2012-04-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BioTag
Tänkt på det.
Innan så var det så självklart att jorden var platt att man inte åkte för långt ut i havet.
Innan så var det så viktigt för kyrkan att jorden låg i mitten att alla som försökte motbevisa det eller sa emot blev förvisade.
Kyrkan bestämde över adeln som bestämde över bönderna, detta har störtats igenom ett par revolutioner.
Så varför inte störta den sista delen, gud.
Jag har börjat insett att fler och fler omkring mig är ateister.
Om vi får bort den här tramsiga gud så kommer det med många fördelar.
Men kan det bli möjligt? Har vi samlat på oss tillräckligt med kunskap för att kunna störta han/hon?
Eller är människor fortfarande för korkade för att konverteras till icke-troende? Kanske dem är lojala nog till gud för att inte gå över? Kan vi övertyga folk att han inte finns eller måste vi ha ett sista krig för att få bort alla religioner?

Tänk egentligen hur många fördelar det kan komma.
Många krig är pga religion. Riktigt många.
Många personer som inte har ett logisk svar säger bara något skit om att gud har gjort det.
Tänk även vad mycket hat som kommer försvinna.

Jag hajar att alla kristna, muslimer, hinduer, whatever (buhister och judar finns också så jag inte är diskriminerande...) kommer att bli riktigt sura på denna tråden.
Ni religiösa som vandrar in på tråden kan lyssna lite på de argument som vi ateister har. Kan gärna dra lite argument själv! Försök att motbevisa oss.
Alla ateister som vandrar in här bör framföra sina argument om varför gud inte finns.
Jag hoppas ni inte tror att jag försöker säga att alla som tror på gud är dumma i huvudet, för det säger jag inte, jag känner smarta religiösa personer. Jag säger bara att ni tror på något som inte finns!

Detta kommer bli väldigt svårt eftersom folk kan använda vilken konstig förklaring som helst.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------
Mina argument:

Jag börjar med några smarta citat.
(Detta är hur jag ser på dem)

"Gud finns, bara för att ni har skapat han" - BioTag (Jag själv)
Jag tror ni hajar. Han finns, men bara för i den troendes värld.

"Du är gud" - -20r53-
Svår att förklara, jag får be han att förklara själv.

"Gud could not created the universe, becase there were no time for him to create it" - Steven Hawking (Världens smartaste person)
Det är väldigt svårt att förklara, men allt bygger på 100% vetenskap.
Innan big bang fanns inte tid eller rum. Utan tid så existerar det inte vilket betyder att inget existera innan big bang. Så att gud skapa universum på 7 dagar är omöjligt om man tänker på det faktum att hela universum explodera på under en sekund. (Jag är väldigt insatt i astronomi)

"Religion är som opium för folket, det förblindar dem från verkligheten" - Iosif stalin eller så var det Marx.
Om man tror på en gud så har man en massa bortförklaringar om hur det är.

Det finns inget bevis att gud finns, då säger ni att det finns inget bevis att han inte finns.
Men om jag säger det såhär:
- "Jag kom ifrån rymden, jag flög på mina vingar igenom rum och tid i tusen år innan jag landa på jorden. Här landa jag i min nuvarande mammas mage och tog över ett befruktat ägg. Där inne så studera jag och tänkte över vad jag ska göra i mitt liv och exakt hur allt ska gå till. Jag kom senare ut och bestämde mig för att leva som vilken vanlig dödlig som helst. Ni kan inte motbevisa detta på något sätt." (Tänk att detta kan även vara en berättelse ifrån flera tusen år tillbaka.)
Reaktioner:
- "Är du hög?" - "Det är hur jag ser dig"
- "Det där är ju bara löjligt" - "Javisst är det! Lika löjligt som er berättelse."
- "1. Du kan inte haft vingar, 2.Du är född som vanlig dödlig" - "1. Man kan inte dela ett hav i mitten och sedan gå igenom på bottnen. 2. Jesus dog. Dör man så är man död."

Om ni försöker säga att bibeln bevisar att gud finns så säger jag bara att Sagan om ringen bevisar att troll, magi, trollkarlar m.m. finns.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------------------------------
Snälla kom med bra argument och citera mycket. Gör detta till en bra argumentation. Om ni inte orkar läsa igen så kan ni läsa tråden senare. Själv har jag ingen mer tid idag.
Och snälla inga anmälningar på 1.03. Hets mot folkgrupp. Jag säger inte att jag hatar er. Jag säger att jag inte gillar er för att ni tror på något korkat.
Försök få detta till en bra tråd med smarta argument. Så inget om hur mycket någon ska dra åt helvete för att han skriver ovettigt. Argumentera emot istället.
Thats all for today!

Det är precis sådana som dig den här filmen handlar om:

http://www.youtube.com/watch?v=Clu9renIwjs&list=PL657DBC321707F5B1&index= 2&feature=plcp

Och nej, ni kommer störta er själva in i avgrunden precis som Bibeln säger...
Citera
2012-04-17, 16:21
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sullero
Det är precis sådana som dig den här filmen handlar om:

http://www.youtube.com/watch?v=Clu9renIwjs&list=PL657DBC321707F5B1&index= 2&feature=plcp

Och nej, ni kommer störta er själva in i avgrunden precis som Bibeln säger...

Och det är sådana som dig den här filmen handlar om
http://www.youtube.com/watch?v=dFiSkKpySaE

Du slåss mot väderkvarnar min käre Don Quijote.
Citera
2012-04-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Jag har en rolig en:
Om en mörkhyad säger att han/hon inte tror på evolutionen så ska man fråga om dom tror på Eva och Adam som dom första människorna och att alla kommer ursprungligen från dom.

Om dom tror på det så stöter vi på problemet, Eva och Adam var vita, iallafall enligt alla målningar jag sett. (dom har ofta navel på tavlor men det tar vi sen)
Ingen evolution= bara vita

Din jävla tomte.
Alla svarta människor härstammar från Kain. Gud förbannade hans släkt och straffade dem med mörk hy efter det hemska brott som Kain utförde.
Citera
2012-04-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BioTag
Tänkt på det.
Innan så var det så självklart att jorden var platt att man inte åkte för långt ut i havet.
Innan så var det så viktigt för kyrkan att jorden låg i mitten att alla som försökte motbevisa det eller sa emot blev förvisade.
Kyrkan bestämde över adeln som bestämde över bönderna, detta har störtats igenom ett par revolutioner.
Så varför inte störta den sista delen, gud.
Jag har börjat insett att fler och fler omkring mig är ateister.
Om vi får bort den här tramsiga gud så kommer det med många fördelar.
Men kan det bli möjligt? Har vi samlat på oss tillräckligt med kunskap för att kunna störta han/hon?
Eller är människor fortfarande för korkade för att konverteras till icke-troende? Kanske dem är lojala nog till gud för att inte gå över? Kan vi övertyga folk att han inte finns eller måste vi ha ett sista krig för att få bort alla religioner?

Tänk egentligen hur många fördelar det kan komma.
Många krig är pga religion. Riktigt många.
Många personer som inte har ett logisk svar säger bara något skit om att gud har gjort det.
Tänk även vad mycket hat som kommer försvinna.

Jag hajar att alla kristna, muslimer, hinduer, whatever (buhister och judar finns också så jag inte är diskriminerande...) kommer att bli riktigt sura på denna tråden.
Ni religiösa som vandrar in på tråden kan lyssna lite på de argument som vi ateister har. Kan gärna dra lite argument själv! Försök att motbevisa oss.
Alla ateister som vandrar in här bör framföra sina argument om varför gud inte finns.
Jag hoppas ni inte tror att jag försöker säga att alla som tror på gud är dumma i huvudet, för det säger jag inte, jag känner smarta religiösa personer. Jag säger bara att ni tror på något som inte finns!

Detta kommer bli väldigt svårt eftersom folk kan använda vilken konstig förklaring som helst.
Mina argument:

Jag börjar med några smarta citat.
(Detta är hur jag ser på dem)

"Gud finns, bara för att ni har skapat han" - BioTag (Jag själv)
Jag tror ni hajar. Han finns, men bara för i den troendes värld.

"Du är gud" - -20r53-
Svår att förklara, jag får be han att förklara själv.

"Gud could not created the universe, becase there were no time for him to create it" - Steven Hawking (Världens smartaste person)
Det är väldigt svårt att förklara, men allt bygger på 100% vetenskap.
Innan big bang fanns inte tid eller rum. Utan tid så existerar det inte vilket betyder att inget existera innan big bang. Så att gud skapa universum på 7 dagar är omöjligt om man tänker på det faktum att hela universum explodera på under en sekund. (Jag är väldigt insatt i astronomi)

"Religion är som opium för folket, det förblindar dem från verkligheten" - Iosif stalin eller så var det Marx.
Om man tror på en gud så har man en massa bortförklaringar om hur det är.

Det finns inget bevis att gud finns, då säger ni att det finns inget bevis att han inte finns.
Men om jag säger det såhär:
- "Jag kom ifrån rymden, jag flög på mina vingar igenom rum och tid i tusen år innan jag landa på jorden. Här landa jag i min nuvarande mammas mage och tog över ett befruktat ägg. Där inne så studera jag och tänkte över vad jag ska göra i mitt liv och exakt hur allt ska gå till. Jag kom senare ut och bestämde mig för att leva som vilken vanlig dödlig som helst. Ni kan inte motbevisa detta på något sätt." (Tänk att detta kan även vara en berättelse ifrån flera tusen år tillbaka.)
Reaktioner:
- "Är du hög?" - "Det är hur jag ser dig"
- "Det där är ju bara löjligt" - "Javisst är det! Lika löjligt som er berättelse."
- "1. Du kan inte haft vingar, 2.Du är född som vanlig dödlig" - "1. Man kan inte dela ett hav i mitten och sedan gå igenom på bottnen. 2. Jesus dog. Dör man så är man död."

Om ni försöker säga att bibeln bevisar att gud finns så säger jag bara att Sagan om ringen bevisar att troll, magi, trollkarlar m.m. finns.
Snälla kom med bra argument och citera mycket. Gör detta till en bra argumentation. Om ni inte orkar läsa igen så kan ni läsa tråden senare. Själv har jag ingen mer tid idag.
Och snälla inga anmälningar på 1.03. Hets mot folkgrupp. Jag säger inte att jag hatar er. Jag säger att jag inte gillar er för att ni tror på något korkat.
Försök få detta till en bra tråd med smarta argument. Så inget om hur mycket någon ska dra åt helvete för att han skriver ovettigt. Argumentera emot istället.
Thats all for today!

Varför söker människor svar på: Varifrån vi kommer, vilka vi är/identiteten, meningen med livet, rätt och fel eller gott och ont, är jag älskad, var är vi på väg? Om det inte finns en Skapare så behöver man inte söka efter dessa svar...Alternativet till en Skapare hur allt har börjat är slumpen, där dessa frågor INTE kan få "objektiva" svar...
Jag tror en Skapare/Gud som visar sig i Jesus Kristus.
Citera
2012-04-17, 16:57
Medlem
absorcs avatar
Citat:
"God could not created the universe, becase there were no time for him to create it" - Steven Hawking (Världens smartaste person)

Det är roligt att man tar parti med en man som är smartast på våran planet, men vad är Gud som skapade honom, dig och universum?....
Citera
2012-04-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan.338089
Varför söker människor svar på: Varifrån vi kommer, vilka vi är/identiteten, meningen med livet, rätt och fel eller gott och ont, är jag älskad, var är vi på väg? Om det inte finns en Skapare så behöver man inte söka efter dessa svar...Alternativet till en Skapare hur allt har börjat är slumpen, där dessa frågor INTE kan få "objektiva" svar...

Du är obildbar din pellejöns! Sluta svamla om slumpen ditt pucko, ta reda på fakta i stället!
Citera
2012-04-17, 18:04
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamCyclops
Din jävla tomte.
Alla svarta människor härstammar från Kain. Gud förbannade hans släkt och straffade dem med mörk hy efter det hemska brott som Kain utförde.
okej, tack för att du styr oss rätt..
Citera
2012-04-17, 18:20
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jankovic
Jo, men exempelvis kristna strävar ju efter de tio budorden, och försöker leva efter dem så gott som möjligt. Säger du fortfarande att vi kristna startar krig och ställer till med problem? Jag skulle nog säga att det är vi som ställer till med minst problem (jämfört med icke-troende). I min kyrka är det fridfullt och alla har en naturlig gemenskap, och vi har många f.d. kriminella som suttit i fängelse, samt alkolister som haft det svårt, men som blivit fria från beroendet och lever nu ett härligt liv.

Jag försöker inte starta en arg diskussion, men att komma att påstå att religion är ett problem kan jag knappast hålla med om

Kristna startar inte krig längre. Men kristendomen är i faktum den religion som har slaktat mest människor i namnet av deras gud.
Idag så är det muslimerna som bråkar. Men så vitt jag har förstådd det så är det två olika grenar i islam, det är bara en grenen som bråkar.
Sen har jag hört att det handlar riktigt mycket om olja...

Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Vilken är din poäng?

Men enligt vetenskapen så fanns ju inte tid och rum innan big bang? Men ändå kunde något komma ur ingenting.

Atomer är riktiga, vetenskapen hade rätt. Men ändå så sa man emot det. Vetenskapen har haft rätt än så länge, varför skulle det inte gälla med att gud inte finns?

Riktigt svårt att förklara. Titta på Into the Universe med Stephen Hawking så kanske du lär dig något.

Citat:
Ursprungligen postat av OilyOffshore
Vilken gud vill du vi ska störta?

Kan vi inte störta en.... ähum.... Profet istället?

Alla egentligen. Tron på en yttre kraft.
Meh, Profeter är bara vanliga människor med guds budskap. Nu även kända som personer på psyket.

Citat:
Buddister som smygit på sig ett par gudar?

Njae... nu är du väl ute och vinglar eller har jag missat nåt?

Vänta, vad lästa jag nyss... jag kanske också har missat något eftersom buddister inte tror på någon gud... om man då inte räknar in de mystiska kineserna som tror på andar.
Senast redigerad av BioTag 2012-04-17 kl. 18:23.
Citera
2012-04-17, 18:40
Medlem
Intressant.

Det som förundrar mig om och om igen är att människor hela tiden ska förklara något (än så länge) som är oförklarligt och detta genom en högre makt.

Vad VET vi finns? Naturen. Vi är en del av naturen, vi är skapad av den, vi kan leva av den och ta död på delar av den om vi så önskar. Vi vet hur ett tarmsystem fungerar, vi förstår även hur ett öga kan skapa en bild. Vi vet inte vad som fanns före big bang, om det ens fanns något övh. Det är en hel del vi inte vet.

Övernaturligt - över = Naturligt.
Men varför, i hela friden, måste vi insistera på att lägga dit en övernaturligt väsen som förklarar detta? Om man nu är i ett sådant behov av att förklara vissa saker som vi inte har svar på än så är det väll någorlunda begripligt om vi istället för detta övernaturliga fenomen stryker över och låter det istället vara ett NATURLIGT fenomen som vi inte förstår ännu.
Jag tillber inte naturen, jag lever av den, den lever av mig, när jag dör fortsätter planeten att snurra och det dagliga livet fortsätter.
Solar kommer att explodera, stjärnsystem kollapsa, galaxer krocka osv. Det är mer förunderligt än all mystik vi kan tänka oss till men likförbannat är det ett naturligt fenomen.

Innebär detta att jag är religiös?
Citera
2012-04-17, 18:40
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Varit i Thailand? Sett Brahma och Ganesha som vördas dagligen? Det är inte ovanligt att de finns i närheten av universiteten där. De finns i hela sydostasien och även kina. Hört talas om devas? Visserligen är devas inte allsmäktiga eller har de egenskaper de hade inom hinduismen.

"Om mani padme hum" är ett känt mantra. Gissa vad den riktas till, Avalokiteshvara, Quan The Am (Guanyin). Bodhisattvas som förvandlats till gudomar.

Buddhism som den praktiseras och utlevs i asien är sällan det folk i väst tror.

De gudarna är gudar inom hinduismen...

Citat:
Ursprungligen postat av Dao
Att förbjuda religion är som att försöka förbjuda musik! Även om makten är tondöv och hatar musik, så kommer det inte att fungera hur man än gör!

Jag försöker inte förbjuda musiken. Jag förbättrar den så den blir bättre och mer behaglig att lyssna på!

Citat:
Varit i Thailand många gånger...
Hade ingen aning om att hinduismen hade så tunga inslag i buddismen...

Buddhismen härstammar från hinduismen.

Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Jag har en rolig en:
Om en mörkhyad säger att han/hon inte tror på evolutionen så ska man fråga om dom tror på Eva och Adam som dom första människorna och att alla kommer ursprungligen från dom.

Om dom tror på det så stöter vi på problemet, Eva och Adam var vita, iallafall enligt alla målningar jag sett. (dom har ofta navel på tavlor men det tar vi sen)
Ingen evolution= bara vita

Faktum är att det har skett mutationer med tiden som har förändrat oss, för det mesta så vi får bättre överlevnadschanser där vi bor.
Kul faktum är att människan kommer ifrån Afrika, "de svartas land". Så redan där så går inte bibeln och vetenskap ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av IamCyclops
Din jävla tomte.

Som jag sa så är det lätt att hitta på något.
Och om detta är sant, bevisar det inte att gud är ond? Barn till brottslingar är inte brottslingar, utan bara oskyldiga barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan.338089

Detta är tider av upplysningar och självtänkande. Antingen så vill människan upptäcka saker och utforska, eller så vill hon chilla och bara njuta av livet. Det skiftar lite då och då och det har hållit på så så länge människan funnits.
Citera
2012-04-17, 18:43
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Och det är sådana som dig den här filmen handlar om
http://www.youtube.com/watch?v=dFiSkKpySaE

Du slåss mot väderkvarnar min käre Don Quijote.

Ungefär sådant här som inte skulle postas i denna tråden.
(ändå kunde jag inte hjälpa att skratta, suck...)
Citera
2012-04-17, 19:02
Medlem
Det är viktigt att störta alla falska 'gudar'. Bara att börja och se hur många som faller.
Alla? Testa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in