Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Jovisst, folk behöver väl någon form av fritidssysselsättning, när SVT inte kör "Morden i Midsommer"?
Jag håller med dig i ditt resonemang (?) att det är fel att peka ut eventuella gärningspersoner (med namn) som troligen är döda och inte kan svara för sig. Samt att de kanske har överlevande avkommor som tar illa åt sig. (Om det var så du menade förut).
När det finns så få egentliga bevis, och allt som kommer fram är väldigt lösa spekulationer.
Även om 1972 kan te sig som länge sedan, så är det bara två generationer bort. Dvs. eventuellt utpekad (felaktigt utpekad) gärningsman kan ha barn och barnbarn kvar i livet.
Speciellt om vi inte ens vet om det är ett mord som föreligger.
Gotland har varit (och är) strategiskt viktigt. Fanns (och finns) så kallade "sleepers" där. SS kan ha kallats hem till "MOCKBA" också, och därför försvunnit/"försvunnit".
Sleepers kan te sig som infödda, då de lever i decennier innan de aktiveras.
Jag rekommenderar Charles Bronson-filmen "Telefon" för att exemplifiera fenomenet "sleepers".
Jag återvänder ofta till Stig Engström som färskt exempel eftersom vi INTE är släkt .
Filmen man gör om honom och mordet på Olof Palme har jag läst och hört att dom som kände Stig inte gillar den gestaltningen av honom.
Man gör honom helt eller delvis till en annan person som ska passa in i filmen och det blir lite av en nidbild av en riktig människa med namn och porträttlik skådespelare med kläder och annat.
Stig hade inga barn men han hade vänner och bekanta som kanske bryr sig.
I mitt fall så tar jag det med ro vad gäller bulvanen men man måste få säga ifrån och inte se allt som kommersiellt som filmer och poddar där många bildar sig en uppfattning som kanske inte stämmer överens med verkligheten men är bra för dramaturgin.
Bulvanen har kvar i livet
Barn/Bonusbarn , Barnbarn , syskon , syskonbarn, syskonbarnbarn och en massa människor som växte upp med honom som grannar. Skolkompisar och annat.
Sen hur mycket varje individ bryr sig i detta kan skilja sig åt
Det finns 100 tals andra fall att granska för grävgruppen och säkert många i Norrlands inland men det är inte lika sexigt som Gotland och med tanke på Maria Wern så är Gotland en krim ö.
Det är dom inte sena på att utnyttja ur ett kommersiellt syfte.
Buy the way. Tack för tipset . Ska kolla upp det.