Citat:
Ursprungligen postat av
Strasser1337
Jag kan tänka mig att människor som i huvudsak är enstöringar men ändå har vissa sociala kontakter kanske delar in sin bostad i en del som är någorlunda presentabel där man till nöds kan bjuda in folk, och en annan del där man absolut inte släpper in någon och där det är fullständigt kaos. Tycker det är ganska svårt att sätta sig in riktigt i hur sådana människor tänker men det här är nog den bästa förklaring jag kommer på.
Jag vet iaf att någon av Svens bekanta varnade polisen i förväg för att han har det fruktansvärt snuskigt och ostädat hemma, så det där är definitivt inte något som gärningspersonen har åstadkommit.
Om det är som de flesta av oss tror, så vore det ju direkt konstigt om inte gärningsmannen sökte igenom huset, tycker man. Så att det har skett drar jag personligen inga större växlar på. Egentligen tycker jag isf att det mest konstiga är att den personen som rotade runt överallt i huset inte blaskade över uppkastningarna lite med en trasa, om uppkastningarna på något sätt hade med försvinnandet att göra.
Du antyder ju ganska friskt att den namngivna polisen kanske inte skulle ha ett gott rykte, eller tolkar jag dig fel? På vilket sätt isf, att han inte var så kompetent eller att han skulle vara korrupt eller vad?
Nja jag var mest nyfiken i största allmänhet.
Och ja det finns ett par saker som jag anser är tjänstefel: som att han inte koppla ihop Sjögren och BA trots att koppling fanns i huset i form av telefonnummer och att fastlandspolisen gjorde en direkt förfrågan, vilket han avfärda. Och sen har vi det här med att inga förhör gjordes med RR eller dennes fru. Inte heller drev han på eller följde upp svar på innehållet av uppkastningen hos SKL.
Tror kanske listan kan göras längre men blir intressant när man tänker på vad som faktiskt kan ha missats.
Tanken finns att man ibland kanske har betalt för att inte göra vissa saker och i den positionen lär man inte ha för mycket opinion av grannar etc.