Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag kan (fritt tolkat) tillägga vad Hitchens brukar säga om de missionerande monoteistiska religionerna:
"De vet att det finns en gud som vakar över dem. De vet att de kommer till paradiset när de dör. De borde vara glada. Varför är de inte glada? Varför kan de inte bara hålla sin tro för sig själva och vara nöjda med det? För att de inte kan vara glada på riktigt allvar innan DU tror på det också"
Ler, ja det är ju alltid tryggare att ha med en medbrottsling.
Jag har alltid sagt att religion handlar om inre frälsning och varför ska man då skylta med sin tro och försöka banka ind et i huvudet på andra? Har aldrig förstått det. Känner sån avsky gentemot missionering att det är på gränsen till att synda för min del men jag kan inte hjälpa det. När JV stoppar en sån där häfte framför näsan på mig så vill jag bara slå den i ansiktet på dom och säga "Är DU vaken?" och när kristna och muslimer håller på så får jag mordtankar. Det är bortom min kontroll.
Är man tillfredställd med sig själv och livet man har så skriker man inte så jävla mycket om hur underbart man har det.
Muslimer/Kristna: "Se på mig, bekräfta mig så jag kan vara säker på att jag har rätt". Kräks (Varför har FB ingen kräksmileys?)