2015-10-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Och den religion som vill utrota din religion medelst halshuggning accepterar du också? Utövarna gör ju bara vad deras gud begär av dem.
Ni har eran tro liksom vi. Och i grunden har båda samma värderingar... Men i praktiken så är det helt olika tillvägagångssätt. allt hade varit frid och fröjd om det bara fanns 1 Religion. men det kommer aldrig hända eftersom dragningskraften är lika stor från båda håll.
Citera
2015-10-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HakiMaki
Vad menar du med övernaturlig sadistisk och kontrollerande övervakare ?

Om religionen får oss att leva enligt sekulär humanism så ser jag det endast som positivt eller hur ?

Alla mord som skett på grund av droger och pengar... Hade de levt enligt Gud genom att inte vara girig, inte missbruka och allt sånt så hade det aldrig skett. Hade de verkligen TROTT på att Gud finns och att genom att dela med sig till de som har det svårt och att visa respekt till sina föräldrar skulle ge dom ett gott liv så hade pengar haft 0 betydelse.

Genom att TRO på en högre makt så håller vi oss till att vara goda... Och att vara God är inget negativt.

Helvetet/paradiset, hot och belöning du vet.
Historien är full av exempel på människor som begår vidrigt onda handlingar i Guds namn, men jag antar att dom ej är religiösa på "rätt sätt" enligt dig.
Citera
2015-10-02, 23:15
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Genom att TRO på en högre makt så håller vi oss till att vara goda... Och att vara God är inget negativt.

Anders Breivik sköt ihjäl 77 människor av religiösa skäl enligt honom själv. Så nej du har fel, religion är skit och borde förbjudas. Tänk vilken bättre plats vår jord vore om religion inte existerade. Kommer inte på några fördelar alls med det faktiskt.
Citera
2015-10-02, 23:56
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Anders Breivik sköt ihjäl 77 människor av religiösa skäl enligt honom själv. Så nej du har fel, religion är skit och borde förbjudas. Tänk vilken bättre plats vår jord vore om religion inte existerade. Kommer inte på några fördelar alls med det faktiskt.
Kanske är bättre att vi hänfaller åt evolutionära drifter?
Där den starka äter den svaga osv. Finns ju belägg för den tanken.

Går ju att följa ett mönster hur långt som helst där man dödar en annan "svagare" människa.
Kanske man borde följa sådana tankar om drifter, dom borde ju vara rätt?
Vi är väl ändå djur?
Kan vi ändå inte få lov att vara djur i vår upplevelse! Vältra oss i våra djuriska drifter.
Citera
2015-10-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Kanske är bättre att vi hänfaller åt evolutionära drifter?
Där den starka äter den svaga osv. Finns ju belägg för den tanken.

Går ju att följa ett mönster hur långt som helst där man dödar en annan "svagare" människa.
Kanske man borde följa sådana tankar om drifter, dom borde ju vara rätt?
Vi är väl ändå djur?
Kan vi ändå inte få lov att vara djur i vår upplevelse! Vältra oss i våra djuriska drifter.

Om dina drifter leder dig till att döda svaga människor så bör du nog uppsöka närmsta psykakut. Vi är alla utrustade med en väl evolverad empati, det är ett måste för oss och alla andra flockdjur v
Citera
2015-10-03, 00:25
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Om dina drifter leder dig till att döda svaga människor så bör du nog uppsöka närmsta psykakut. Vi är alla utrustade med en väl evolverad empati, det är ett måste för oss och alla andra flockdjur v
Jag har inget behov av att döda svaga flockdjur.

Men är våran känsla inför våra medmänniskor endast en drift om att sprida våra gener vidare?
Likt ett djur som inte vet bättre?
Citera
2015-10-03, 08:13
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoodGood
Har du någonsin sett en ISIS medlem? Nehe, ne ISIS finns inte. Är du på riktigt så jävla dum, förövrigt så går det inte att bevisa icke existens

ISIS medlemmar har inte bevittnats av mig personligen men av andra din dumme fan Gud har inte bevittnats av NÅGON. Jag brukar oftast inte slösa tid på efterblivna folk som försöker låta smarta men du var smart nog att fatta att icke existens inte går att bevisa. Bra, gå och studsa den runda bollen nu eller roa dig med lite papper och kritor
Senast redigerad av TheRockers 2015-10-03 kl. 08:18.
Citera
2015-10-03, 08:17
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Argumentera inte om du inte är påläst. Lever du enligt Bibeln så har du alla förutsättningar till att leva ett bra liv. Det som står i Bibeln är något som är mycket sant!

Jag har levt utan bibeln hela mitt liv och har levt ett mycket bra liv hittills med motgångar och medgångar som alla andra. Jag tror följande citat stämmer in på väldigt många kristna:
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."
Citera
2015-10-03, 09:07
Medlem
Bogomils avatar
[quote=HakiMaki|54898513]Vad menar du med övernaturlig sadistisk och kontrollerande övervakare ?
[quote]

För min del: Demiurgen.
Citera
2015-10-03, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Det negativa är när det finns flera religioner. Hade alla varit kristna så hade religionen inte varit ett problem... Fler skulle mått bättre, fler skulle känna gemenskap och att tillhöra något. Vissa gör det genom att gå med i kriminella gäng, men hade man trott på Gud så hade pengar och makt varit värt 0. Du hade känt dig delaktig i något som gör att du växer som människa, alla som möts är där av samma anledning, ingen dömer dig etc. Det är ett stort problem bland invandrare (självklart även svenskar) som hamnar i utanförskap och därför går med i gäng för att där blir de accepterade, men genom att skada andra...

Jag är tveksam till att Breivik var Kristen, för isåfall hade han gått emot Bibeln. Men att anledningen i sig är Religion tvivlar jag inte på. Men attentatet ska inte jämföras med kristendomen, utan mer olika religioner i samma värld.
Citera
2015-10-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Jag har levt utan bibeln hela mitt liv och har levt ett mycket bra liv hittills med motgångar och medgångar som alla andra. Jag tror följande citat stämmer in på väldigt många kristna:
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."
Jag säger absolut inte att du inte kunnat leva ett bra liv utan Bibeln, men jag tror att du då fått en bra uppväxt med bra uppfostring. Dina värderingar kan likna Bibelns utan att du satt ord på dina värderingar.
Ingen kristen är perfekt och lever 100% till Bibeln. Men vi försöker och har ett mål. Folk hittar Bibeln som ett hjälpmedel när dom kanske mår dåligt eller känner sig osäker. Vi ska eftersträva att bli en avbild av Jesus. Och Jesus var en väldigt klok och ödmjuk man etc. Och har man till exempel haft en tuff uppväxt och har dålig självkänsla, ilska i kroppen och rädsla och sedan börjar hitta Bibeln som hjälpmedel till att leva rätt, släppa ilskan och vara en god medmänniska så har tar man den goda avfarten i livet.
Citera
2015-10-03, 09:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag säger absolut inte att du inte kunnat leva ett bra liv utan Bibeln, men jag tror att du då fått en bra uppväxt med bra uppfostring. Dina värderingar kan likna Bibelns utan att du satt ord på dina värderingar.
Ingen kristen är perfekt och lever 100% till Bibeln. Men vi försöker och har ett mål. Folk hittar Bibeln som ett hjälpmedel när dom kanske mår dåligt eller känner sig osäker. Vi ska eftersträva att bli en avbild av Jesus. Och Jesus var en väldigt klok och ödmjuk man etc. Och har man till exempel haft en tuff uppväxt och har dålig självkänsla, ilska i kroppen och rädsla och sedan börjar hitta Bibeln som hjälpmedel till att leva rätt, släppa ilskan och vara en god medmänniska så har tar man den goda avfarten i livet.

Och vad har det med ett 'guds'-bevis att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in