Senaste avsnittet av podden
Citat:
Ursprungligen postat av
tlarsson365
Man har grävt vid ladan där man hittade gamla flaskor. Det var den konkreta plats man trodde det var störst chans att hitta kroppen.
Annars hade man inte börjat där.
Min far var med och hjälpe till i sökandet men inte i grävandet.
Finns det andra specifika platser i detta relativt stora område som är extra intresanta nu.
Ni famlar i blindo.
Nu ska hunden lösa detta.
Om man skulle få reda på att kroppen finns i området hypotetisk så finns det inte en chans i världen att man hittar kroppen ändå.
Som jag sagt tidigare om kroppen är nedgrävd säger personer med stor insikt i området och djurlivet att räven skulle varit där för längesedan.
Då återstår om man hittar benrester som räven släpat bort.
Polisen kan kanske skita i hunden och valla med en räv istället.
Nån som lyssnat på senaste avsnittet av podden?
Där framkommer rätt starka argument för att Sjögren kan ha fått sin sista vila på Etelhems soptipp.
Det har visat sig att en person som framträdde som vittne redan under den ursprungliga utredningen kanske inte var helt ärlig med polisen när han lämnade sin redogörelse. Det verkar som att han tillsammans med ytterligare en person velat leda polisen till att titta närmare på tippen men utan att själva rakt ut peka ut platsen.
Privat skall det dock av vittnet ha sagts att BL hade setts på tippen när han lastade ut ”något” samma dag och tid som han själv påstod att han och Sjögren hade suttit i Visby och åt köttbullar...
Motivet att vittnet lämnade felaktiga uppgifter till polisen skall ha varit antingen rädsla för BL eller för att undvika att uppdaga någon form av otrohetsaffär (vittne nr 2 som verkar varit i maskopi med vittne nr 1 var en kvinna som var gift på annat håll).
Tippen har definitivt INTE undersökts. Frågan är väl hur den i så fall skulle kunna undersökas. Några rävar tror jag inte är aktuella.