Citat:
Tack och bock! Du är en fantastisk tillgång för den här tråden och jag uppskattar verkligen dina bidrag.
Jag investerade för övrigt i magasinet Horisont nr 58 med dess Sven Sjögren-tema, vilket jag verkligen kan rekommendera alla att göra! Det innehåller ju bl.a. en hel del intressanta bilder.
Jag investerade för övrigt i magasinet Horisont nr 58 med dess Sven Sjögren-tema, vilket jag verkligen kan rekommendera alla att göra! Det innehåller ju bl.a. en hel del intressanta bilder.
Tack själv! Bidrar så mycket jag kan. Det är kul att intresset för det här fallet har växt så mycket. Och med all rätt. Det är verkligen ett fall som på många sätt är unikt inom svensk kriminalhistoria.
Jag håller med, Horisont-reportaget är riktigt bra. Mycket intressanta bilder som aldrig tidigare publicerats!
Kom att tänka på en sak när ”spyans” eventuella relevans i utredningen diskuterades ovan.
På bilden på www.hittasjogren.nu så ser det ju ut som att vissa av breven mm ligger över stänken och inte ser ut att vara nedstänkta på samma sätt. Man tänker ju att det i så fall borde tala för att ”spyan” är av äldre datum? Att breven lagts dit efteråt, flyttats runt mm.
Har därför kollat upp det lite närmare. Det visade sig då att det i polisens rapport framgick att de hade flyttat på föremålen innan fotograferingen! Vid husrannsakan låg de i en hög och hade allihop stänk på sig med identisk stänkriktning. Detta talar alltså starkt för att föremålen på TVn inte rörts efter att ”spyan” uppstod. Även om Sjögren skötte städning osv dåligt så tycker man ju att han i alla fall borde ha kommit åt, flyttat eller på annat sätt rubbat föremålen uppe på TVn om det gått en längre tid efter att ”spyan” uppstod. Rimligen måste den alltså ha uppstått en relativt kort tid innan Sjögren försvann. Vilket så klart ökar sannolikheten att den ändå har något att göra med försvinnandet.
) och ingen konstaterad fakta.