citera
2010-03-06, 12:37
Medlem
Citat:

All heder till dig.
Knappast. Jag känner väldigt många som tycker exakt likadant.
Citera
2010-03-06, 12:48
Medlem
Citat:
Du svarar ju på en helt annan fråga när han undrar varför liv över huvudtaget finns.
Som en robot svarar du på frågan om meningen med livet utan att ha tänkt efter själv. Gulligt och en aning naivt, lite som ett barn.

Nej han svarar på den frågan som ställdes. "kolla på den underbara naturen,kan den ha uppfunnits sig själv" Hur kan du få det till en fråga om varför liv över huvud taget finns?
Citera
2010-03-06, 13:03
Medlem
kmers avatar
Citat:
För det första: nej, han frågar inte "varför liv över huvud taget finns" - han frågar om hur den natur vi ser idag har uppstått, vilket är vad jag svarar på. Varför livet öht finns vet inte jag, vet du?

För det andra: jag berör inte ens med ett andetag meningen med livet i mitt inlägg. Vore det inte bättre om du läser igenom inläggen innan du försöker vara hånfull?
Citera
2010-03-06, 16:13
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SubPrime
Så bara för att du inte förstår exakt hur hela universum fungerar så måste det finnas en gud?

Personligen finner jag tanken på ett det finns en gud helt absurd då det lämnar fler frågor än svar.
Jag säger inte att det finns en gud. Tycker bara ateister är väldigt enfaldiga i sin livsåskådning.
Citera
2010-03-06, 16:14
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Knappast. Jag känner väldigt många som tycker exakt likadant.
Du kanske borde utvidga din bekantskapskrets.
Vore nog bra för dig då du inte verkar vara helt dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in